Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اختلاف نظر و سلیقه بین اعضای شورای شهر کرمانشاه سبب شده جلسات اخیر برای انتخاب شهردار به بن‌بست برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، با گذشت بیش از سه ماه از انتخابات شورای کلانشهر کرمانشاه هنوز شهردار ندارد و شورای شهر تاکنون 18 جلسه برای انتخاب شهردار برگزار کرده اما نتیجه‌ای حاصل نشده است و شهر کرمانشاه با سرپرست اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای شهر از بین 40 نامزد متقاضی برای تصدی شهرداری کرمانشاه 6 نفر را انتخاب کرده و دو جلسه اخیر شورا نیز که برای انتخاب شهردار از بین این 6 نامزد برگزار شد باز هم بی‌نتیجه بود.

حیدریان سخنگوی شورای شهر کرمانشاه با اشاره به اینکه تمام تلاش اعضای شورا برای رسیدن به فردی آگاه و توانمند است اظهار داشت: چنانچه در چند روز اخیر اختلاف نظر و سلیقه‌هایی برای انتخاب شهردار ایجاد شده تنها جهت برون رفت از وضع موجود است.

وی عنوان کرد: در دو هفته گذشته نزدیک به 19 جلسه فشرده چند ساعتی برای ارزیابی و مصاحبه‌ها برگزار شد و در نهایت به چند گزینه رسیدیم که در این چند روز اختلاف نظر روی کارآمدی این گزینه‌ها وجود داشت.

حیدریان گفت: به دلیل ایجاد مشکلاتی برای دو نفر از اعضا، شورای شهر کرمانشاه با تأخیر کار خود را آغاز کرد اما کمیسیون‌ها تشکیل شده و به صورت جدی در حال انجام فعالیت هستند.

رئیس شورای شهر بجنورد: مردم از بروکراسی اداری در شهرداری کلافه هستندشهردار کرمانشاه از بین 6 گزینه نهایی انتخاب می‌شوددیدار اعضای شورای شهر آبادان و شهردار جدید این شهر با مدیرعامل شرکت نفت ایرانول

وی افزود: شهر تعطیل نیست و سرپرست شهرداری امور را مدیریت می‌کند و معوقات و دستمزدها به موقع پرداخت می‌شود.

فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی مهمترین وظیفه اعضای شورای اسلامی شهرها انتخاب شهردار است و از طرف دیگر انتخاب شهردار برای کلان‌شهری همچون کرمانشاه بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: بنده و استاندار طی مکاتباتی از اعضای شورای شهر درخواست کردیم در این زمینه سرعت عمل داشته باشند و هرچه سریعتر وضعیت مدیریت شهری کلانشهر کرمانشاه را مشخص کنند.

رنجبر گفت: اعضای شورای شهر جلساتی در این زمینه برگزار کردند که در چند جلسه اخیر به دلیل اختلاف نظر توافقی حاصل نشد و به همین دلیل به اعضا تأکید کردم که در جلسه آینده نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام کنند.

وی افزود: در 30 شهریور ماه ظی جلسه‌ای سرپرست شهردار انتخاب شد و براساس قانون سرپرست شهرداری برای سه ماه باید فعالیت داشته باشد بنابراین شورای شهر تا 30 آذر ماه نسبت به انتخاب شهردار مهلت دارد.

رنجبر بیان کرد: چنانچه در مدت مذکور شهردار انتخاب نشود به طور قطع شورا نسبت به وظایف خود تخلف و تخطی داشته و براساس قانون این عدم توانایی به هیئت رسیدگی به حل اختلافات گزارش و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی کرمانشاه شورای اسلامی کرمانشاه برای انتخاب شهردار شورای شهر کرمانشاه اعضای شورای شهر اختلاف نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد

روح‌اله امرالهی ، با اشاره به برخی شبهات و اظهار نظر‌ها در خصوص موانع قانونی ادامه فعالیت سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم، گفت: با توجه به حکم کارگزینی ابلاغ شده توسط رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به شماره ۹۶۲۷۰۶ مورخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ بر اساس موافقت هیات امنا این دانشگاه و مطابق ماده ۷۶ آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، ماموریت اداری شهردار قم تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳ بلامانع است.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  همچنین از پیگیری این موضوع از دستگاه‌های نظارتی خبر داد و افزود: تاکنون از طرف فرمانداری شهرستان قم یا دستگاه‌های نظارتی استان هیچگونه ابلاغیه‌ای در "رد" یا حتی "اصلاحیه" آن به شورای اسلامی شهر قم ارسال نشده‌است.

امراللهی با تأکید بر عدم صدور هرگونه حکم بازنشستگی برای سقائیان‌نژاد،تصریح کرد: وی با توجه به وضعیت موجود تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نخواهند شد و می‌تواند تحت نظارت شورای اسلامی شهر به فعالیت در شهرداری قم ادامه دهد.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  عدم وجود هرگونه ممنوعیت فعالیت شهردار قم را یادآور شد و ادامه داد: بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی کشوری، تا زمانی که این ضوابط اجازه ادامه خدمت به شهردار قم دهند، هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

امراللهی توجه به مر قانون و تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بر اجرای دقیق قوانین و مقررات را از اصول و خطوط قرمز شورا دانست و با تقدیر از دغدغه‌های موجود تصریح کرد: این اطمینان را به شهروندان محترم و بزرگان شهر مقدس قم می‌دهیم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیش‌بینی شرایط آینده شهر، با رعایت کامل قوانین و مقررات، هیچگونه اختلالی در فعالیت مجموعه شهرداری قم پیش نیاید.

گفتنی است چندی پیش رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهردار قم ۷۲ سال سن دارد، بیان کرده بود که طبق قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و اعضای هیأت علمی، سیدمرتضی سقائیان نژاد امکان ادامه فعالیت در مجموعه مدیریت شهری قم را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا