عروسکهای عجیب و غریب در تلویزیون / عکس
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۵۹۶۳
صفوی درباره دشوار شدن برنامه سازی در دوره کنونی با توجه به افزایش چشمگیر محتوای سرگرم کننده برای مخاطب، عنوان کرد: ما بیش از یک دهه است که برند جدیدی در مجموعه صداوسیما نداشتیم؛ یعنی کاری که بِرند و شناخته شده شود به ویژه در حوزه عروسک نداشتیم. در این یک دهه گذشته، حوزه محتوا تغییرات عجیب و غریبی پیدا کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این تهیه کننده بازخوردهای مخاطب از این برنامه که ترکیبی از نمایش عروسکی، رئال و انیمیشن است را چنین توصیف کرد: بازخوردها خیلی متفاوت بوده است. میخواستیم ببینیم میتوانیم یک کار درازمدت تولید کنیم یا نه. به این فکر افتادیم که از مکتبهای مختلف طراحی و تولید عروسک استفاده کنیم. مثلا عروسک تنپوش داریم، عروسک زشت داریم، عروسک زیبا داریم و عروسک ترسناک هم داریم. از هر شکلی از تولید عروسک و شیوههای مختلف عروسک گردانی استفاده شده است. مخاطب ما هم فقط کودک نبود بلکه خانواده بود اینکه بزرگسال و کودک با همدیگر برنامه را تماشا کنند.
صفوی افزود: از همه مدل عروسکی استفاده کردیم که در این ۵۰ ـ ۶۰ قسمت بازخورد مردم را ببینیم؛ مثلا در جایی که کار کاملا فانتزی بود، مثل گوریل انجیری، بازخورد به شدت مثبت بود. در قسمت فنرها بازخورد به شدت مثبت بود، در قسمت فضای رئال و حیوانات که کاملا فرمت رئال داشت هم نسبتا رضایت بالا بود اما بخش ترسناک که بخش حمام «شبکه کوچک» بود را مردم زیاد نپسندیدند. البته مخاطبِ خودش را دارد اما به نسبت دیگر بخشها بیننده زیاد نپسندید.
باید کاری کنی تماشایت کنند حتی اگر نپسندندتهیه کننده انیمیشن «شکرستان» سری اول مجموعه «شبکه کوچک» را یک تجربه عنوان کرد و درباره پخش برنامههایی با فرم و قالب متفاوت توضیح داد: الان ما میدانیم که غالب مخاطب چه چیزهایی را دوست دارد و در آینده نظرات را اعمال میکنیم. من اعتقادم این است که کار باید همیشه تست و تجربه شود. معمولا مخاطب در ابتدا با چیزی که آشناست ارتباط برقرار میکند اما ناخودآگاه چیزی که این آشنایی را بر هم میزند بیشتر به یادش میماند. مثلا فردای روزی که ما برنامهای عادی که به چشم مخاطب آشنا است پخش کنیم، شاید فراموشش کنند و ادامه ندهند اما وقتی آشنا زدایی کنیم و کار نامتعارف باشد و مخاطب را به فضایی ببرد که به آن عادت ندارد، در خاطرش میماند. برای همین ما از این تکنیک هم استفاده میکنیم زیرا در این حجم از محتوا، باید کاری کنی که به یاد مخاطب بمانی و تماشایت کند. کاری که عادی نباشد. شاید نپسندند اما نباید همه قسمت ها عادی باشد و همان چیزی که همه عادت کردهاند را ببینند. باید کمی غیرعادی باشد تا ببینیم چه اتفاق میافتد. ریسک دارد اما میارزد.
صفوی در پایان درباره اینکه پیش بینی می کند «شبکه کوچک» به مجموعهای درازمدت در تلویزیون تبدیل شود؟ گفت: برای ادامه کار بازخورد مخاطب برایمان مهم است. فعلا ادامه میدهیم، ببینیم چه اتفاقی میافتد.
۵۸۵۸
کد خبر 1576654منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: تلویزیون برنامه های تلویزیونی عروسک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرشاد پرویزیان، مجری برنامه گفتگوی اقتصادی در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره موضوع برنامه گفتگوی اقتصادی گفت: موضوع این برنامه طبق شرایط و اولویتهای اقتصادی کشور تعیین میشود در اتاق فکری که در رادیو گفتگوست.
وی افزود: در این برنامه تلاش میشود با طرحی موضوعات و با نقد خیلی جدی و بدون تعارف، راه حلی ارائه شود و در آخر به این سمت پیش بریم که حالا چکار باید کرد. توجه به ذائقه مخاطب از طریق پیامکهایی که ارسال می کنند و نکاتی که مورد نظرشان است در این برنامه به طور جدی مطرح می شود.
وی درباره نقطه تمایز این برنامه با دیگر برنامههای اقتصادی گفت: پرداختن به موضوعات مختلف در برنامههای مختلف از زوایای مختلف هیچ ایرادی ندارد، آنچه چیزی که مهم است اقناع مخاطب است و این مخاطب فقط مردم نیستند، مسئولان ارشد اقتصادی و برنامه ریزان تا به سمت درست برنامه ریزی کنند.
وی در پاسخ به این سوال که برنامه هایی مختلفی درباره موضوعات اقتصادی صحبت می کنند و رادیو گفتگو چرا درباره مسایل اقتصادی گفتگو می کند، گفت: رادیو گفتگو محل اندیشه هاست، در واقع دیدگاههای اندیشه ورزی مطرح میشود فضا، فضای اندیشه است. نمی شود گفت، چون شبکههای مختلفی به مسایل اقتصاد میپردازند، اینها تکراری است، مسایل اقتصادی زیاد است و باید از زوایای مختلف پرداخته شود تا هم به راه حل برسیم و هم مخاطب اقناع بشود.
وی درباره تفاوت گفتگوی اقتصادی به لحاظ اجرا با سایر قالبهای گفتگو گفت: گفتگوی اقتصادی در یک نگاه، بسیار سخت است، برای اینکه شما باید مسایل اقتصادی را مسلط باشید، بدانید از چی صحبت میکنید، حرفهای زرد در حوزه اقتصاد نباید گفت، متغیرهایی که درباره آن صحبت میکنید آسان نیستند و باید خیلی دقت کرد، به راحتی نباید راه حل ارائه داد. سختی گفتگوی اقتصادی این است که اولا باید اطلاعات جامع در حوزه اقتصادی داشته باشید و دوم؛ اقتصاد علم است، وقتی علمی صحبت میکنید نمیتوانید پیشگویی کنید، باید به طور علمی بتوانید پیش بینی کنید، مسیرها و روندها و این روندها را در طول زمان هدایت بکنید و اینکه آیا میتوانید بر روی انتظارات اقتصادی فعالان اقتصادی در جامعه اثر بگذارید یا نه.
وی در پاسخ به این سوال که چه میشود کرد این موضوعها برای مخاطب قابل فهمتر باشد، افزود: این روزها اگر چه مسایل اقتصادی سخت است اما برای مخاطب قابل درک است. در حوزه اقتصادی فقط سخت خبر نیست، نرم خبرها هم هستند، وقتی وارد دنیای فناوریها و اقتصاد دیجیتال میشوید، با یک فضای نرم خبر جذاب بخصوص برای جوانان رو به رو میشوید.
وی گفت: گفتگوی اقتصادی به مراتب راحتتر شده است از جهتی که شما میتوانید به خیلی از مسایل بپردازید، مثلا در سه دهه پیش حتی اجازه نمیدادند درباره افزایش نرخ نقدینگی صحبت کنید اما الان به راحتی میتوانید صحبت کنید که چرا نقدینگی را افزایش دادید. پس گفتگو اقتصادی به جهت اینکه دسترسی به موضوعات قابل طرح بیشتر شده، به مراتب اوضاع بهتر شده است، اما به جهت مسایل پیچیده اقتصادی که پیش آمده و آنچه که در حوزه اقتصاد داریم طرح این نکات و ارائه راه حلها داستان را سخت کرده است به جهت تبحر در مسایل اقتصادی و حل مشکلات.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی