Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری در گفتگو با روزنامه «ایندیپندنت» تأکید کرد مذاکرات هسته‌ای در وین در صورتی نتیجه‌بخش خواهد بود که تمام تحریم‌ های آمریکا لغو شوند.

وی خاطرنشان کرد: لغو تمام تحریم‌های مربوط به برجام از جمله تحریم‌های اعمال شده ذیل چارچوب کمپین «فشار حداکثری»، شرط لازم برای موفقیت مذاکرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: درخواست برای تضمین از طرف دیگر برای عدم خروج از توافق، عدم اعمال تحریم‌های جدید و عدم بازگرداندن یا اعمال مجدد تحریم‌های قبلی با این هدف دنبال می‌شود که این احتمال خنثی شود که هرج و مرج سیاسی در ایالات متحده بر رفتارهای بین‌المللی این کشور تأثیر بگذارد.

باقری تأکید کرد: متأسفانه، سیاست شکست خورده دنبال کردن کمپین فشار حداکثری که در دولت ترامپ شروع شد، همچنان در دستور کار دولت بایدن است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور بایدن باید به منظور خلاص کردن خود از آنچه ما به عنوان سردرگمی سیاسی و دنبال کردن سیاست‌های شکست‌خورده و غیرانسانی دولت ترامپ می‌بینیم، تحریم‌ها را لغو کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: فرار ایالات متحده از افغانستان بار دیگر نشان داد که این کشور شریک قابل اتکایی برای هیچ‌کس نیست. ما در تعامل فشرده و دائم با کشورهای منطقه هستیم.

باقری با اشاره به لزوم آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از سوی انگلیس گفت: اروپایی‌ها باید عدم پیروی از تعهدات برجامی خود را از طریق گام‌هایی عملی برای رفع تحریم‌ها، جبران کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما موضع‌گیری در قبال دیگر کشورها را براساس منافع خود تعیین می‌کنیم و روابط و تعامل آن‌ها با ایالات متحده برای ما اهمیت ندارد. کشوری که در میز مذاکرات کرسی دارد باید قادر باشد سیاست‌های مستقلی را دنبال کند وگرنه چه لزومی دارد بر سر این میز حاضر شود؟

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: علی باقری برجام تحریم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • هلندی‌ها به دنبال ملی پوش استقلالی/ مهدی قایدی در مسیر جهانبخش؟