Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمد ثریا ایر» دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان که به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی پارلمانی به «نورسلطان» سفر کرده است با «شاخرت نوریش اف» معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نوریش اف در این دیدار بر اهمیت گسترش گفت‌وگوی بین پارلمانی که حمایت قانونی از توافقات سران کشورهای ترک را فراهم می‌کند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصمیمات دهمین اجلاس عمومی مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان که در 28 سپتامبر سال جاری در پایتخت معنوی جهان ترک – شهر «ترکستان» برگزار شد، مهم عنوان کرد.

دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان به نوبه خود از اهمیت تشدید بیشتر تعامل نمایندگان پارلمان‌ها به عنوان یک مولفه مهم همکاری بین کشورهای ترک در مقابله با چالش‌های جدید یادآور شد.

مجمع پارلمان کشورهای ترک زبان در تاریخ 21 نوامبر سال 2008 میلادی با ابتکار «نورسلطان نظربایف» اولین رئیس جمهور قزاقستان تاسیس شده است.

آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان و ترکیه کشورهای عضو مجمع پارلمان کشورهای ترک زبان هستند و مجارستان دارای موقعیت ناظر در این مجمع است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان توسعه روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت