Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: هیچ یک از نیروگاه‌ها و واحد‌های صنعتی و معدنی حق استفاده از سوخت مازوت را ندارند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه استفاده از سوخت مازوت برای نیروگاه‌ها و واحد‌های صنعتی و معدنی ممنوع است، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل سرد سال و احتمال قطع شدن گاز نیروگاه‌ها و واحد‌های صنعتی و معدنی، برای سوخت جایگزین آن‌ها باید فکر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه وزارت خانه‌های صمت، نیرو و نفت باید برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و واحد‌های صنعتی و معدنی باید برنامه‌ریزی بکنند، گفت: ما نیز آمادگی کامل داریم تا از این واحد‌ها حمایت کنیم و شرایط را برای رفع مشکل آن‌ها تسهیل کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از منع استفاده هر نوع سوخت‌های فسیلی برای نیروگاه‌ها و واحد‌های صنعتی و معدنی نزدیک به شهر‌ها و کلان شهر‌ها خبر داد و افزود: واحد‌هایی که از سوخت‌های فسیلی قرار است استفاده کنند باید با رعایت فاصله از شهر‌ها باشند که بر اساس دستورالعمل سازمان محیط زیست تعریف شده است.

سلاجقه وضعیت برخی از موضوعات محیط زیستی را بحرانی دانست و تصریح کرد: ساماندهی موضوعات بحرانی در حوزه زیست محیطی از اولویت برنامه‌های ما است که برای آن‌ها در حال برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از تالاب‌های کشور به مرز بحران رسیدند و نیاز است تا برای احیای آن‌ها بدون فوت زمان وارد شویم، یادآورشد: یکی از این تالابها، شبه جزیره ۶۹ هزار هکتار میانکاله مازندران، پناه‌گاه حیات است که در بازدید میدانی از این تالاب، بررسی‌های لازم صورت پذیرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مازوت سوزی تالاب ها واحدهای صنعتی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ اردشیر هوشیار در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: امشب سه شنبه ۱۱ اردیبهشت خودروی پراید هنگام سوخت گیری در جایگاه سی ان جی جانبازان آستارا دچار حریق شد.
وی با بیان اینکه پراید به علت گسترش آتش کامل سوخت، افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی به همراه نداشت.
رییس شرکت پخش فراورده‌های نفتی شهرستان آستارا اضافه کرد: بر اثر شدت آتش سوزی در حال حاضر در جایگاه جانبازان امکان سوخت گیری برای خودرو‌ها وجود ندارد که مسئولان جایگاه در تلاش هستند تا سوخت گیری در این جایگاه به روال عادی بازگردد.

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد