Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:07:26 GMT

افزایش تعداد نخل‌های مجول در جهرم

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۶۳۷۳

افزایش تعداد نخل‌های مجول در جهرم

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: بیش از ۵۲۰ اصله نهال کاشت بافت مجول بین باغداران متقاضی کاشت این نوع نخل در شهرستان جهرم توزیع شد.

احمدعلی گچکاران در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: برای توسعه کاشت نخیلات با ارقام تجاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با هماهنگی مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس ضمن شناسایی متقاضیان کاشت بافت نخل رقم مجول در شهرستان جهرم  ۵۲۰ اصل نهال توزیع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۱۳ متقاضیانی که از لحاظ فنی آب و خاک و شرایط اقلیمی شرایط کاشت این نوع نخل را داشتند شامل دریافت نهال نخل مجول شدند.

این مقام مسئول گفت: طی دو سال گذشته بیش از۱۲۰۰ اصله نهال کاشت بافت مجول در شهرستان جهرم به همت واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم کاشته شده است.

گچکاران بیان کرد: خرمای مجول، نخستین رقم تجاری دنیاست که ۱۰ سال پیش وزارت جهاد کشاورزی آن را از آفریقا به ایران آورد و در ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی به صورت آزمایشی کشت شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: نیمه خشک بودن، محصول دهی بالا، پوست نازک، نسبت بالای گوشت به پوست و قیمت مناسب در بازار جهانی از مزایای بارز این خرماست.

به گفته‌ی گچکاران، مشارکت فعال محققان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی جهرم با انجام‌دادن کارهای پژوهشی و تکثیر پایه اصیل و اولیه این رقم برای افزایش و ارتقای کیفیت تولید خرمای کشور با آزمایش‌های قرنطینه‌ای و گردافشانی آغاز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها جهاد کشاورزی شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم