Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزایی اظهار کرد: گروه‌های سیار پزشکی در قالب «ده گردشی» پس از حضور در روستا، در خانه بهداشت یا مساجد مستقر شده و اقدام به تزریق واکسن به گروه‌های هدف کرده و می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای افراد کم توان و ناتوان، گروه‌های سیار آمادگی به درب منازل مراجعه می‌کنند تا این افراد از واکسیناسیون عمومی بازنمانند، گفت: برای روستاهای با دسترسی کمتر نیز با همکاری بسیج به دنبال اجرای طرح خانه به خانه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: البته پیشتر پس از ثبت نام روستاییان، زمان حضور تیم پزشکی برای واکسیناسیون در روستا با هماهنگی بهورز به افراد اطلاع داده می‌شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ مشکلی برای تأمین واکسن مورد نیاز برای گروهای هدف در استان وجود ندارد و طبق آخرین آمار تا پایان ۲۹ آبان ماه دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۲۳۵ دز واکسن در استان همدان تزریق شده است، گفت: از این میزان ۱۴۸ هزار و ۵۶۹ دز در شهرستان بهار، ۱۲۸ هزار و ۹۸۵ دز، ۵۲ هزار و ۵۲۱ دز در شهرستان درگزین، ۴۶ هزار و ۵۰۱ دز در شهرستان فامنین، ۱۵۲ هزار و ۵۴۲ دز در شهرستان کبودراهنگ، ۳۴۶ هزار و ۲۶۸ دز در شهرستان ملایر و ۲۱۵ هزار و ۹۲۴ دز در شهرستان تویسرکان، ۸۷۴ هزار و ۶۶۱ دز در شهرستان همدان و ۱۳۱ هزار و ۵۲۵ دز در شهرستان اسدآباد تزریق شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی تصریح کرد: افراد ناتوان، سالمند و کم توان که قادر به مراجعه به مراکز نیستند می‌توانند با مراکز بهداشتی محل سکونت خود تماس گرفته و یا خویشاوندان آنها حضوری به این مراکز مراجعه کرده و ثبت نام نمایند تا طبق نوبت دهی تزریق واکسن برای آنها انجام پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه کلیه صنوف خدمات و رستوران‌ها و کارمندان ادارات برای ادامه فعالیت در واحدها تجاری و اداری خود مکلف به داشتن کارت واکسن حداقل دز نخست هستند اذعان کرد: در صورت نداشتن این کارت از فعالیت‌ها توسط بازرس‌های معاونت بهداشت ممانعت به عمل خواهد آمد.

خزایی با اشاره به اینکه دز سوم برای گروه تعریف شده (افراد بالای ۶۰ سال) نیز با رعایت فاصله زمانی حداقل چهار ماه و حداکثر ۶ ماه بعد از تزریق دز دوم از طریق مرکز واکسیناسیون انجام می‌پذیرد عنوان کرد: سعی ما بر این است که برای این افراد در موعد مقرر پیامک ارسال شود اما در این بین ممکن است برای عده‌ای این پیامک ارسال نشود؛ بنابراین این افراد با و رصد تاریخ تزریق دز دوم درج شده در کارت واکسن بعد از گذشت حداقل دو ماه تا ۶ ماه نسبت به تزریق واکسن به مراکز اقدام کنند.

این مسئول در ادامه، با اشاره به اینکه برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس و ریشه کنی بیماری، افرادی که هنوز نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند؛ هرچه سریع‌تر برای تزریق به پایگاه‌های موجود در سطح استان مراجعه کنند عنوان کرد: بازهم تأکید می‌کنم با آغاز طرح ممانعت از ورود کارمندانی که واکسن نزده‌اند، مدیران امور اداری ادارات مسئولیت بررسی کارت واکسیناسیون کارمندان را بر عهده داشته و آخر هفته اطلاعات را جمع بندی کرده و به مراکز بهداشت گزارش می‌دهند.

وی با بیان اینکه کارت دیجیتالی واکسن در سامانه salamat.gov.ir موجود است، یادآور شد: در این سامانه دریافت کارت واکسن به راحتی امکان پذیر است و مدیران امور اداری باید این کارت‌ها را بررسی کنند چراکه ارائه کارت‌های واکسیناسیون قبلی که بعد از تزریق دریافت می‌کنند، کافی نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب که امکان افزودن افرادی که واکسن نزده‌اند در سامانه بهداشت غیرممکن است، گفت: در فضای مجازی بحث عدم واکسیناسیون برخی افراد و داشتن کارت واکسن برای آنها مطرح است این موضوع در گذشته که کارت‌ها به صورت دیجیتال نبوده وجود داشته اما با توجه به دیجیتالی شدن کارت‌های واکسیناسیون امکان تخلف و تقلب در آن وجود ندارد.

خزایی در پایان، با اشاره به اینکه روند شیوع گسترش کرونا در استان کاهشی است و مردم باید همچنان پروتکل‌ها را رعایت کرده و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، گفت: بیش از ۵۰ درصد از مشمولان واکسن در استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 5360596

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان محمد خزائی تیم پزشکی هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران گرگان واکسن کرونا بارش باران آلودگی هوا کتاب و کتابخوانی زلزله تزریق واکسن دز در شهرستان کارت واکسن کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور