Web Analytics Made Easy - Statcounter

سویه جدید ویروس کرونا با شمار غیرعادی جهش ها، نگرانی‌ها در سطح جهان را در مورد بزرگ‌ترین بحران بهداشتی جهانی افزایش داده است. خبرگزاری میزان – پس از آن که وزیر بهداشت «آفریقای جنوبی» از کشف گونه جدیدی از ویروس «کرونا» در این کشور خبر داد که به سرعت در حال گسترش در بخش‌هایی از آفریقای جنوبی است، نگرانی‌ها در مورد مخاطرات ناشی از این گونه در آستانه زمستان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «سی ان ان، نیویورک تایمز و سی ان بی سی»، اگرچه منشا گونه «B.۱.۱.۵۲۹» هنوز نامشخص است، اما تاکنون مواردی از ابتلا به آن در کشور‌های «آفریقای جنوبی» و «بوتسوانا» کشف شده است. غالب مبتلایان به این گونه جدید، جوانان هستند.   دانشمندان بررسی کننده این گونه ویروس کرونا اعلام کردند «گونه مذکور دارای تعداد غیر عادی بالایی از جهش هاست؛ در کل ۵۰ جهش و در پروتئین‌های این گونه ۳۰ جهش وجود دارد، این در حالیست که گونه بتا ۳ و گونه دلتا ۲ جهش در این بخش دارند؛ پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک، یعنی چند روز و چند هفته پیش رو، شاهد فشار بر سیستم سلامت باشیم.»   کارشناسان و دانشمندان در مورد قابلیت فرار این گونه ویروس کرونا از سیستم ایمنی که سبب افزایش قابلیت انتقال آن می‌شود، ابراز نگرانی و اظهار کردند که هنوز برای صحبت درباره کارآیی واکسن‌ها در برابر گونه جدید زود است.   یکی از دانشمندان گونه «B.۱.۱.۵۲۹» را بدترین گونه تاکنون کشف شده ویروس کرونا خواند. با وجود این دانشمندان بر این باورند که این سطح از جهش به احتمال زیاد از یک بیمار به وجود آمده که قادر به شکست دادن ویروس نبوده است. بیشتر بخوانید: چرا جهان نگران کرونای نوع دلتاست؟ شباهت‌ها و تفاوت‌های کرونای دلتا و لامبدا آن‌ها می‌گویند در حالی که پس از کشف «بتا» مشخص شد که این گونه دارای قابلیت بالای فرار از سیستم ایمنی است، اما این دلتا بود که با قابلیت متوسط فرار از سیستم ایمنی به سرعت در جهان شیوع یافت.   کشف گونه «B.۱.۱.۵۲۹» ویروس کرونا سبب تشدید نگرانی‌ها درباره شیوع آن در نقاط مختلف جهان شد.   سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که در مورد طبقه بندی گونه «B.۱.۱.۵۲۹» در دسته «تحت نظارت» یا «نگران کننده» و احتمالا اختصاص یک حرف از الفبای یونانی به آن پس از دیدار با دانشمندان آفریقای جنوبی در روز جمعه تصمیم گیری می‌کند.   بحث و بررسی واکسن‌ها و درمان‌های مورد نیاز برای این گونه نیز در دستور کار نشست روز جمعه سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.   ویروس کرونا از زمان آغاز همه گیری، جهش‌های مختلفی داشته است.   «آفریقای جنوبی» در دسامبر ۲۰۲۰، نخستین کشوری بود که گونه «بتا» ویروس کرونا را گزارش داد که اکنون در ۷۰ کشور جهان گسترش یافته است.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا آفریقای جنوبی ویروس کرونا B ۱ ۱ ۵۲۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیدواری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد