Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


آقازاده‌های چینی و سرمایه‌داری رفاقتی

 

دولت چین سال‌ها است که از پدیده ای به نام «آقازادگی / Princelings» رنج می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آقازادگان که فرزندان مسولان سابق حزب کمونیست چین هستند، کم کم قدرت و اقتصاد در چین را به دست گرفته اند. ما در دو قسمت به آنها می پردازیم، در قسمت اول به تعریف آقازادگی در چین می‌پردازیم و در قسمت دوم ضررها و تبعات اقتصادی این پدیده را بررسی می‌کنیم و به شما مفهوم سرمایه‌داری رفاقتی را معرفی می کنیم.

 


یک افشاگری معادل ده سال کار سیا

 

در پی افشای ویکی لیکس از سیا و جاسوسی سیا از تلفن های هوشمند، ای بی استادرد دبیر سایت ریل کلیر پلیتیکس می گوید که اطلاعات افشا شده وحشتناک. او در عین حال مدعی است چنین تکنولوژی نیاز است و این اطلاعات پخش شده به جامعه اطلاعاتی آمریکا و مشخصاً CIA معادل 10 تا 15 سال فعالیت اطلاعاتی ضرر زده است. این گفت و گو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید.

 


دوراهی زندانی چیست؟

 

با دیدن این ویدیو متوجه خواهید شد که چرا افراد در شرایط سخت یکدیگر را لو می‌دهند. این یک تئوری بازی اثبات شده است. تنها در یک دقیقه شاهد این استراتژی قدیمی ولی کارامد باشید.

 


تأثیر وضعیت سیارات بر زندگی انسان

 

حضور سیارات و ستاره‌ها در کهکشان و جهان هستی می‌تواند دلایل پیچیده و شگفت انگیزی داشته باشد. یکی از معروفترین مثال‌ها از تحقیقات انجام شده، تلاش‌های میشل گوکلین، روانشناس و آمارشناس فرانسوی در مورد ارتباط بین موقعیت قرارگیری سیارات در آسمان و توانایی افراد است. این ویدئو به بررسی برخی از ایده های این روانشناس می‌پردازد.

 

 

تورین از نمای نزدیک

 

شهر «تورین / Torino / Turin» در شمال غربی ایتالیا و مرکز «استان پیه مونته / Regione Piemonte» و نیز مرکز شهرستان تورین است. شهر در برخوردگاه دو رود پو و دورا ریپاریا و بر روی دشت پو واقع شده‌است. علاوه بر پو و دورا، رودهای «استورا دی لنزو / stura di lanzo» و «سنگونه / sagone» نیز در آن جریان دارند. به همین جهت، تورین به «شهر چهار رودخانه» نیز شهرت دارد. مهمترین مشخّصه‌های جغرافیایی شهر تورین واقع شدن در کوهپایه آلپ و گذر رود پو از داخل شهر تورین نخستین پایتخت ایتالیا در فاصله سالهای 1861 تا 1865 است و به لحاظ تاریخی از مهم‌ترین شهرهای ایتالیا محسوب می‌شود. معنای نام این شهر چندان پیچیده نیست و به سان نام برخی از اماکن به ریشه‌های دور تاریخی زبان بازنمی‌گردد: واژه Torino مرکّب از دو بخش Toro که در زبان ایتالیایی به معنای گاو نر است و پسوند "ino" که در دستور زبان ایتالیایی کارکرد مصغّر سازی (کوچک کردن) اسامی مذکّر را دارد، می‌باشد؛ بنابراین می‌توان این واژه را به فارسی، «گاو نر کوچک» (و نه گوساله نر) ترجمه کرد. ابنیه و اماکن دیدنی این شهر شامل میدان‌ها، موزه‌ها، کلیساهای قدیمی، پارکها، قلعه‌ها و تپّه زیبای مشرف به شهر در کرانه شرقی آن و به امتداد ساحل رود پو می‌شود. محوریّت ابنیه تاریخی در تورین، هویّت سلطنتی شهر است. به جز کلیسای جامع سن جووانی باتّیستا که متعلّق به اواخر سده پانزدهم است، بیشتر بناهای عمومی مهم در تورین متعلّق به سده‌های 17 و 18 هستند که به سبک باروک ساخته شده‌اند. در کلیسای کوچک کفن مقدّس، واقع در کلیسای جامع، ظرفی وجود دارد که حاوی کفنی است که گفته می‌شود حضرت مسیح را با آن دفن کرده بودند. از دیگر نقاط قابل توجّه اسلحه‌خانه آرمریا رئاله است که موزه برجسته‌ای از اسلحه و جنگ‌افزار است. اکنون تورین را با کیفیت 4K تماشا کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه بسته ویدیویی تابناک ویدیو زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان