Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در ارمنستان، نمایشگاه هنر قاجار و جلد پنجم کتاب فرامین فارسی در این کشور را رونمایی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در آستانه سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ارمنستان، موزه ماتناداران ایروان(موزه اسناد تاریخی ارمنستان) عصر روز پنجشنبه چهارم آذرماه شاهد برگزاری برنامه رونمایی از جلد پنجم کتاب فرامین فارسی ماتناداران و افتتاح نمایشگاه هنر قاجار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز این مراسم که با حضور عباس ظهوری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، سیدحسین طباطبائی رایزن فرهنگی سفارت و شمار زیادی از شخصیت های علمی و فرهنگی و علاقمندان فرهنگ و هنر برگزار شد، واهان دِر غوندیان رئیس موزه ماتناداران با اشاره به در پیش بودن سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ارمنستان، به معرفی ابتکار مشترک موزه ماتنادارن و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با عنوان «روزهای فرهنگ ایران در ماتنادران» پرداخت و افزود: این روزهای فرهنگی را با برگزاری دوره آموزشی ترمیم نسخ خطی فارسی که با مساعدت رایزنی فرهنگی و با حضور استاد ملکیان به خوبی انجام پذیرفت، آغاز کردیم و امروز خوشحالیم که با دو رویداد همزمان برنامه ای دیگر از «روزهای فرهنگ ایران در ماتناداران» را برگزار می کنیم.

وی سپس به معرفی اجمالی مجموعه فرامین فارسی ماتناداران که به همت خانم کریستینه کوستیکیان تهیه و تدوین شده است و پنجمین جلد آن رونمایی شد، پرداخت و نیز به اختصار نمایشگاه هنر قاجار در ماتناداران را معرفی کرد.

در ادامه برنامه خانم کریستینه کوستیکیان به بیان تاریخچه تدوین و فهرست نگاری فرامین فارسی ماتناداران پرداخت و ضمن تمجید از زنده یاد پروفسور پاپازیان که مبتکر این طرح پژوهشی بود، مراحل ادامه کار آن مرحوم را تا به امروز و انتشار پنجمین جلد از این مجموعه تشریح کرد.

عباس ظهوری ایران در ارمنستان سخنران بعدی این برنامه بود که ضمن تشکر از همه سازماندهندگان این کار ارزشمند، بازخوانی تاریخ روابط دو کشور دوست و همسایه را از ضروریات عصر حاضر خواند و تلاش پژوهشگران و دانشمندانی که در این مسیر به آفرینش های علمی می پردازند را غیرقابل توصیف خواند.

سفیر ایران ابراز امیدواری کرد با تداوم این فعالیت ها، از تحریف واقعیات تاریخی جلوگیری شود و حقایق رویدادهای گذشته این منطقه در اختیار نسل کنونی و نسل های آینده قرار گیرد.

خانم ایوِت تاجاریان پژوهشگر هنر ایران و مبتکر و مجری نمایشگاه هنر قاجاری در ماتناداران به اختصار مراحل تهیه، مستند نگاری و آماده سازی آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است را برشمرد و آن را حاصل بیش از چهار سال تلاش مستمر در جهت گزینش مناسب ترین آثار موجود در موزه و شماری از آثار مجموعه شخصی خود خواند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارمنستان ارمنستان نمایشگاه هنر قاجار ایران در ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران