Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@16:59:03 GMT

آمریکا به دنبال جنگ است؛ ما جنگ نمی‌خواهیم

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۷۷۰۲

آمریکا به دنبال جنگ است؛ ما جنگ نمی‌خواهیم


به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری بلتا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در نشست مشترک کمیسیون قانون اساسی این کشور و کارگروه تکمیل پیش‌نویس قانون اساسی بلاروس، گفت: آن‌ها می‌خواهند به مسکو نزدیک‌تر شوند اما این "بالکن"، مانع شده است، آن‌ها باید آن را تخریب کنند و این کار را خواهند کرد.

لوکاشنکو با بیان اینکه بحران پناهجویان در مرزهای بلاروس با اتحادیه اروپا، صرفا یک "بهانه" است، گفت: این مردم بیچاره به دنبال راهی برای وارد شدن (به کشورهای عضو اتحادیه اروپا) هستند و بلاروس را برای این کار انتخاب می‌کنند؛ اما لهستان سریعاً از این وضعیت برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود استفاده کرد؛ بفرمایید، کار به شورش و یا "انقلاب مخملی" رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری بلاروس خاطرنشان کرد که او پیش از این مکرراً نسبت به احتمال تحریکاتی از سوی غرب هشدار داده بوده است و در نتیجه، شرایط را تحت کنترل نگه داشته است. حالا آن‌ها سعی دارند از مسئله پناهجویان، به نفع خود سوءاستفاده کنند.

لوکاشنکو گفت: آن‌ها (آمریکایی) می‌خواهند از پناهجویان بیچاره سوءاستفاده کند، هدفشان هم از حالا مشخص است، از همین حالا هم به وضوح از ناتو درخواست مداخله دارند؛ این چه معنایی دارد؟ به راه انداختن جنگ! آن‌ها دارند ما را بر می‌انگیزند و تحریک می‌کنند.

جنگ چیزی نیست که اروپا به آن نیاز داشته باشد، اروپا جنگ نمی‌خواهد، چه کسی به دنبال جنگ است؟ آمریکایی‌ها! امروز می‌بینیم که جهان تک‌قطبی دارد محو می‌شود. آن‌ها جنگ‌های نیابتی را ترجیح می‌دهند و می‌خواهند ما را به هرج و مرج کشانده و خود، بیرون گود، تأمین‌گر تسلیحات و تماشاگر وقوع این جنگ باشند.

سپس، وقتی ما همدیگر را کشتیم و اقتصاد خود را نابود کردیم، آمریکایی‌ها با دلارهایشان می‌آیند و می‌گویند که می‌خواهند به ما کمک کنند. آن‌ها با پیروی از سیاست "اول آمریکا" دونالد ترامپ، برای ما تصمیم‌گیری خواهند کرد. این هدف نهایی آن‌هاست و می‌خواهند برای دستیابی به آن، از لهستان، کشورهای بالتیک و اوکراینی‌ها استفاده کنند.

همچنین به گزارش خبرگزاری تاس، لوکاشنکو به مخالفان در تبعید این کشور اشاره کرده و گفت، آن‌ها ترفند جدیدی برای تشدید ناآرامی‌ها در بلاروس پیدا کرده‌اند.

او در این نشست گفت: آن‌ها نقشه‌ای در سر دارند، من این را به دولت ارجاع داده‌ام تا جزئیات آن را بررسی کرده و آن را منتشر کند تا شما بتوانید ببینید که مخالفان به دنبال چه هستند. نقشه‌ای که راجع به آن حرف می‌زنم، نشان می‌دهد که اپوزیسیون به دنبال تأمین بودجه است. به عنوان کسی که خیلی چیزها را دیده، با دیدن این طرح، به این فکر می‌کنم که آیا غرب دوباره دیوانه شده است؟ آیا واقعا این بودجه را در اختیار اپوزیسیون قرار خواهد داد؟

به گفته لوکاشنکو، اپوزیسیون "دارد برای زیر پا گذاشتن قانون اساسی آماده می‌شود" و می‌خواهد "مردم بلاروس را تحریک کند" تا به خیابان‌ها بیایند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس آمریکا زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد

مرتضی صبوری ،کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: روز سه شنبه و چهارشنبه شاهد وزش نسبتا شدید و در پاره‌ای از نقاط گرد و خاک خواهیم بود.

وی افزود: گرد و خاک بیشتر در مناطق شرقی استان خواهد بود و پیش بینی می‌کنیم سرعت وزش باد به ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد.

صبوری در خصوص دمای هوا گفت: حداکثر دمای هوای امروز و فردا ۳۳ درجه و روز چهارشنبه ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر هفته گفت: از اواخر وقت پنج شنبه شاهد بارش باران در ارتفاعات خواهیم بود  و در روز جمعه بارش‌ها به همراه رگبار و رعد و برق همه مناطق استان را فرا می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • پیش بینی بارش رگبار باران در استان یزد
  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست