Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه پیمانی را برای تقویت روابط دوجانبه امضا خواهند کرد، این در حالی است که دیپلماسی اروپایی با کناره گیری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حال آزمایش است.

رویترز گزارش داد پیمان کویریناله (Quirinale Treaty) با هدف تقویت همکاری بین پاریس و رم در زمینه‌هایی از جمله دفاعی، مهاجرت، اقتصاد، فرهنگ و تجارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود که این پیمان که به‌طور آزادانه از پیمان فرانسه و آلمان در سال ۱۹۶۳ الگوبرداری شده است، منجر به این شود که پاریس و رم پیش از نشست‌های اتحادیه اروپا به دنبال زمینه‌های مشترک باشند، درست همانطور که فرانسه از قبل اقدامات کلیدی سیاست اروپا را با آلمان هماهنگ می‌کند. امضای این پیمان در حالی صورت می گیرد که ۱۶ سال حکومت مرکل، که رئیس بلامنازع اروپا بود و روابط نزدیکی با سران فرانسوی داشت، در حال اتمام است.

رویترز در گزارش خود در این‌باره نوشت یک منبع دیپلماتیک ایتالیایی که نامش فاش نشد، گفت: قصد مکرون ایجاد یک محور جدید با ایتالیا است، در حالی که به نفع رم است که با هر دو کشور یعنی هم فرانسه و هم آلمان ارتباط برقرار کند.

روابط بین پاریس و رم در سال ۲۰۱۹ زمانی که مکرون برای مدت کوتاهی سفیر فرانسه در ایتالیا را فراخواند، به پایین‌ترین حد خود رسید، اما در سال جاری پس از انتصاب ماریو دراگی، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا به نخست وزیری دولت ایتالیا، این روابط دوباره در حال احیا شدن است.

جزئیات کامل این پیمان منتشر نشده است، اما گفته شده ارتباط ویژه‌ای به بخش‌هایی که روابط اقتصادی و همکاری در بخش‌های استراتژیک را پوشش می‌دهد، در آن وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخست وزیر ایتالیا روابط دیپلماتیک امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورساتو داور بازی پاری‌سن‌ژرمن - دورتموند شد

داور سرشناس ایتالیایی به عنوان داور دیدار تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و بوروسیا دورتموند انتخاب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به طور رسمی اعلام کرد که دیدار سه‌شنبه شب تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و بوروسیا دورتموند در دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را دانیله اورساتو از ایتالیا در ورزشگاه پارک‌دوپرنس شهر پاریس سوت خواهد زد.

دو هموطن اورساتو یعنی چیرو کاربونه و آلساندرو جالاتینی نیز او را در امر قضاوت این بازی یاری خواهند کرد. همچنین ماسیمیلیانو ایراتی از ایتالیا نیز به عنوان داور VAR (کمک داور ویدئویی) ایفای نقش خواهد کرد.

پیروزی نفسگیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته

بازی رفت با برتری یک بر صفر شاگردان ادین ترزیچ همراه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • تحقیر رقیب در فینال: عجب قهرمانی باشکوهی!
  • اورساتو داور بازی پاری‌سن‌ژرمن - دورتموند شد
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد