Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در هر جا که نیاز بوده از کیان اسلام، قرآن و ولایت دفاع کرده و دستور امام راحل این بود که همه صنوف و اقشار باید بسیجی باشند و امروز افتخار می‌کنیم که همه ما بسیجی بوده و در این لشکر مخلص خدا قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یاسوج گفت: اگر بسیجی در حال آماده‌باش از دنیا برود فردای قیامت جواب خواهد داشت که هر لحظه نیاز بود آماده به خدمت بودم تا در رکاب اسلام، انقلاب و امام خود در مقابل دشمن قد علم کنم آنجا که حرف از پیامبر اسلام و امام و جانشین ائمه است به حرف جانشین امام گوش داده‌ام که بهترین و بالاترین عبادت است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: انسانهایی که مطیع رهبر الهی هستند گناهان آنها بخشیده می‌شود ای بسا کسانی که قرآن به گردن آویخته و پیشانی آنها از عبادت پینه بسته بود اما شمشیر روی حضرت امیرالمومنین کشیدند که جای آنها در دوزخ است و اگر هزاران سال در دنیا عبادت کرده باشند دچار انحراف خطرناک شده‌اند زیرا انحراف از مسیر رهبر الهی بسیار خطرناک است اگر انحراف از مسیر رهبر الهی شکل نمی‌گرفت دنیای امروز بشر دنیای دیگری بود.

وی با بیان اینکه روز ۵ آذر را به همه بسیجیان و ملت ایران تبریک می‌گویم گفت: بسیج با شجاعت در برابر دشمن حضور پیدا کرد و پیروزی های پی در پی در جبهه مقاومت نصیب ملت شد.

امام جمعه یاسوج در ادامه خطبه های امروز ۵ آذر سال ۱۴۰۰ به روز مجلس و دهم آذر اشاره کرد و گفت: ۱۰ آذر روز مجلس است که آن را به همه نمایندگان مجلس تبریک می‌گوییم آنها رسالت خطیر و بزرگی دارند و امام مجلس را به سنگر تعبیر کرد و باید منافع ملت را حفظ کنند و نظارت بر مدیریت کشور و اجرائیات داشته باشند.

وی افزود: شهید مدرس الگویی برای عزت و استقلال و مبارزه با بیگانگان است که باید نمایندگان مجلس از او سرمشق گرفته و مدرس را الگوی خود قرار دهند نماینده مجلس باید مثل مدرس باشد که در برابر بیگانه لحظه‌ای برای عزت این ملت کوتاه نیامد.

حسینی گفت: مردم باید با الگوی شهید مدرس به نمایندگان رای دهند به کسانی که در راستای مصالح و منافع کشور حرکت می‌کنند.

این استاد حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به برخورد تحسین برانگیز دولت با نجومی بگیران گفت: نجومی بگیرانی که گاه تا ۲۵۰ میلیون تومان حقوق می گیرند؛ طرف سفر زیارتی و سیاحتی رفته و برای خودش حقوق و اضافه کار تعیین کرده که ننگ است افرادی اینگونه بی بها و بی توجه به اموال عمومی دست درازی کرده و راحت برای خود حقوق تعریف می‌کنند و باید با آنها برخورد شود.

وی تصریح کرد: اسفناک و شرم‌آور اینکه چنین حقوق هایی را حق خود می‌دانند به چه حقی اینقدر برای خود حقوق تعیین می کنی؟ مگر ماهیانه چقدر برای مردم و کشور خدمت می کنی؟ لذا دولت مردمی باید با چنین افرادی برخورد قاطعانه و جسورانه داشته باشد.

امام جمعه یاسوج در ادامه به بحث عدالت اجتماعی و استخدام ها اشاره کرد و گفت: در بحث جذب نیرو در مسیر عدالت جلو نرفته‌ایم برخی خانواده ها تا چند فرزند آنها استخدام شده و خانواده‌ای است که حتی یک نفر آنها به کار گرفته نشده است برای همه ما زشت است که کسی پارتی نداشته باشد در این کشور نتواند مشغول به کار شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: می‌گویند آقای مدیرکل تا ۴ سهمیه استخدامی دارد مگر هر سال چند نفر باید استخدام شود این چه مسیر غلطی است؟ چنین مسیری باید بسته شود و با چنین مشکلی باید برخورد قاطع گردد باید مسئولان بستر اشتغال را برای همه فراهم کنند.

امام جمعه یاسوج افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که می‌توانیم به وسیله آن ها جوانان را مشغول به کار کنیم هر کسی هر چیزی از دستش برمی آید باید انجام دهد چه مسئول چه کارمند و چه بخش خصوصی باید برای رونق اشتغال کار کنند.

وی گفت: بیکاری موجب می‌شود که جوان دچار آسیب اجتماعی شده از ازدواج دور شود و مشکلات کشور روز به روز با بیکاری بیشتر و بیشتر گردد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استخدام قرآن نماینده ولی فقیه اسلام خبرگزاری فارس امام جمعه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، نماینده منتخب مردم بجستان و گناباد در مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش وحدت و همدلی گنابادی ها و بجستانی های مقیم مشهد که با حضور پرشور گنابادی ها و بجستانی های مقیم مشهد و برخی مدیران این دو شهرستان و نمایندگان تشکل های فعال مقیم مشهد در محل تالار همایش ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: دولت و مجلس باید اولین اولویت کاری را بهبود اقتصاد و وضعیت معیشت مردم و مهار گرانی قرار دهد.
دکتر هادی محمدپور ضمن اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه و معرفی برنامه‌های خود، از برگزاری این همایش تشکر کرد و افزود: حضور شما مردم شریف گناباد و بجستان در این همایش نشانه دغدغه‌مندی نسبت به توسعه موطن و زادگاه است.

نماینده منتخب مردم با اشاره به اینکه یازدهم اسفند ماه طی انتخابات با شکوهی که برگزار شد با عنایت پروردگار و مشارکت و لطف مردم عزیز دو شهرستان به عنوان نماینده شما انتخاب شدم، افزود: اگر نیت همدلی و هم‌افزایی نبود اینجا جمع نمی‌شدیم، شاید بعضا وسوسه هایی مبنی بر وجود تبعیض و اختلاف افکنی صورت گیرد، اما درحقیقت و واقعیت چنین نیست و بنده نیز همه تلاش خود را خواهم کرد تا این برداشت منفی تغییر پیدا کند.

محمدپور درخصوص مهم ترین اهداف و برنامه های خود اظهار داشت: در جلسات استانی و ملی دغدغه‌های دو شهرستان را بیان کردم. اولین اولویتم، توجه به توسعه روستایی است که در دهه های گذشته مغفول مانده است.

وی با اشاره به رویکرد مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد ادامه داد: دولت و مجلس باید اولین اولویت کاری خود را بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و مهار گرانی ها قرار دهد. کوچکترین اقدام مثبت دولت و مجلس در حوزه اقتصاد، در دورافتاده ترین روستاهای ما نیز تاثیرگذار خواهد بود. و تا اقتصاد را آرام نکنیم این اسب سرکش اجازه توسعه و رونق و حتی امکان آسفالت و خشت روی خشت گذاشتن نخواهد داد.

محمدپور با تأکید بر اینکه سمت نمایندگی و قائم به یک فرد، باید تبدیل به نهاد نمایندگی شود تصریح کرد: در جلسه‌ای که با مدیران دانشگاه گناباد داشتیم بحث سند توسعه منطقه مربوط مورد بررسی گرفت. بحث انتقال آب بجستان و آب اشامیدنی رو به اصلاح و بهبودی است و ۲۲ کیلومتر از مسیر خط لوله گیسور به گناباد تا یک ماه آینده در بهره‌برداری قرارخواهد گرفت.
وی افزود: آب‌شیرین‌کن‌های بجستان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۵۰ میلیارد هزینه شده است. همچنین با ارتباطی که با وزارت نفت و استانداری گرفته شد امیدواریم تا یک ماه آینده اولین آب‌شیرین‌کن‌های این شهر وارد مدار شود و مشکل مردم در این زمینه حل شود.
وی ادامه داد در زمینه توسعه زیرساخت‌های برق بخصوص در بجستان و پست جدید برق شهرک انار اقدام جدی نشده که در حال پیگیری هستیم.
منتخب مردم بجستان و گناباد در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس قدرتمند، دولت را پاسخگو می‌کند تأکید کرد: وامدار هیچ جناحی نیستم و از آنجا که خودم را مستقل ولایی می‌دانم قطعا همه گروه‌های سیاسی در کنار ما خواهند بود. لذا به جد پیگیر هستم که با کمک نمایندگان محترم مشکلات مردم را حل و یا به حداقل برسانم.

محمدپور ضمن اشاره به اهمیت بالای فرودگاه گناباد خاطرنشان کرد: فرودگاهی که به کمک مردم و نمایندگان و مدیران دغدغه‌مند ایجاد شد، همچنان برای تثبیت و توسعه نیاز به کمک همه ما دارد تا به عنوان فرودگاهی منطقه ای، نقش خود در توسعه منطقه را ایفاء کند. با این حال در شهرستان بجستان بحث راه را بطور جد در حال پیگیری هستیم و انشالله که در این حوزه چند پروژه مهم را پی‌ریزی کنیم. از جمله پروژه دوغارون خواف گناباد بجستان و پروژه گناباد بجستان بردسکن که در راستای توسعه کریدور شرق کشور محسوب می‌شوند. همچنین جاده‌های روستایی در اولیت های ما قرار دارند و در حال طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی هستیم.

نماینده منتخب مردم‌گناباد و بجستان در انتهای مباحث خود بیان داشت: درمجموع ۶۵ درصد منطقه ما در گناباد و بجستان، کشاورزی محسوب می شود و اگر نتوانیم قنات‌های خود که میراث اجدادی ما هستند را حفظ کنیم، بقیه کارهایمان نیز تأثیرگذار نخواهد بود، لذا اطلاعات امر در حال جمع‌بندی است تا در اختیار استاندار محترم قرار دهیم که برای سفر دور دوم ریاست محترم جمهوری مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این‌ پروژهای زیربنایی دیگری نیز در برنامه قرار دارد از جمله مجتمع آموزش عالی که انشاءالله تبدیل به دانشگاه شود و بیمارستان ۶۴ تخت خوابی بجستان که نیاز به تطبیق و استفاده از ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه دارد و وزارت بهداشت موافقت لازم را اعلام کرده است و امیدورام هرچه سریع‌تر کلنگ زنی شود.
لازم به ذکر است در این همایش نمایندگانی از تشکلهای فعال منطقه(سرای گناباد، مهک کاخک، یاقوت بجستان) در مشهد به ایراد صحبت پرداخته و نکاتی را بیان کردند و همچنین هنرمندانی از گنابادی و بجستان در این همایش به اجرای برنامه پرداختند و همچنین در پایان نیز بیانیه ای با موضوع وحدت و همدلی قرائت شده و به امضای تعدادی از حاضرین رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901155

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  •  استخدام سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی