Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز عبادی - سیاسی جمعه در مصلی امام‌خمینی (ره) ضمن تسلیت برای شهادت شهید محسن فخری‌زاده، مدیر و دانشمند فرهیخته اظهار داشت: با توجه به آغاز مذاکرات ۱+۴ با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اروپایی به طور خاص چند توصیه دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران افزود: حاکمان و مدیران این کشورها می‌دانند اما توجه داشته باشند امروز به دلیل راهبردی خشونت که رهبری سیاسی آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داده و نمونه‌های روشن آن را در منطقه، فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان و یمن مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: شکست این استراتژی در منطقه و دنیای امروز و حجم فوق‌العاده تناقضات و تعارضات در سیاستگذاری برنامه‌های راهبردی آمریکا که اهل نظر، مجامع علمی و دانشگاهی آن را حوزه‌های سیاسی و اجتماعی مشاهده می‌کنند و ناتوانی پنتاگون و دستگاه نظامی آمریکا در سرکوب مسلمان‌ها و حرکت‌های مردمی در سطح جهان، شاهد کاهش قدرت نرم و غیرملموس آمریکا هستیم.

منافع ملت‌های اروپایی را قربانی منافع نامشروع حاکمان آمریکا نکنید

ابوترابی‌فرد خطاب به سران کشورهای اروپایی و اعضای۱+۴ اظهار داشت: شما امروز با چنین آمریکایی رویارو هستید، آمریکای دو و سه دهه قبل و آمریکای نیم قرن قبل نیست؛ بلکه آمریکایی است که شکست سیاست‌های او در منطقه جنوب غربی آسیا، فراروی جامعه جهانی قرار دارد.

وی افزود: منافع همه ملت‌های اروپایی را قربانی منافع نامشروع حاکمان آمریکا نکنید، منافع ملت‌های اروپا را قربانی منافع نامشروع رژیم ‌صهیونیستی نکنید، امروز هر تحلیلگر سیاسی و نظامی به خوبی می‌داند در آینده نه چندان دور رژیم صهیونیستی در منطقه فلسطین و جهان اسلام حضور ندارد.

گره‌زدن منافع ملت‌های اروپایی با رژیم صهیونیستی خطای راهبردی و استراتژیک است

ابوترابی‌فرد یادآور شد:‌ منافع ملت‌های اروپایی را با رژیمی که تار و پود آن فرو ریخته، گره نزنید، منافع ملت‌های اروپایی را با منافع نامشروع آمریکا گره نزنید، این خطای راهبردی و استراتژیک است.

وی اضافه کرد: منافع ملت‌های اروپایی با منافع ملت‌های آسیا خصوصاً جنوب غربی آسیا گره خورده است، امنیت جنوب غربی آسیا یعنی امنیت اروپا و امروز ایران اسلامی است که با اقتدار پاسدار امنیت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر ظرفیت و اقتدار سیاسی، دفاعی، علمی و توانایی‌های محور مقاومت نبود، امروز اروپا در معرض ناامنی‌های سخت قرار داشت. این اقتدار ایران اسلامی و محور مقاومت بود که داعش را سرکوب کرد و سیل ویرانگر را از حرکت به سوی اروپا بازداشت. ‌قدرشناس باشید منافع ملت‌های خود را ببینید و در این مسیر حرکت کنید.

ابوترابی‌فرد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان علمی کشور (۲۶ آبان) افزود: یکی از واقعیت‌هایی که نظام اسلامی به ویژه رهبری معظم انقلاب بر آن پای می‌فشارند و تاکید می‌کنند، اصرار دارند و برای تحقق آن از پای نمی‌نشینند توسعه علمی، توسعه دانش و فناوری در کشور است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اصولا قدرت، محصول علم و دانش است. خدای متعال اشاره می‌کند اقرا بسم ربک الذی خلق اقرأ و ربک الاکرم الذی علم بالقلم. قرائت، قلم دانش با هم گره خورده است به دست توانای خدای حکیم، این انسان است که قدرت در دست گرفتن قلم را دارد و قلم رمز انباشته شدن دانش و تولید علم است.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: ‌در این فرازهای بلند، نگاه به توسعه انسانی است. انسان عالم توسعه یافته در پرتو دانش و علم و قلم. بعد ناگهان می‌فرماید: چه رابطه‌ای بین فراز نخست و این فراز است؟ به نگاه حقیر ریشه این رابطه در آن است که قدرت محصول علم است. دانش خلق قدرت می‌کند و انسان دست یافته به قدرت گرفتار طغیان می‌شود.

وی یادآور شد: اگر دانش و علم با تربیت توحیدی و الهی گره نخورد راه را برای طغیان، استثمار، استکبار و سلطه بر دیگران هموار می‌کند. بنابراین ریشه قدرت‌های سیاسی، اقتصادی در دانش و علم و مجامع دانشگاهی نهفته است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها پنتاگون جمهوری اسلامی ایران سید محمدحسن ابوترابی فرد گروه تروریستی داعش افغانستان یمن سوریه ایالات متحده آمریکا عراق تهران رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون جمهوری اسلامی ایران سید محمدحسن ابوترابی فرد پنتاگون جمهوری اسلامی ایران سید محمدحسن ابوترابی فرد گروه تروریستی داعش افغانستان یمن سوریه ایالات متحده آمریکا عراق تهران رژیم صهیونیستی فلسطین منافع ملت های اروپایی منافع ملت های اروپا ملت های اروپایی منافع نامشروع ابوترابی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون پرورشی دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان در حاشیه این کلاس آموزشی گفت: این دوره آموزشی خبرنویسی با هدف پیشرفت مهارت دانش آموز خبرنگاران جدید و افزایش مهارت آنها در خبر نویسی برگزار شده است.
حسین سرداری با اشاره به اینکه این دوره در دو روز پیش بینی شده افزود: مدرس این دوره سجاد سرداری نیا دانش آموزخبرنگار پانا‌ی مدرسه است که با حضور بیش از ۱۵ خبرنگار دبیرستان برگزار شد.
حسین سرداری گفت: امیدواریم که این دوره باعث پیشرفت دانش آموزان در حوزه‌ی خبر نویسی شود و ما شاهد پیشرفت آنها در این رشته باشیم.

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • فیلم| کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران