Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان الجزایر به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب واکنش نشان داد و به اهداف پشت پرده آن اشاره کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «صالح قوجیل» رئیس مجلس امت الجزایر به سفر «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مغرب و امضای توافقات نظامی با این کشور همسایه الجزایر واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمنان الجزایر را نشانه گرفته‌اند. دشمنان برای مانع‌تراشی بر سر راه الجزایر، روز به روز در حال آماده شدن هستند. امروز همه چیز روشن شده است؛ به ویژه، زمانی که می‌بینیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نه وزیر گردشگری یا اقتصاد این رژیم به کشور همسایه ما یعنی مغرب سفر می‌کند کاملا روشن است که الجزایر مورد هدف است.

قوجیل گفت: قبلا هم وزیر خارجه صهیونیست‌ها به مغرب سفر کرده و الجزایر را تهدید کرد و واکنشی از سوی حکومت مغرب صورت نگرفت.

رئیس پارلمان الجزایربه مسئله «صحرای غربی» پرداخت و تأکید کرد: «موضع ما در مورد صحرای غربی تغییر نکرده است، زیرا این موضوع، مربوط به تعیین سرنوشت ملت [یک کشور] است. الجزایر هم همیشه از تعیین سرنوشت مردم، حمایت می‌کند. باید مردم صحرای غربی، سرنوشت خودشان را تعیین کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ما سال‌های استعمار را گذرانده‌ایم که می‌گفتند الجزایر فرانسوی است. امروز می‌شنویم که صحرای غربی، متعلق به مغرب است؛ صحرا بنا به گواه نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل، متعلق به مغرب نیست.

یادآور می‌شود که بنی گانتس سه شنبه گذشته به عنوان اولین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی راهی مغرب شد. این سفر با هدف امضای قراردادهای امنیتی و نظامی پس از حدود یک سال از امضای توافق عادی سازی روابط بین دو طرف انجام گرفته است. «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم نیز ماه اوت به مراکش سفر کرده بود.

الجزایر بر خلاف مغرب که روابط خود را با تل‌آویو عادی کرده است، بارها مواضع حمایتی خود را از مسئله فلسطین اعلام و تأکید کرده است که باید حضور اشغالگرانه صهیونیست‌ها پایان یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الجزایر الجزایر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صحرای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم

وزیر حمل و نقل اسرائیل که همزمان عضو کابینه جنگ این رژیم است، در اظهاراتی حمله روز ۱۹ آوریل اسرائیل به ایران را تایید کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی " جروزالم پست"، "میری رگو" وزیر حمل و نقل و یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل حمله ۱۹ آوریل به ایران را تایید کرد و گفت:" با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران هم پیام را دریافت کرد و جهان هم فهمید که اسرائیل یک بازنده نیست. "

این وزیر اسرائیلی شامگاه شنبه در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل این مطلب را بیان کرده است. اظهارات این وزیر اسرائیلی نخستین موضع رسمی رژیم اسرائیل درباره حملات منتسب به این رژیم علیه ایران است.

پیشتر رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی ادعا کرده اند که اسرائیل در بامداد ۱۹ آوریل حمله‌ای را به یک پایگاه نظامی در اصفهان انجام داده و رادار اس ۳۰۰ مستقر در پایگاه شکاری اصفهان را منهدم کرده است.

ایران چنین حمله‌ای را تکذیب کرده و تاکید کرده ۳ کوادکوپتر در آن شب در اطراف اضفهان را با پدافند هوایی سرنگون کرده است. کوادکوپتر‌هایی که به گفته حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، شبیه اسباب بازی‌های کودکان است.

دیگر خبرها

  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران