Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس با حضور شهردار شیراز و تعدادی از اعضای شورای این کلانشهر عملیات حفاری تونل دوقلوی شهید دادالله شیبانی به اتمام رسید و عملیات اجرایی تونل دوقلوی شهیدان خادم صادق در اَبَر پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی آغاز شد.

شهردار شیراز جمعه ٥ آذر در حاشیه آیین پایان عملیات حفاری تونل دوقلوی شهید دادالله شیبانی و آغاز عملیات اجرایی تونل دوقلوی شهیدان خادم صادق در اَبَر پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، گفت: انتظاری که از روند اجرایی این پروژه داشتیم در حال تحقق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احسان اصنافی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفان، گفت: انتظاری که از روند اجرایی این پروژه داشتیم تا حدودی در حال تحقق است و عزیزان ما در قرارگاه خاتم الانییاء با روحیه جهادی سرعت پروژه را افزایش داده‌اند و انتظار هم همین است که در تمام جبهه‌ها با حداکثر توان بتوانیم عمل کنیم.

اصنافی ادامه داد: این پروژه شاید یکی از اصلی ترین معابر در حرکات ترافیکی شرقی غربی شیراز باشد که به طول ١٨ کیلومتر طراحی شده است.

او افزود: ٦.٨ کیلومتر دیگر از این پروژه باقی مانده که دارای چهار قطعه تونل است که با هدف افزایش ضریب ایمنی کاهش احجام خاکبرداری و حفظ اکوسیستم منطقه تعبیه شده است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تمهیدات بر این است که پروژه با حداقل آسیب‌های اکوسیستمی اجرا شود و به عنوان هدیه‌ای از سوی فرزندان انقلابی این شهر تا ٢٢ بهمن سال آینده تکمیل شود.

معاون عمرانی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: از آنجا که تعدادی از باغ‌ها در مسیر اجرای پروژه قرار داشت و همچنین ارتفاع ترانشه در این مسیر زیاد بود، از نظر ساختاری و مباحث زمین شناسی خطراتی را در پی داشت بنا را بر این گذاشتیم که با هماهنگی شهرداری با تغییر دو واریانت و تونل‌ها هم از باغ‌ها صیانت شود و هم از هزینه تملک بسیار سنگین جلوگیری کنیم و همچنین ارتفاع ترانشه‌ها کاهش و اصلاح شیب مسیر باید.

اسماعیل صالحی عنوان کرد: مقرر شد عملیات دو تونل شمالی ٣٣٠ متری شمالی و ١٢٠ متری جنوبی را اجرا کنیم تا هم مسیر کوتاهتر و هم با صرف اقدامات فنی مهندسی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد نشود.

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: این پروژه دارای چهار تونل در مسیر بزرگراه قاسم سلیمانی است.

او با بیان اینکه شیراز به صورت ذاتی کالبد شرقی غربی دارد و شریان‌های این محور بسیار حیاتی هستند، عنوان کرد: مردم شیراز همیشه با مشکلات شدید ترافیکی به ویژه در مسیرهای شرق به غرب مواجه هستند که امید است اجرای این تونل‌ها که یکی از آنها به اتمام رسیده، موجب بازگشایی محور شود و شاهد کاهش ترافیک باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته بسیج سازمان بسیج مستضعفان شیراز بزرگراه شهید سلیمانی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز

مراسم استقبال از پیکر شهید سیدعلاءالدین اسدپور؛ از شهدای دوران دفاع مقدس امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پیکر شهید سید علاءالدین اسدپور در میان استقبال مردم وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد. این شهید متولد 20 تیر 1349 بود که در عملیات بیت‌المقدس 7 در تاریخ 23 خرداد 67 در منطقه شلمچه در سن 18 سالگی به شهادت رسید.

پیکر شهید اسدپور که بعد از تفحص به عنوان شهید گمنام اعلام شده بود، با آزمایش‌های دی‌ان‌ای شناسایی و امروز به زادگاه منتقل شد. 

پیکر این شهید امروز با استقبال مردم و مسئولان از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب وارد شیراز شد و مادر شهید اسدپور پس از 37 سال دوری، فرزند خود را در آغوش کشید.

محفل انس با قرآن کریم با حضور 120 قاری و آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امشب، 12 اردیبهشت‌ با حضور پیکر شهید اسدپور در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار خواهد شد.

پیکر شهید بزرگوار در نماز جمعه لپویی حضور می‌یابد و جمعه شب هم همزمان با نماز مغرب و عشاء مراسمی با حضور پیکر این شهید بزرگوار در مسجد امام حسن (ع) شهر زرقان برگزار خواهد شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید اسدپور روز شنبه، 15 اردیبهشت‌ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت 15 از مرکز بخش رحمت آباد از توابع شهرستان زرقان آغاز شده و به سمت زادگاهش روستای آغلجو ادامه می‌یابد و در نهایت پیکر شهید در گلزار شهدای روستای کورکی به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند