Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@03:53:04 GMT

دوران دیپلماسی ذلت و مذاکرات ذلیلانه گذشته است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۸۴۵۹

دوران دیپلماسی ذلت و مذاکرات ذلیلانه گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با گرامیداشت ۵ آذر سالروز تشکیل نهاد مقدس بسیج و اینکه بنیانگذار بسیج به بسیجی بودن افتخار می‌کرد، اظهار کرد: همه شما را به تقوا، دوری از حرام، قناعت به پارسایی و پرهیزگاری در زندگی سفارش و توصیه می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شاخصه اصلی یک بسیجی تقوای اوست، گفت: بسیجی منهای تقوا یعنی بسیجی منهای بسیجی است به‌ویژه بسیجیان بر ضرورت رعایت تقوا و دغدغه حلال و حرام، انجام واجبات و دوری از محرمات تاکید و توصیه دارم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه فتنه‌هایی ممکن است در زندگی انسان رخ دهد فتنه‌هایی که همراه با تاریکی و ظلمات است، اضافه کرد: معلوم می‌شود جامعه انسانی غیر از نور محسوس و تاریکی طبیعی نور و تاریکی‌هایی هم برای انسان و جامعه انسانی می‌تواند وجود داشته باشد که مهم آن نور و تاریکی‌ها است.

این مسؤول بیان کرد: انسان‌ها در زندگی ممکن است از نورها و ظلمت‌هایی استفاده کنند از جمله ظلمت‌ها، ظلمت فتنه‌ها است؛ ظلمت فتنه‌ها تاریکی‌هایی را به بار می‌آورد و فضا را غبارآلود می‌کند و انسان‌ها را به اشتباه می‌اندازد که تاریکی فتنه‌ می‌اندازد، به‌ویژه فتنه‌های عصر غیبت قبل از ظهور که بیشتر است؛ به این معنا که هرچه به سمت ظهور نزدیک می‌شویم باید برای خودمان را برای فتنه‌های بیشتر و مبارزه با آن آماده کنیم.

خطیب جمعه ساری با اعلام اینکه امام علی (ع) از تاریکی‌های فتنه به خدا پناه می‌برد، یادآور شد: فتنه ۸۸ و بنزین، رانت‌ها و رانت‌خواری‌ها در جریان آن هستیم که برخی از مسؤولان بی‌وجدان از خدا بی‌خبر با فتنه رانت‌ها مملکت ما را دچار بحران کردند.

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه قراردادهای ننگین که آن هم معلول رانت‌ها است، افزود:  مثل همین قرارداد کرسنت که در دست بررسی قضایی است، فتنه‌ دیگر زمین زدن و تملیک صدها و هزاران صنایع، فتنه زمین‌خواری‌های فراوان، فتنه منطقه‌های آزاد که قرار بود که گذرگاه صادرات باشند ولی تبدیل به گذرگاه واردات کردند، فتنه حقوق‌های نجومی که این روزها هم باز مطرح شده و فتنه اسراف و تبذیر، اشرافیت و کاخ‌نشینی است.

محمدی‌لائینی به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه " کاخ‌نشینی، خوی کاخ‌نشینی می‌آورد، اشاره کرد و گفت: همه اینها فتنه هستند، فتنه ظلم، تاریکی است، براساس احادیث هرکه ظلم کند، ظلم به‌صورت تاریکی‌ها و ظلمات خودش را نشان می‌دهد، اینها تاریکی‌های فتنه‌ها است که به‌ویژه مردم آخرالزمان و عصر قبل از ظهور را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود پیامبر(ص) برای برون‌رفت از تاریکی‌ها به ما راهکار ارائه دادند، افزود: هرگاه که دچار فتنه‌های تاریک شدید آنگاه باید به قرآن و نور قرآن و اهل بیت پناه ببرید که وجود حضرت علی (ع) بعد از پیامبر شاخصه و نور  هدایت بودند که در کنار آن تقوا نیز می‌تواند به انسان کمک کند و انسان باتقوا از فتنه‌ها در امان است و راه را گم نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اگر بخواهیم از ظلمت‌ها که بخشی از آن فتنه‌های گوناگونی که در جامعه رخ می‌دهد، است به سلامت بیرون برویم باید به قرآن، اهل بیت و تقوا که تبلور باطنی قران و اهل بیت است که خداوند از همه فتنه‌ها و ظلمت‌ها به سلامت خارج شده و به ساحل نجات هدایت می‌شویم.

خطیب جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به آخرین روز هفته بسیج، گفت:  بهترین هدیه خداوند به یک بسیجی این بوده که دل او را سرشار از تقوا کند؛ دل انسان باید باتقوا باشد که در این صورت خداوند بهترین نعمت را به انسان هدیه کرده است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه دین امامان ما تقوا، پاکدامنی، درست‌کاری، انتظار فرج با صبر و بردباری و ثبات در مسیر هدایت و ایمن در این دوره آخرالزمان است، افزود: مقام معظم رهبری در ارتباط با هفته بسیج، هفته بسیج را بر همگان به‌ویژه بر رویش‌های باطراوت بسیجی تبریک گفتند که همچنان مانند نسل پیش از خود فرزندان امام راحل هستند؛ اینکه یک نسل بالاتر پرچم را به دست یک نوجوان دادند  نشانه این است نسل‌های جدید نیز همانند گذشته با همان روحیه و فرهنگ بسیجی ادامه راه خواهند داد.

وی با گرامیداشت شهادت دو شهیدان هسته‌ای شهریاری و فخری‌زاده، افزود: همچنین چهارشنبه آینده سالروز شهید مدرس است که باعنوان روز مجلس نامگذاری شده و امام بزرگوار مکرر در سخنان خود تواستند نمایندگانی برگزینید که همانند مدرس باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی با تعداد اندک با جرات بالا در مقابل استبداد رضاخانی و ظلم پهلوی ایستاد و به شهادت رسید را پیش‌رو داریم، افزود: در مقابل مردم استکبارستیز، نظلوم و اهل بهشت و آنها در مسیر آمریکا و شیاطین که الحمدالله مردم آمل و سوادکوه در مقابل آنان ایستادند و درس تاریخی به آنان دادند و مایه افتخار شدند.

محمدی‌لائینی با تذکر محصولات باغی مازندران چندان از قیمت مناسبی برخوردار نیست، تصریح کرد: بازار خرید ندارند و برای باغداران مشکلاتی ایجاد شده که باید به باغداران اعلام کنیم پایانه صادرات محصولات کشاورزی در جویبار مازندران ساخته شده که در خاورمیانه بی‌نظیر است که همه مخصولات را به‌صورت امانی نگهداری کرده و یا به فروش برسانیم.

وی یادآور شد: برخی از باغداران میوه‌‌ها را قبل از سیدگی کامل چیدا و با رنگ‌آوری وارد بازار می‌کنند این هم حرام‌خواری و کار نادرستی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در آستانه مذاکرات برجامی وین قرار داریم، اظهار کرد: آمریکا از برجام خارج شده و برجام پاره کرده و یک طرفه هم نقض کرده حالا به ما می‌گویند حتما در برجام باشید، شرط و شروط می‌گذارند و همچنین تحریم‌های جدید هم وضع می‌کنند که نشان‌دهنده اوج وقاحت‌شان است.

محمدی‌لائینی ادامه داد: فکر می‌کنند مذاکرات پیش‌رو و در این دولت همانند مذاکرات گذشته است موضوع مهم اینکه مسؤولان باید ببینند در برجام راه‌های حقوقی قضایی برای تعقیب کسی که یک‌طرفه برجام را یک‌طرفه نقض کند   دیده شده اگر دیده شده ازطریق مجامع بین‌المللی و دادگاه لایحه اقدام قضایی کنند تا براساس همان موادی که در برجام هست آن کسی که نقض کرده یقه‌اش را بچسبید اگر چنین چیزی تعبیه و پیش‌بینی نشده پس این یک خیانتی است.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه آمریکا و دو کشور خائن نوکر اروپا باید بدانند دیگر دوران دیپلماسی ذلت، مذاکرات ذلیلانه گذشته است، خاطرنشان کرد: امروز مذاکرات ما، مذاکرات بسیجی است و در مذاکرات جدید و پیش‌رو هرگز مسؤولان ما زیر بار ذلت و شرط و شروط‌های تحریمی نخواهند رفت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران محمدی لائینی تاریکی ها جمعه ساری فتنه ها ظلمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی بارز وزارت نفت در دولت سیزدهم، دیپلماسی موفق انرژی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ویژگی بارز وزارت نفت در دولت سیزدهم دیپلماسی موفق انرژی است، هرچند در زمینه امضای قرارداد با شرکت‌های داخلی نیز موفقیت‌های مطلوبی حاصل شده است.

حسین حسین‌زاده امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: بنده خود از خانواده صنعت نفت هستم و هر سال پیشرفت‌های این صنعت را از نزدیک شاهد بوده‌ام.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۷۰۰ شرکت داخلی و بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بخش‌های مختلف نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نمایشگاه نفت حضور فعال دارند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی شرکت‌هایی که در موضوع هوش مصنوعی دارای ابتکار هستند نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که این موارد از نکات مثبت این رویداد نفتی به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در حوزه انرژی است، تصریح کرد: ویژگی بارز وزارت نفت در دولت سیزدهم، دیپلماسی موفق انرژی است. در زمینه خدمات فنی و مهندسی و همچنین ساخت پالایشگاه نیز در برخی کشورها موفقیت‌های مطلوبی حاصل شده است.

حسین‌زاده ادامه داد: در زمینه امضای قرارداد با شرکت‌های داخلی نیز موفقیت‌هایی از سوی وزارت نفت حاصل شده است. امضای قرارداد به‌منظور جمع‌آوری گازهای همراه، قراردادهای طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی و... ازجمله قراردادهای داخلی در بخش نفت و گاز بود.

وی در پایان از تلاش‌های شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا) در بازتاب دقیق اخبار صنعت نفت، گاز، پالایش و پخش قدردانی کرد.

به گزارش شانا، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحول جامعه با نهادینه شدن فرهنگ بسیجی
  • ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه برکت مهران هزینه شد
  • توجه روحانیون در حج به سبک زندگی اسلامی و جهاد تبیین
  • ویژگی بارز وزارت نفت در دولت سیزدهم، دیپلماسی موفق انرژی است
  • دشمن در فتنه بد پوششی و کشف حجاب شکست خورد
  • نقش آفرینی جزیره نوآور قشم در دیپلماسی فناوری و نوآوری در سطح بین المللی
  • دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج
  • سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند