Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: بسیج یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. بنابراین تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حاکم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به سالروز فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تأسیس بسیج مستضعفان بیان کرد: فرمان امام(ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین میلیونی معجزه گونه بود چراکه میدان‌دار اصلی در هشت سال دفاع مقدس و سرکوب فتنه‌ها بسیج و بسیجیان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیج یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. بنابراین تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه حاکم شود.

قریشی با اشاره به سالروز شهادت شهید سید حسن مدرس و روز مجلس، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهید مدرس الگوی نمایندگان مجلس است بنابراین سالروز شهادت این بزرگمرد، روز مجلس نامگذاری شده و نمایندگان مجلس باید رهرو شهید مدرس بوده و در مسیر قانون‌گذاری، نظارت و اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشد.

امام جمعه ارومیه: مسئولان آذربایجان‌ غربی از ظرفیت نخبگان برای برطرف شدن مشکلات استفاده کنندامام جمعه ارومیه: وظیفه نمایندگان مجلس عزل و نصب مدیران نیستامام جمعه ارومیه: استاندار آذربایجان‌غربی باید افراد شایسته و کارآمد را انتخاب کندامام جمعه ارومیه: استاندار جدید آذربایجان‌غربی از ظرفیت اندیشمندان و دانشگاهیان بهره‌گیری کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با بیان اینکه اگر نمایندگان مجلس از روحیه تقوا برخوردار باشند، کارایی آن مجموعه هم افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: خدا ترسی و تقوای مسئولان باید چندین برابر مردم عادی باشد و نمایندگان مجلس نیز با الگو قرار دادن آیت‌الله مدرس از ظرفیت‌هایی که در مجلس دارند به بهترین نحو در تعیین قوانین راه‌گشا استفاده کنند.

وی در خصوص انتقادهای شدید از سوی مردم و رسانه‌ها به انتصابات فامیلی در مجموعه‌ها، عنوان کرد: معیار اصلی انتخاب و انتصاب مدیران باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد بنابراین کسانی که خدا ترس، با تقوا و کارآمد هستند می‌توانند بر مسند قدرت بنشینند.

قریشی ابراز داشت: اگر فردی شایستگی‌های لازم را داشته باشد، نباید صرفا به دلیل اینکه با مقام مسئولی نسبت فامیلی دارد، او را از قرارگیری در مناصب مدیریتی محروم کرد.

وی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری، گفت: این عالم ربانی از هیچ تلاشی برای خدمت به انقلاب و نظام دریغ نکرده و از پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) بود که خدمات ماندگاری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی امام جمعه ارومیه آذربایجان غربی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود، گفت: از سال ۷۸ تا به حال به تعداد نمایندگان اضافه نشده است. در حال حاضر جمعیت کشور به ۸۶ میلیون نفر رسیده، اما هنوز این حق قانونی یعنی افزایش تعداد نمایندگان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه این قبیل طرح‌ها به هر دلیلی در دوره‌های قبل رد می‌شد، ادامه داد: متاسفانه یک بی‌عدالتی با افزایش جمعیت در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده که باید حتماً با افزایش تعداد نمایندگان برطرف شود.

صباغیان تاکید کرد: در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که سه نماینده دارند این در حالیست که در یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان ۴۵ هزار نفر جمعیت و یک نماینده دارد. کجای آن عدالت است؟

وی این مساله را سبب حاکم شدن بی عدالتی محض در توزیع نمایندگان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: همه می‌دانیم نمایندگان نقش بالایی در پیگیری رشد و توسعه و توزیع عدالت دارند. در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با ۶ شهرستان و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت و یک نماینده داریم که عدالت نیست. 

این نماینده مردم بسیاری از بی‌عدالتی‌ها را ناشی از عدم توزیع عادلانه نمایندگان خواند و تصریح کرد: در مبحث توزیع نمایندگان سه شاخص جمعیت، محرومیت و وسعت مدنظر قرار دارد. هر فردی هم در رابطه با این مسئله اعتراض داشته با این شاخص‌ها مستدل و دقیق به آنها پاسخ داده شده است.

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است