Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری الجزیره، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت، "تمام همّ و غم طالبان کمک به ملت افغانستان است که در حال حاضر با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند و طالبان سعی دارد آنها را حل کند. باید این نظام سیاسی جدید پذیرفته شود زیرا مردم و نظام یکی هستند".

وی افزود: خواهان اجرای توافقنامه دوحه هستیم که بر عدم مداخله در امور داخلی افغانستان و نیز کمک اقتصادی به ملت این کشور و حمایت از آن تصریح دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان روز چهارشنبه اعلام کرده بود، در این مذاکرات با آمریکا که دومین نشست در نوع خود از زمان کنترل این گروه بر قدرت در افغانستان است، صفحه جدیدی در روابط سیاسی میان دو طرف باز خواهد شد.

نعیم در پاسخ به این سوال که طالبان با مطالبات جامعه بین الملل برای مشروعیت بخشی به آن چگونه برخورد خواهد کرد، گفت، طالبان تمامی شروط مورد نظر دولت‌ها و سیستم‌ها در جهان را برای به رسمیت شناختن خود عملی کرده است. سراسر افغانستان تحت کنترل طالبان است. "این گروه امنیت را برای ملت افغانستان آورده و به جنگ ۴۰ ساله پایان داده است". این دستاورد مهمی برای همه است. حتی یک وجب از خاک افغانستان تحت کنترل عناصر خرابکار نیست و "طالبان به فسادی که بیش از ۲۰ سال ادامه داشت، پایان داد. این گروه به هیچ کس اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان برای حمله به کشور دیگری استفاده کند".

پیش از این وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، در این دو روز مذاکره مسائل مختلفی همچون مبارزه با تهدیدات داعش و القاعده و نیز کمک های انسانی بررسی خواهد شد.

نعیم درمورد مطالبات جامعه بین الملل پیرامون احترام به حقوق بشر گفت: "ما به حقوق بشر به شیوه‌ای که در جهان نظیر ندارد، احترام می‌گذاریم و همه کسانی که با ما هنگام کنترل ما بر کشور جنگیدند، بخشیدیم کسی را به اسارت نگرفتیم یا نکشتیم. اگر کسی می‌خواهد حقوق بشر را بیاموزد پیش ما بیاید. ما به حقوق زن احترام می گذاریم و هیچگونه کوتاهی در این زمینه وجود نخواهد داشت اما باید در نظر گرفت که هر جامعه ای ویژگی هایی دارد و امور باید طبق اصول آن جامعه و ارزش‌هایش پیش برود. به دختران اجازه داده شده در بسیاری از ولایت‌ها در مقطع دبیرستان تحصیل کنند و این مشکل به زودی حل خواهد شد زنان هم در بسیاری از زمینه‌ها مشغول هستند".

توماس وست، نماینده آمریکا در افغانستان ریاست هیئت مذاکره کننده آمریکا با طالبان را برعهده خواهد داشت. وی قبلا گفته بود، هرگونه حمایت مالی و دیپلماتیک واشنگتن از طالبان مستلزم شروطی معین است. طالبان باید یک دولت فراگیر تشکیل داده و به حقوق اقلیت ها، زنان و دختران احترام بگذارد و فرصت برابری در حوزه آموزش و اشتغال فراهم کند.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1576798

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

حکومت طالبان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه در راس هیئتی به دعوت سازمان همکاری اسلامی در پانزدهمین اجلاس سران این سازمان شرکت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی روز گذشته در پایتخت گامبیا شروع شد.

بلخی افزود هیئت همراه علاوه بر شرکت در اجلاس عمومی سازمان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیاگفتگوی نمایندگان ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ضروری دانستن حضور نمایندگان هیئت حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی درباره این کشور گفته بود برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

شاهین گفته بود: شرکت هیئت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارائه شود و از طرف دیگر موضع امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسائل و حل آن روشن سازند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پایان یک جادوگر؛ دیوید تیلور رسما خداحافظی کرد!
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان