Web Analytics Made Easy - Statcounter

رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بسکتبال و میزبانی در مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: همان طور که می‌دانید گرفتن میزبانی بسیار سخت است، اما خوشبختانه ما توانستیم با تلاش همکارانم در فدراسیون بسکتبال و مدیریت هزینه این میزبانی را از فدراسیون جهانی بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی کردیم تا خود را به استاندارد‌های بین المللی از نظر کیفیت و نوع میزبانی برسانیم. سعی کردیم اردو‌های تیم ملی را به نوعی برگزار کنیم که به استاندارد‌های لازم نزدیک باشند. در چند سال اخیر اقداماتی که در این زمینه داشتیم، مثمر ثمر بوده اند و رفته رفته امکانات بسکتبال را به استاندارد‌های بین المللی می‌رسانیم. شکر خدا در حال حاضر سالن بسکتبال آزادی با توجه به گنجایش کوچکی که دارد، یکی از سالن‌های زیبای بسکتبال محسوب می‌شود. با توجه به شرایطی که فدراسیون جهانی بسکتبال برای میزبانی ایجاد کرده است، ما هم تمام تلاش خود را کردیم تا سالن آزادی در حد بازی‌های بین المللی باشد.

او در ادامه افزود: ما از امروز وارد ۶ پنجره مسابقات انتخابی جام جهانی می‌شویم. همانند سال ۹۶ که فدراسیون را تحویل گرفتم یک پنجره انجام شده بود و ۵ پنجره بعدی با حضور ما در فدراسیون برگزار شد. در حال حاضر یک دور جدید از رقابت‌های انتخابی تیم ملی با توجه به تغییر شکل برگزاری مسابقات آغاز می‌شود. دیگر مانند گذشته نیست که قهرمان‌های جام ملت‌های قاره‌ها به جام جهانی و المپیک صعود کنند. امروز همه تیم‌های ملی بسکتبال دنیا وارد یک چالش و ماراتن سخت خواهند شد. ما هر ۳ ماه یک بار با تیم‌های مختلف بازی خواهیم داشت و در هر پنجره از مسابقات هم یک میزبانی به نام ایران است که این میزبانی‌ها کمک بسیار بزرگی به ما می‌کنند تا تمام امکانات و استاندارد‌های خود را به روز کنیم.

سیاست فدراسیون جهانی در برگزاری مسابقات درست است

طباطبایی گفت: سیاستی که فدراسیون جهانی بسکتبال برای رفت و برگشت برگزار شدن مسابقات بین المللی در پیش گرفت، کار بسیار خوبی بود؛ چه در مسابقات انتخابی کاپ آسیا و چه در مسابقات انتخابی جام جهانی که اگر همه را با هم حساب کنیم، چیزی حدود ۳۰ ماه یا بهتر بگویم ۳ تیم ملی بسکتبال کشورمان درگیر مسابقات خواهند بود و یک سال هم که مسابقات المپیک و جهانی است. این اقدامات بسکتبال را به یک ورزش محبوب داخل سالنی در دنیا تبدیل خواهند کرد که به نظر کار بسیار خوبی است.

بازی امروز تیم ملی برابر بحرین بسیار حساس و حیاتی است

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص اولین بازی تیم ملی برابر بحرین عنوان کرد: امروز بازی بسیار مهمی را در پیش داریم و برای داشتن شرایط بهتر باید در ۳ پنجره اول که ۶ بازی اول تیم ملی می‌شوند، پیروز میدان باشیم؛ چرا که در ۳ پنجره اول با تیم‌های غرب آسیا بازی داریم. موفقیت در ۶ بازی اول برای ما بسیار مهم است و به تیم ملی کمک می‌کند که بعد از ۳ پنجره اول که تیم‌های شرقی و غربی با هم بازی خواهند کرد، عملکرد خوبی داشته باشد و به جام جهانی صعود کند و مانند سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین تیم آسیا در بازی‌های جهانی راهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شود.

تلاش می‌کنیم در پنجره‌های بعدی، تماشاگران به تالار بسکتبال آزادی بازگردند

طباطبایی در خصوص حضور تماشاگران در تالار بسکتبال آزادی بیان کرد: با توجه به وضعیت حال حاضر شیوع کرونا در ایران و برگزاری لیگ بدون تماشاگر به دلیل سرپوشیده بودن سالن و قوانینی که فدراسیون جهانی بسکتبال برای کشور وضع کرده است، قرار بر این شد که این بازی بدون تماشاگر باشد. ما رایزنی‌های خود را با فدراسیون جهانی بابت حضور تماشاگران انجام داده ایم و فدراسیون جهانی هم مسئله حضور تماشاگران را با توجه به شرایط شیوع کرونا به خود کشور‌های میزبان موکول کرد. مسئله‌ای که وجود دارد، این است که به دلیل این که هیچ قانون و یا شیوه نامه‌ای برای ما از بابت حضور تماشاگران در سالن به فدراسیون بسکتبال ارسال نشده است؛ نتوانستیم مقدمات حضور تماشاگران را ایجاد کنیم. یکی از علت‌هایی هم مانع این اتفاق شد، واکسینه نشدن ۱۰۰ درصد مردم برابر ویروس کرونا است.

او افزود: بازی‌های داخل سالن با توجه به سرپوشیده بودن فضا‌ها نیاز به شیوه نامه‌های خاص دارند تا با حضور تماشاگران دچار مشکل نشویم. در پنجره اول تصمیم بر این شد که دیدار ایران و بحرین بدون تماشاگر برگزار شود؛ اما برای پنجره‌های بعدی مسابقات قطعا تمام سعی خودمان را خواهیم کرد تا تماشاگران علاقه‌مند به بسکتبال به سالن آزادی بیایند و بازی‌های تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند. در این میان مردم ما هم باید همکاری‌های لازم را برای واکسینه شدن انجام دهند تا با امنیت و سلامتی بتوانیم شرایط را زودتر فراهم کنیم.

تیم ملی بسکتبال صرف نظر از سن بازیکنان، جای بهترین‌ها است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: تیم ملی جای بهترین‌ها است. صرف نظر از سن بازیکن، هر بازیکنی که شرایط بهتری داشته باشد می‌تواند در تیم ملی حضور پیدا کند. از نظر این که ما جوان گرایی می‌کنیم، باید اعلام کنم که یکی از برنامه‌های فدراسیون از ۴ سال قبل جوان گرایی و فرصت دادن به جوانان بوده است و کادر فنی تیم ملی هم بر این باورند که این اتفاق باید رخ دهد، اما تلفیق بازیکنان قدیمی و با تجربه با بازیکنان جدید می‌تواند کمک بزرگی به رشد بازیکنان کند؛ چرا که بازیکنان قدیمی در تیم ملی همواره تجربیات خود را به جوان‌تر‌ها منتقل می‌کنند و آن‌ها را پرورش می‌دهند. بر همین اساس هم من معتقد هستم که در تیم ملی باید جوان گرایی شود، اما این کار باید اصولی و به مرور زمان انجام شود تا تیم ملی تضعیف نشود. در حال حاضر ترکیبی که تیم ملی دارد، تلفیق بسیار خوبی از بازیکنان با نجربه و جوان است که می‌توانند کار‌های بسیار بزرگی را انجام دهند. تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان هم بازیکنان بسیار خوبی را معرفی کرده اند که به تدریج این بازیکنان را به تیم ملی تزریق خواهیم کرد تا جوان گرایی مقطعی هم به خوبی انجام شود.

طباطبایی تاکید کرد: پنجره اول مسابقات برای ما بسیار حساس است؛ چرا که با کادر فنی جدید و بازیکنانی متفاوت وارد این پنجره شده ایم. همین تازگی‌ها و تفاوت‌ها می‌توانند چالش‌ها و استرس‌های زیادی را برای ما به همراه داشته باشند. بالاخره کادر جدید با یک استراتژی جدید تیم ملی را تشکیل داده است و باید از تیم ملی حمایت کنیم تا در آینده شاهد نتیجه‌های بسیار خوب از جوانان کشورمان باشیم. از مردم عزیز کشورمان هم می‌خواهم که تیم ملی را از دعای خیر خود محروم نکنند.

بیشتر بخوانید 

خوشحالم که دوباره به تیم ملی بسکتبال دعوت شده‌ام

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال رامین طباطبایی مسابقات انتخابی جام جهانی فدراسیون بسکتبال مسابقات انتخابی تیم ملی بسکتبال فدراسیون جهانی حضور تماشاگران بسیار خوبی بین المللی جوان گرایی تیم ملی پنجره اول جام جهانی حال حاضر برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بامداد امروز در مسابقات پلی‌آف بسکتبال NBA تیم لس‌آنجلس لیکرز به مصاف دنور ناگتس رفت و با نتیجه ۱۰۵ بر ۱۱۲ شکست خورد.

محمدرضا گلزار با حضور در محل برگزاری این مسابقه. از نزدیک تماشاگر بازی بود و تصویری هم از خودش به اشتراک گذاشت.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899703

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • لیگ برتر بسکتبال| طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • عکس| محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت