Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شماری از مردم شهر اصفهان برای مطالبه جریان دائمی زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی امروز جمعه پنجم آذر ماه در بستر خشکیده این رودخانه جمع شده بودند اما در نهایت این تجمع با ورود نیروهای انتظامی پایان یافت.

این درحالی است که جمعه هفته گذشته ۲۸ آبان ماه نیز جمعیتی بالغ بر ده‌ها هزار نفر از مردم اصفهان همصدا با کشاورزان این خطه خواستار جریان دائمی زاینده رود شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزان غرب و شرق اصفهان که از روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه سال جاری در اعتراض به بی توجهی به خواسته‌هایشان و بلاتکلیفی هر ساله برای کشت پاییزه در بستر خشکیده زاینده رود و در جوار پل خواجو چادر برپا کرده بودند در پی توافق اعضای هیئت مدیره صنف کشاورزی اصفهان با مسئولان استان برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان، پس از ۱۶ روز در شامگاه چهارشنبه سوم آذر ماه به تحصن خود پایان دادند.

صنف کشاورزان اصفهان: تجمع امروز ارتباطی با صنف ندارد

براساس بند ششم توافقنامه صنف با مسئولان استان چادرهای مستقر در بستر زاینده رود تا چهار بامداد روز چهارشنبه باید جمع آوری و تجمع پایان می‌یافت اما این امر با مخالفت تعدادی از کشاورزان با حواشی همراه شد و افراد ناشناس بامداد روز پنجشنبه چادرها را به آتش کشیدند.

در پی این حواشی از روز چهارشنبه نیروهای انتظامی در اطراف رودخانه مستقر شدند. فراخوان تجمع امروز مردم اصفهان مانند هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود با این حال گفته می‌شود که مجوز قانونی برای برگزاری نداشته است. جمعیتی حاضر در تجمع امروز مانند هفته گذشته نبود و شورای میراب‌ها و صنف کشاورزان اصفهان با صدور اطلاعیه‌های متعدد اعلام کردند که این تجمع با صنف ارتباطی ندارد.

در همین پیوند حسین وحیدا عضو صنف کشاورزان اصفهان نیز گفته است: صنف کشاورزی هیچ گونه فراخوانی مبنی بر تجمع مردم و کشاورزان در ۵ آذر منتشر نکرده است و پیامک آن به تمام کشاورزان داده شده است. برای رسیدن به توافق با مسؤولان استان ۱۰ روز تمام مذاکره می‌کردیم و کشاورزان بار دیگر منتظر تحقق وعده مسئولان هستند و ما اجازه سو استفاده از مطالبات کشاورزان را نخواهیم داد.

همچنین حسین محمدرضایی عضو هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان به یکی از رسانه‌ها گفت که اجازه بهره برداری‌های سیاسی و سو استفاده از مطالبات بحق کشاورزان را به هیچ فرد، صنف و جریان سیاسی نخواهیم داد.

گلایه مردم از تقلیل مطالبه احیای دائمی زاینده رود به خواسته‌های صنف کشاورزی

اما توافق صنف کشاورزان با استانداری با گلایه شماری از مردم اصفهان همراه شد. تخصیص آب مورد نیاز برای کشت پاییزه کشاورزان در صورت بارندگی در روزهای پیش‌رو، اجرای مصوبات ۹ شورای عالی آب، تخصیص پساب و تشکیل کمیته پیگیری برای مطالبات کشاورزان از جمله بندهای توافق صنف کشاورزان با استانداری اصفهان است.

شماری از شهروندان معترض دراین باره به خبرنگار مهر می‌گویند تجمع امروز مردم برای جریان دائمی زاینده رود بوده که از روزهای پیش در فضای مجازی فراخوان آن اعلام شده بود.

آنان می‌گویند: رودخانه زاینده رود کانال آبرسانی کشاورزی نیست که با تصمیم صنف باز و بسته شود و با توافق صنف کشاورزان درخواست و مطالبه مردم اصفهان برای احیای دائمی زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی نادیده گرفته شده و به خواسته صنفی و رهاسازی چند روزه آب کشاورزی تقلیل یافته است.

تشدید فرونشست زمین و فروچاله‌ها به ویژه در شهر اصفهان، خشکی ۱۰۰ درصدی تالاب بین المللی گاوخونی و فعال شدن کانون‌های ریزگرد نمکی این تالاب، شور شدن اراضی و آلودگی هوا از جمله نگرانی‌های این روزهای مردم اصفهان است که با خشکی رودخانه زاینده رود در ۲۱ سال گذشته تا امروز پدید آمده است‌.

کد خبر 5361188

منبع: مهر

کلیدواژه: اصفهان اعتراضات مردمی زاینده رود صنف کشاورزان اصفهان تالاب گاوخونی هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران گرگان واکسن کرونا بارش باران آلودگی هوا سنندج خطبه های نماز جمعه دائمی زاینده رود صنف کشاورزان مردم اصفهان تجمع امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

سردار احمدرضا رادان اظهار داشت: رییس قوه قضاییه مردانه از اجرای طرح نور حمایت کرده و رییس جمهور نیز در شرایطی که معمولا روسای جمهور به دلیل کسب رای در انتخابات به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، در میدان حضور دارد و وزیر کشور و صداوسیما هم به صحنه آمدند. مردم من شهادت می‌دهم رئیس جمهور تنها در برابر این مراسمی که من اکنون صحبت می‌کنم قرار گرفته تا حمایت کند.

به گزارش مهر، فرمانده نیروی انتظامی کل کشور با بیان اینکه حجاب هرگز موضوع امنیتی و انتظامی نیست تاکید کرد: حجاب و عفاف موضوعاتی کاملا فرهنگی و اجتماعی است.

سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف که در خرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها برگزار شد بیان کرد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را در راستای مقابله با ناهنجاری‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله برخورد قاطع با اشرار به کار می‌بندد و یکی از تهمت‌هایی که به نیروی انتظامی می‌زنند آن است که پلیس فقط به امر حجاب و عفاف توجه دارد که اینگونه نیست.

فرمانده فراجا بیان کرد: رییس قوه قضاییه مردانه از اجرای طرح نور حمایت کرده و رییس جمهور نیز در شرایطی که معمولا روسای جمهور به دلیل کسب رای در انتخابات به این عرصه‌ها ورود نمی‌کنند، در میدان حضور دارد و وزیر کشور و صداوسیما هم به صحنه آمدند.

او تاکید کرد: معمولا هیچ رئیس جمهوری از این کار‌ها انجام نمی‌دهد، چون اعتقاد دارد باید کاری کند که رای داشته باشد حتی اگر این رای ضربه به دین باشد، ولی این رئیس جمهور این حساب را نکرده و ایستاده تا حیا، دین، عفت در جامعه ساری و جاری باشد.

سردار رادان با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند تا بی حجابی در جامعه گسترده شود افزود: ۳۲ دستگاه متولی موضوع حجاب و عفاف هستند که متاسفانه برخی از آنان به ماموریت‌های خود عمل نمی‌کنند و حتی در این زمینه مطالبه گر هم شده اند که مردم باید از این نهاد‌ها بخواهند به ماموریت‌های خود در حوزه حجاب و عفاف عمل کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور با بیان اینکه حجاب هرگز موضوع امنیتی و انتظامی نیست تاکید کرد: حجاب و عفاف موضوعاتی کاملا فرهنگی و اجتماعی است و ما به صراحت اعلام می‌کنیم در این عرصه نگاه امنیتی نداریم.

وی ادامه داد: در تمامی موضوعات باید‌ها و نباید‌هایی وجود دارد و می‌بایست این پرسش را مطرح کرد که اگر عده‌ای در عرصه حجاب و عفاف باید‌ها و نباید‌ها را ندیده گرفتند تکلیف چیست.

سردار رادان بیان کرد: ما از دختران این کشور حفظ و صیانت می‌کنیم که قرار است در آینده مادران این سرزمین شوند و رزمنده پروران آینده این کشور برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشند.

وی گفت: این ماجرا برای امروز نیست بلکه از زمان صدر اسلام شروع شد و در در دوران سیدالشهدا علیه السلام به درازا کشیده است و دشمن تلاش کرد تا حجاب را از خاندان اهل بیت علیهم السلام که بعد از واقعه عاشورا به سمت شام در حرکت بودند بردارد و این ماجرا تا به امروز ادامه دارد و مردم باید تکلیف خود را بشناسند.

دیگر خبرها

  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود