Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:08:22 GMT

نمایندگان مجلس از شهید مدرس الگو بگیرند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۸۹۰۵

نمایندگان مجلس از شهید مدرس الگو بگیرند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: از جمله حقوق برادران دینی به یکدیگر نصیحت کردن است لذا به اتفاقات پیرامون برادران دینی خود وظایفی داریم.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: همچنین نباید نسبت به برادر دینی خود سر مسائل کوچک و بی اهمیت بحث کنیم که نادیده گرفتن این مسئله باعث به وجود آوردن کینه و دشمنی و نزاع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به هفته بسیج، افزود: امام خمینی بسیج را الطاف خداوند به امت ایران می‌داند لذا با تشکیل بسیج مجاهدان و مخلصان که می‌خواستند با دشمن بجنگند ساختار پیدا کرده و در آن نقش آفرینی پیدا کردند.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: درون بسیج اقدامات نظامی، جهادی، فرهنگی، مواسات، سلامت و… انجام می‌گیرد؛ در واقع آنقدر انعطاف دارد که در یک موضوع محصور نمی‌شود.

امام جمعه بجنورد گفت: بسیج متناسب با نیاز جامعه اقدامات خود را انجام می‌دهد؛ مانند موضوع کرونا که بسیج خدمات فراوانی به مردم ارائه داد.

وی با اشاره به سالروز شهادت مدرس، افزود: این شهید ترس و طعم نداشت؛ دو موردی که فرد را در مقابل دشمن خوار می‌کند.

حجت الاسلام نوری گفت: نمایندگان مجلس باید خود را به حد شهید مدرس برسانند؛ هر چند برخی نمایندگان زمانی به دنبال عکس با یک زن خارجی برای افتخار بودند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: نمایندگان مجلس ابتدا وظیفه قانون گذاری در تمامی عرصه‌ها را دارند؛ نظارت بر رئیس جمهور و سیستم اجرایی دیگر وظیفه این مسئولان است.

وی افزود: تکلیف سوم نمایندگان ورود به انحرافات نهادها و تحقیق و تفحص است؛ وظیفه چهارم نیز پیگیری مطالبات مردم و رساندن آن‌ها به حقشان است.

حجت الاسلام نوری در انتها گفت: نماینده مسئول عزل و نصب نیست؛ هرچند اگر مسئولی منصوب شد و به وظایفش پایبند نبود می‌تواند سوال کند.

وی در انتها بیان کرد: مردم نیز نباید از نمایندگان این انتظار را نداشته باشند زیرا برخی گروه‌ها به نماینده فشار می‌آورند تا در عزل و نصب‌ها دخالت کند.

کد خبر 5361226

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بجنورد رضا نوری حکم انتصاب مجلس شورای اسلامی هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران گرگان واکسن کرونا بارش باران آلودگی هوا سنندج خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام جمعه بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

امام جمعه بجنورد گفت: مشارکت مردم در تولید با هدایت تسهیلات بانکی به سمت بنگاه‌های تولیدی و رونق تولید انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: مسئولان برای مشارکت بیشتر مردم در عرصه تولید می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کارهای تولیدی هدایت کنند و یا حمایت‌های لازم از صنایع تبدیلی داشته باشند.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تحریم‌های گسترده‌ای علیه کشور انجام داده‌اند به خیال اینکه مردم از ارزش‌های دینی دلسرد شوند، در واقع آن‌ها سعی دارند با ایجاد تحریم‌ها و بی رونقی تولید معیشت مردم را دچار مشکل کنند تا در جامعه نارضایتی گسترش پیدا کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کار کردن و کسب روزی حلال عبادت است، گفت: امروزه انجام کار تولیدی و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان نه تنها عبادت است بلکه به گونه‌ای جنگ با دشمنان نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: کارگر و کارفرما نیز سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ با تحریم‌های اقتصادی دشمن است که باید ارزش جایگاه خود را بدانند.

وی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله مهمان‌نواز، تصریح کرد: وی بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد را بر عهده داشت و تلاش‌های زیادی برای پیشرفت این شهرستان انجام داد؛ وی عالمی مجاهد بود که همواره خدمت به مردم در اولویت‌های کاری‌اش بود.

کد خبر 748115

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود