Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:43:38 GMT

مسئولان در عزل و نصب‌ها عقلانی رفتار کنند

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۸۹۵۱

مسئولان در عزل و نصب‌ها عقلانی رفتار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام «جواد طاهری» در اجتماع نمازگزاران جمعه کاشمر که در آستان امامزاده سید حمزه (ع) برگزار شد، اظهار کرد: ضروری است مردم مسئولین باتقوایی انتخاب کنند تا در اتاق‌های خلوت برای گفتگوهای مادی و سیاسی از دین و مردم حراست کنند و مراقب ما باشند و ما را نفروشند.

وی افزود: مردم باتقوا، مسئول باتقوا انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم دنبال این نیستند که مسئول از منافع زودگذر آنان دفاع کند. بلکه به دنبال این هستند که او تقوا داشته باشد و برای خدا کار کند و یا اینکه در کنار تذهیب نفس، تعهد،تخصص و عقل دارد یا خیر.

حجت‌الاسلام طاهری تأکید کرد: نماز جمعه محلی برای حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان است و نباید خطبه‌ها یک سخنرانی عادی و ساده یا یک منبر باشد. نماز جمعه محل تجمع هفتگی است که به اوضاع شهر، مملکت و جهان نگاه کنیم و با پیدا کردن سهممان به آن و نقش خودمان را ایفا کنیم.

وی همچنین با اشاره به عزل و نصب مدیران دولتی ادامه داد: انتظارمان این است که در این زمینه هر چه سریع‌تر تکلیف را برای خود و مردم روشن کنند.

حجت‌الاسلام طاهری افزود: متأسفانه گاهی مسئولی در شهرستان تغییر می‌دهند که حتی امام‌جمعه شهر را مطلع نمی‌کنند. به امام‌جمعه تکلیف شده که در عزل و نصب‌ها دخالت نکند. به فرد مسئول هم گفته‌شده که مشورت کند. همان‌طور که به مسئول اختیار عزل و نصب دادند، عقل و شعور هم دادند. نه اینکه هر طور دلش خواست و هرکسی را خواستند بدون اینکه کار به تبعات منطقه داشته باشند دست به تغییر بزند و زمانی هم که اعتراض می‌کنیم به دنبال فریب دادن هستند.

 

تفکر بسیجی مشکل‌گشای بسیاری از امور و نجات انسان از سختی‌ها است

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله شهید مدرس(ره) به ابعاد شخصیتی و جایگاه این بزرگ‌مرد عرصه دیانت و سیاست اشاره کرد و گفت:  نماز جمعه مکانی است که الگوهایی مثل شهید مدرس، مسیر را برای ما تعیین کردند، بنابراین الگوی ما شهید مدرس است.

خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از بیانات خود، تفکر بسیجی را مشکل‌گشای بسیاری از امور و نجات انسان از سختی‌ها دانست و ابراز کرد: اگر امروز که کشور ما با مشکلات زیادی مواجه است، به تفکر بسیجی توجه کند پیروز است، چراکه سبک زندگی یک بسیجی قدرت تولید می‌کند و یکی از این موارد راه‌اندازی و تشکیل مستمر حلقه‌های صالحین به‌صورت هفتگی و با حضور نوجوانان است تا از این طریق نیروهای کارآمد برای جامعه تربیت کرد.

 

در تذکر دادن و مطالبه گری باید از تخریب پرهیز شود

وی همچنین در ادامه از فضای محدود مصلی نماز جمعه کاشمر انتقاد کرد و یادآور شد: ضروری است مجموعه اوقاف با همراهی و کمک میراث فرهنگی نسبت به توسعه شبستان‌های اطراف اقدام کند تا یک مکان ثابت برای اقامه نماز جمعه در شهرستان ایجاد شود.

امام‌جمعه کاشمر با بیان اینکه در تذکر دادن و مطالبه گری باید از تخریب پرهیز شود، بیان کرد: به‌عنوان امام‌جمعه در تمامی موضوعات ورود می‌کنم، بنابراین اگر در هر گوشه‌ای از شهر مشکل و معضلی وجود دارد مردم آن را منعکس کنند تا از مسئول مربوطه مطالبه و پیگیری کنیم.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه عقل کاشمر شهید جمعه کاشمر نماز جمعه امام جمعه عزل و نصب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست

فرماندار شهرستان خوروبیابانک گفت: مدیریت بحران این شهرستان از امکانات کافی برخوردار نیست و نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد و این خواسته مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، احمدرضا طحانی ظهر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با حضور منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان خوروبیابانک با توجه به پراکندگی روستاها و وسعت زیاد آن، نیاز به امکانات امدادی دارد.

وی افزود: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که برای مقابله با حوادث احتمالی مخصوصاً سیل در شهرستان وجود دارد، بسیار اندک است و در صورت وقوع حوادث، این شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که این شهرستان نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد.

طحانی محرومیت‌زدایی را مهمترین نیاز مردم این خطه از استان اصفهان عنوان و تصریح کرد: با وجود اقدامات بسیار در شهرستان خوروبیابانک، همچنان بحث محرومیت قابل لمس است که انتظار می‌رود برای خروج از مشکلات به این شهرستان توجه ویژه شود.

مسئولان اصفهان صدای مردم خوروبیابانک را نمی‌شنوند

حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی، امام جمعه شهرستان خوروبیابانک نیز تصریح کرد: با گذشت چند سال از افتتاح بیمارستان محروم این شهرستان، مسئولان استانی صدای این مردم را نمی‌شنوند و بارها از تریبون نماز جمعه در این خصوص صحبت شده است.

وی ادامه داد: آنچه که این مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تقاضا دارند تجهیز کامل بیمارستان و حضور پزشک متخصص است.

امام جمعه شهرستان خوروبیابانک گفت: کاهش تعرفه برق منطقه گرمسیری یکی از مطالبات بحق و جدی مردم شهرستان خوروبیابانک است.

کد خبر 748455

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • نماز جمعه سنندج
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است