Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ترکمنستان جایگاه برجسته‌ای در منطقه دارد و آماده حمایت از تجار دو کشور برای بازگرداندن رونق به مبادلات تجاری هستیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری در نشست هم‌اندیشی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با فعالان اقتصادی کشورمان به تشریح اهداف و برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم در چارچوب سیاست همسایگی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در جمع فعالان اقتصادی کشورمان که برای حضور در بخش تجاری نشست سازمان همکاری‌های اکو در عشق‌آباد حضور دارند، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی به درستی، سیاست تعامل حداکثری با همسایگان را در صدر اهداف سیاست خارجی کشورمان قرار داده و با جدیت موضوع تقویت تجارت خارجی در حوزه‌های نفتی و غیرنفتی را پیگیری می‌کند.

وزارت خارجه رفع موانع تجارت خارجی را آغاز کرده است

صفری افزود: وزارت امور خارجه با همراهی دستگاه‌های مختلف کشورمان برنامه‌های منسجمی را تدوین و حل مشکلات و رفع موانع تجارت خارجی را آغاز کرده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: خوشبختانه قدم‌های خوبی در بخش حمل و نقل، صدور خدمات فنی - مهندسی و صادرات محصولات غیرنفتی برداشته شده و شاهد شروع رونق تجارت خارجی هستیم.

صفری با یادآوری تلاش‌ها برای حل برخی از مشکلات پیشین در حوزه گاز با ترکمنستان، گفت: ترکمنستان جایگاه برجسته‌ای در منطقه دارد و آماده حمایت از تجار دو کشور برای بازگرداندن رونق به مبادلات تجاری فی مابین هستیم.  

وی تاکید کرد: در مذاکرات مفصلی که با مقامات کشورهای آسیای میانه در تهران داشتیم، تصمیمات مهمی برای رونق کریدورها و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های کشورمان اتخاذ شد.  این امر در کنار تقویت همکاری با دیگر همسایگان، باعث افزایش صادرات شده است.  

در این نشست، ارباب خالص سفیر کشورمان و همچنین تجار حاضر به تشریح برنامه‌ها برای تقویت مناسبات با ترکمنستان پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت امور خارجه تجارت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان

ایمانی پور به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین ایران و ارمنستان، راهی این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سفارت کشورمان در ایروان، در سفری رسمی به دعوت ژانا آندریاسیان وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان، محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین دو کشور، راهی ارمنستان شد.

ایمانی پور از یکی از مدارس شهر ایروان که در آن زبان فارسی به دانش آموزان مقاطع مختلف تدریس می‌شد، بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، از روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان ابراز خرسندی و از مقامات دولتی، مسئولان مدرسه و آموزگاران آن تقدیر و تشکر کرد.

ایمانی‌ پور با حضور در وزارت امور خارجه ارمنستان به همراه سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان