Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، محمد رضا غائبی سرپرست و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین طی نشستی که در خصوص موضوعات پادمانی بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست جاری شورای حکام برگزار شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود ذیل موافقتنامه جامع پادمان با آژانس (CSA) پایبند است و تمام تلاش خود را در این زمینه به منظور رفع نگرانی های فنی آژانس به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ موضوع پادمانی در خصوص فعالیت های هسته ای کنونی ایران که همواره نیز در گزارش های مختلف تایید شده است، وجود ندارد؛ افزود: ایران همچنین به طور داوطلبانه به تعاملات مختلف عملی و سازنده خود با آژانس ادامه داده و از نزدیک با آژانس برای رسیدگی به سؤالات مربوط به چند موضوع بی اهمیت همکاری کرده است . متأسفانه، رویکرد مثبت و سازنده نشان‌داده‌شده توسط ایران، به‌طور مناسب از سوی آژانس پاسخ داده نشد که می‌تواند مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف شود.

دیپلمات ارشد کشورمان بیان داشت: تعامل جمهوری اسلامی ایران با آژانس بر اساس تعهدات مندرج در موافقتنامه جامع پادمان (CSA) هرگز کاهش نیافته است.

غائبی با اشاره به اینکه ایران بر عزم خود برای ادامه تعامل سازنده و همکاری با آژانس کاملاً در راستای تعهداتش ذیل CSA تاکید می کند، افزود: برای انجام این کار، احترام به سه اصل شناخته شده استقلال، بی طرفی و حرفه ای بودن و خودداری از درگیر شدن در هر گونه دعوای سیاسی برای منافع هر دو طرف بسیار مهم است.

وی بیان داشت: در این مقطع، بر همه ما از جمله آژانس و کشورهای عضو لازم است که ضمن در نظر گرفتن محتوای کنونی بیانیه‌ها، منافع بلند مدت آژانس را از جمله با اجتناب از ورود به هرگونه مداخلات با ملاحظات سیاسی در نظر بگیریم.

سرپرست نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در وین با اشاره به اینکه در جریان بازدید اخیر مدیرکل از تهران که در ۲۲ و ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱ انجام شد، ملاقاتهایی در سطوح بالای سیاسی و نیز گفتگوهای فنی بین ایران و آژانس برگزار شد، گفت: در این دیدارها طرفین روحیه همکاری و تداوم آن را یادآوری و تاکید کردند و بر لزوم رسیدگی به تمامی موضوعات پادمان مربوطه در فضایی سازنده برای دستیابی به نتیجه مورد توافق دو طرف از طریق جلسات کارشناسان فنی که تاریخ آن بعدا تعیین خواهد شد تاکید کردند. 

وی افزود: همانطور که وزیر امور خارجه کشورمان نیز اخیرا تصریح کردند، دو طرف مصمم به ادامه همکاری و دستیابی به توافق هستند و سیاسی کردن مسائل فنی در واقع بی نتیجه است.

برچسب‌ها برجام شورای حکام وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام شورای حکام وین برجام شورای حکام وین جمهوری اسلامی ایران دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری مهر از وزارت راه و شهرسازی، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «بن الطوق الماری» وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تأسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

شایان‌ذکر است، مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال- جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه‌های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسؤولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

کد خبر 6094564

دیگر خبرها

  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند