Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:29:10 GMT

هشدار زرد هواشناسی تهران به کاهش کیفیت هوا

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۹۲۶۵

هشدار زرد هواشناسی تهران به کاهش کیفیت هوا

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، در این هشدار با اشاره به شرایط پایداری نسبی هوا و انباشت آلاینده‌ها ازظهر یکشنبه (هفتم آذر) تا چهارشنبه هفته آتی (دهم آذر) افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در نواحی پرتردد و صنعتی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، افزایش شاخص آلودگی های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت مهار نکردن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی ساعات، کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه ها به ویژه در مناطق صنعتی و پرتردد مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی ست، از بامداد شنبه (۶ آذر)  تا صبح یکشنبه (۷ آذر) در بعضی ساعات وزش باد متوسط تا نسبتاَ شدید در نواحی جنوب غربی و ارتفاعات استان پیش بینی می شود که طی این مدت، توقف انباشت آلاینده ها و بهبود نسبی کیفیت هوا احتمال می رود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی، رفت و آمدهای غیر ضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و فعالیت فیزیکی طولانی و ورزش در فضای باز در این مدت هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

برچسب‌ها سازمان هواشناسی كشور آلودگی هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی كشور آلودگی هوا سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی كشور آلودگی هوا سازمان هواشناسی کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

به نقل از مهر،وی توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898983

دیگر خبرها

  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • افزایش ابر در مشهد از عصر امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید
  • هواشناسی اصفهان فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت؛ بارش باران و رعد و برق
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران