Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  شهرهای مختلف کرانه باختری امروز جمعه صحنه اعتراض به شهرک‌سازی‌های بی وقفه رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش فلسطین الیوم، هزاران نفر سحرگاه امروز جمعه در مسجد ابراهیمی (ع) در شهر الخلیل در کرانه باختری نماز  صبح را با عنوان «فجر الرباط العظیم» در مخالفت با پروژه‌های یهودی‌سازی حرم ابراهیمی (ع) برپا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجد  و صحن‌های خارجی آن مملو از جمعیت نمازگزارانی بود که از پیر و جوان و زن و کودک از نخستین ساعات بامداد امروز خود را به مسجد ابراهیمی رسانده و نماز صبح را در آنجا اقامه کردند.

 فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح‌های رژیم اشغالگر و گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست علیه مسجد ابراهیمی (ع) و طرح‌های یهودی سازی و همچنین تحت شعار حمایت از اسرای اعتصاب کننده از غذا چند روزی است که نمازهای صبح‌ را در مسجد ابراهیمی به شکل باشکوه برگزار می‌کنند.

مقامات رژیم اشغالگر از چند ماه پیش طرح یهودی سازی الخلیل را در مساحت ۳۰۰ متر مربعی از صحن‌های مسجد الاقصی و پیرامون آن به اجرا گذاشته‌اند که بخشی از آن، ساخت پله برقی و آسانسور برای تسهیل ورود شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد ابراهیمی است.

در همین حال هزاران شهروند فلسطینی ظهر امروز با وجود استقرار گسترده نظامیان رژیم اشغالگر در درهای قدیمی مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

 

 

اداره اوقاف اسلامی در قدس نیز اعلام کرد که قریب به ۴۰ هزار نمازگزار از قدس و اهالی سرزمین‌های اشغالی ۴۸ امروز نماز جمعه را در مسجد الاقصی برگزار کردند در حالی که فقط به تعداد محدودی از اهالی کرانه باختری اجازه رساندن خود به قدس برای حضور در مسجد الاقصی داده شده بود.

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در شهرک بیتا در جنوب نابلس با آسیب دیدن ده ها فلسطینی منجر شد.

 

 

شهروندان فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در شهرک بیتا در اعتراض به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه به خیابان‌ها آمدند که با حمله نظامیان صهیونیست روبه رو شد که به سمت آنها گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردند. چند خبرنگار در این تظاهرات به ضرب گلوله یا گاز اشک آور آسیب دیدند.

در روستای کفرقدوم شرق قلقیلیه نیز حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات نمازگزاران فلسطینی به زخمی شدن چهار شهروند فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی و آسیب دیدن ده‌ها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور منجر شد.

از سوی دیگر در منطقه باب الزاویه قدس نیز در حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی یک نظامی صهیونیست بر اثر انفجار بمب صوتی در دستش زخمی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسجد ابراهیمی مسجد الاقصی نمازگزاران فلسطینی حمله نظامیان صهیونیست کرانه باختری اسیب دیدن فلسطینی ها حمله نظامیان صهیونیست مسجد ابراهیمی کرانه باختری مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع محلی در این باره گفتند که صدها شهرک‌نشین در دومین روز از ایام عید پسح یهودیان و در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس اسرائیل در قدس اشغالی از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های آن اقدامات تحریک‌آمیزی انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری الغد در این باره گزارش داد که نظامیان اسرائیلی گروه‌های خبری که در حال پوشش یورش شهرک‌نشبینان بودند را از باب السلسلة دور کرده و ضمن متوقف کردن اهالی قدس، کارت‌های شناسایی آنها را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

حرم ابراهیمی
در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز نظامیان اسرائیلی، حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان بسته و از امروز (چهارشنبه) به مدت دو روز به بهانه اعیاد یهودی آن را به شهرک‌نشینان اختصاص دادند.

معتز ابو سنینة، مدیر حرم ابراهیمی ضمن انتقاد از بسته شدن حرم ابراهیمی به روی مسلمانان، این اقدام را تعرض آشکار به حرمت حرم و نقض تحریک‌آمیز حق مسلمانان در رسیدن به مکان‌های عبادی خاص خود توصیف کرد.

نظامیان صهیونیست، اقدمات امنیتی را شدت بخشیده و همه ورودی‌های الکترونیک منتهی به حرم را به منظور تأمین امنیت مراسم شهرک‌نشینان در عید پسح یهودی در حرم ابراهیمی و اطراف آن بستند.

گفتنی است که حرم ابراهیمی هر سال 10 روز کامل به بهانه اعیاد یهودی به روی مسلمانان بسته می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد