Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هنگ‌کنگ طی روز‌های گذشته دو مسافر ورودی به آن کشور را شناسایی کرد که مبتلا به سویه جدید بودند. هر دو نفر قبلا واکسن زده بودند و در هنگام ورود به هنگ‌کنگ، نتیجه تست PCR منفی داشتند، اما طبق قوانین هنگ‌کنگ این دو نفر به همراه سایر مسافران به قرنطینه رفتند. نتیجه تست یکی از این مبتلایان پس از دو روز، و فرد دیگر پس از چهار روز حضور در قرنطینه مثبت شد و با توالی‌یابی مشخص شد به سویه‌ی جدید مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم آن‌که نفر دوم در طول مسیر پرواز از نفر اول مبتلا شده بود.

تجربه هنگ‌کنگ به جهان ثابت کرد داشتن تست PCR منفی و کارت واکسن برای ورود به یک کشور کافی نیست. تمامی مسافران ورودی به یک کشور باید حتما چندین روز در قرنطینه باشند تا مشخص شود ناقل کرونا و به‌خصوص سویه آفریقای جنوبی نیستند. حتی مسافرانی که از مبدا آفریقای جنوبی نیستند ممکن است در یکی از پرواز‌های طول مسیر خود با مسافران آن کشور تماس داشته باشند و مبتلا شوند.

هر موج کرونا باعث مرگ ده‌ها هزار نفر از هم‌میهنان و خسارت‌های شدید اقتصادی شده‌است. اگر می‌خواهیم کشور را در مقابل موج ششم کرونا محافظت کنیم باید بلافاصله تمامی مرز‌ها به خصوص مرز‌های زمینی شدیدا کنترل شوند، پرواز‌های غیر ضروری به کشور به خصوص از مبدا کشور‌هایی که ویروس را تایید کرده‌اند لغو شود، و تمامی مسافران بلافاصله پس از ورود به کشور حتی در صورت داشتن نتیجه تست PCR منفی و واکسن حداقل برای یک هفته به صورت جدی قرنطینه شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون کرونا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر و قبل از آن در خراسان جنوبی بی سابقه بود به همین واسطه امدادرسانی‌ها اولیه در حد توان انجام شده است.

او با بیان این که شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس در این بارندگی‌ها بیشترین خسارت را متحمل شدند افزود: بخشی از خسارت‌ها به این موضوع برمی‌گردد که امکانات و تجهیزات استان متناسب با این گونه سیل‌های قوی نیست و به همین واسطه نیاز است ابنیه‌ فنی استان متناسب با این گونه سیلاب‌ها طراحی شود.

آخوندی وقوع این نوع بارندگی‌ها را نتیجه تغییر اقلیم دانست و اظهار کرد: در سیل اخیر نیز خسارت‌هایی به راه ها، بخش کشاورزی و قنات‌ها در استان وارد شد که تیم‌های ارزیاب از امروز برای بررسی میزان خسارت‌ها به شهرستان‌های سیل زده خراسان جنوبی سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید

بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در زمینه گلایه مردم مناطق سیل زده در مورد کمبود امکانات و تجهیزات نیز تصریح کرد: قبل از وقوع سیل هشدار‌های لازم به متولیان امر که شهردار و فرماندار در هر نقطه‌ای از استان است داده شده است و ۳۸ دستگاه عضو مدیریت بحران باید در مواقع اضطراری و لزوم پای کار باشند.

او بیان کرد: تأمین امکانات و تجهیزات نیز باید متناسب با تعییرات اقلیمی رخ داده در هر نقطه‌ای برای مقابله با بحران و سیل باشد.

آخوندی گفت: در شهرستان خوسف که بیشترین خسارت‌ها را در سیل اخیر متحمل شد ۷۰۰ کیلومتر از راه‌ها و ایل راه‌های عشایری، ۶۶ واحد مسکونی، ۵۰۰ رأس دام و ۱۷ رشته قنات خسارت دید.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید