Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@06:20:10 GMT

نخستین سالگرد شهید فخری زاده در امامزاده صالح

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۷۹۷۸۶

مراسم نخستین سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته دفاعی و هسته‌ای کشور در امامزاده صالح تهران برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس سازمان انرژی اتمی در این مراسم در سخنانی امید و اعتماد به نفس را از برجسته‌ترین ویژگی‌های شهید فخری زاده عنوان کرد و گفت: آن شهید حتی در سخت‌ترین شرایط هم هیچ گاه ناامید نشد بلکه همواره و پیوسته امیدوار بود تا موضوعی را به نتیجه نهایی برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای اسلامی ادامه داد: واقعیت این است که استکبار جهانی از پیشرفت‌های علمی و فناوری مردم ایران اظهار نگرانی می‌کند و بر همین اساس دست به اقداماتی همچون تحریم می‌زند، اما با توکل به خداوند و اتکا به تلاش و نبوغ دانشمندان وجوانان نخبه ایرانی در این مسیر پیروز خواهیم بود و بر مشکلات بوجود آمده متاثر از تحریم نیز فائق خواهیم آمد.
وی گفت: امروزه صنعت هسته‌ای یکی از پیشرفته‌ترین علوم و صنایع بشری به شمار می‌آید، برهمین اساس ما در این زمینه بسیار جدی اقداماتمان را پیش می‌بریم چرا که این مهم نیاز امروز جامعه ما است.
آقای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تولید دست کم ده هزار مگاوات برق هسته‌ای افزود: هم در زمینه تولید برق و هم در زمینه بخش‌های مرتبط با کشاورزی، صنعت، رادیودارو‌ها و تشخیص پزشکی به ویژه بیماری‌های مرتبط با سرطان باید توان هسته‌ای خود را توسعه دهیم تا این مهم در زندگی مردم ملموس شود.

شهید محسن فخری زاده که مدیری متعهد و متخصص در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای بود بعدازظهر جمعه ۷ آذر ۹۹ در منطقه آبسرد دماوند در اقدامی تروریستی به شهادت رسید. برچسب ها: شهید فخری زاده ، سالگرد شهادت ، امام زاده صالح ، دانشمند هسته ای

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شهید فخری زاده سالگرد شهادت امام زاده صالح دانشمند هسته ای فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جانباز ۷۰ درصد  عبدالزهرا سیلاوی  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: جانباز  سرفراز عبدالزهرا سیلاوی در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و  در ۲۵  آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب  به درجه جانبازی نائل آمد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این جانباز شهید روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل منزل شهید واقع در اهواز کمپلوی جنوبی خیابان باهنر بین انقلاب و بنی هاشم  پلاک ۷۵ تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز، به خاک سپرده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • لحظه اعلام خبر شناسایی شهید «فیضی زاده» به خانواده اش
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن