Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه اکنون در شرایط خاصی به لحاظ اقتصادی در جامعه قرار داریم، گفت: بزرگان دینی ما برای گذر از این شرایط تأکیدات و توصیه‌های ویژه‌ای صادر کرده‌اند.

او با بیان اینکه حضرت علی (ع) به عنوان یک الگوی بزرگ در فراز‌های ۱۰۱ به بعد نهج‌البلاغه به مدیریت عالی جامعه دینی تأکید دارند که چندین قشر از جامعه را شامل می‌شود، افزود: قشر مذکور شامل بیماران، درماندگان، مستضعفان و فقرا هستند که شرایط اقتصادی، بیماری، حوادث و برخی از امور دیگر که غیر قابل پیش‌بینی هستند سبب تحمیل شرایط ویژه به این قشر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه زنجان بابیان اینکه امام علی (ع) نیز بر افراد مسکین، محتاج، زمین‌گیر تأکید دارند، گفت: طبق فرمایش امام علی (ع) باید سهمی از بیت‌المال به این قشر در نظر گرفته شود.

او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نیز نمی‌توان نسبت به برداران و خواهران مسلمان خود بی‌تفاوت بود، ادامه داد: باید کمک مومنانه به نحوی دست این افراد برسد که آبروی این افراد حفظ شود در این راستا لازم است ما این افراد را با حفظ آبرو مورد شناسایی قرار دهیم.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه باید شناسایی این قشر توسط افراد خدا ترس و متواضع انجام شود، افزود: دستگا‌ه‌ها و خیرانی که در کشور و استان زنجان بدون اینکه نام و نشانی از خود به جا بگذارند در حال سرپرستی ایتام جامعه هستند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به ۵ آذر ماه ۱۳۵۸ که روز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) است، گفت: این روز از روز‌های برجسته و اثرگذار در تاریخ انقلاب است که گذشت زمان مشخص می‌کند که این فکر و فرمان چه میزان ارزشمند و برای جامعه ضروری بوده است.

او با اشاره به اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب هر کس دل در گروه انقلاب دارد بسیجی است، افزود: در این راستا عده‌ای به شکل منظم و منسجم فعالیت دارند و برخی دیگر با فعالیت‌های غیر منسجم دلسوز نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس بسیجیان نام درخشانی از خود در تاریخ کشور ثبت کرده اند، گفت: البته بسیج منحصر به دوران دفاع مقدس نبود بلکه با حضور بسیج؛ فلج اطفال ریشه کن شد، این قشر در حوادثی همانند زلزله، سیل، شیوع کرونا، محرومیت‌زدایی پیش‌قدم بودند و با تمام قوا در میدان فعالیت ورود یافته‌اند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالروز شهادت شهید فخری‌زاده، ادامه داد: تعداد دانشمندان هسته‌ای در کشور زیاد است و نام دکتر شهید مجید شهریاری و دکتر محسن فخری‌زاده برجسته است.

او بابیان اینکه روز ۸ آذر نیز روز جهانی فلسطین و روز همبستگی با مظلوم‌ترین قشر در تاریخ جامعه‌ای است که سرزمین آن‌ها قبله اول مسلمان بوده است، گفت: با توطئه استکبار از سرزمین خود رانده و استکبار آن‌ها را آواره کرده است.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه زنجان نماینده ولی فقیه جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع بارش های شدید در چهار استان جنوبی و غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901735

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • اعزام سه هزار نفر از بسیجیان لرستانی به اردوی راهیان نور غرب کشور
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است