Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور صبح امروز در اولین جلسه شورایعالی فضایی در دولت سیزدهم که پس از یک دهه توقف برگزار شده بود، شرکت و به پیشرفت در صنعت فضایی و حضور بیش از پیش کشور در این صنعت تاکید کرد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در خبر سراسری، درخصوص چشم انداز ۱۰ ساله دستیابی به اهداف مهم در صنعت فضایی و رسیدن به این چشم انداز گفت: "مهمترین مدار، مدار ۳۶ هزار کیلومتری و مدار آهنگ و رسیدن به آن برای ما اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اکنون دو مدار را از دست داده ایم و در حال حاضر مدار ۴۳ و نیم را داریم که لازم است به سرعت تجهیز و توسعه داده شود. کوتاه شدن این چشم انداز، دستور غافلگیرکننده‌ای بود، که با کار شبانه روزی، حمایت دولت، اعتماد مسئولین و اعتباربخشی می‌توان آن را انجام داد. "

وی در ادامه افزود: "برای رسیدن به این مدار، راه‌های میانبری وجود دارد که یکی از آن‌ها بلوک انتقال مداری است. ما بلوک انتقال مداری سامان را داریم که محموله‌ها را از مدار ۴۰۰ به ۷ هزار کیلومتری برده و پس از آن به ۱۰ هزار، ۲۱ هزار و ۳۶ هزار کیلومتر می‌رساند. تست آزمایشی این بلوک انتقالی امسال و تست مداری و عملیاتی سال بعد انجام خواهد شد. امیدواریم برنامه ۱۰ ساله را کوتاه کنیم و زودتر پرتاب داشته باشیم. "

زارع پور تصریح کرد: " از سال ۱۳۹۳ تاکنون ماهوراه نور ۱ با موفقیت به فضا رفت و مشغول کار است. ما می‌توانیم به موفقیت و پیشرفت در این صنعت برسیم. عدم موفقیت کاملا بخشی از مسیر موفقیت است. دانشمندان ما بعد از دو یا سه پرتاب به نقطه اطمینان و موفقیت می‌رسند، ما در دوره تحریم به این پیشرفت‌ها رسیده ایم. منظومه‌های ماهوراه‌ای در لایه لئو هستند و ما امیدواریم با کار و تلاش بسیار به این لایه برسیم، اگر کار در این سال‌ها طبق مدل سال ۱۳۸۸ پیش می‌رفت ما اکنون در این لایه بودیم. امیدواریم با حمایت و کار شبانه روزی به این هدف برسیم. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر ارتباطات عیسی زارع پور صنعت فضایی چشم انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه‌ باشد، گفت: چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و گفت: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مسئله چای سنواتی نباید موجب خدشه‌دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان کرد و افزود: اراده همه مسئولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده، خاطرنشان کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم »، افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان