Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز جمعه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص امکان حصول توافق جدید میان قدرت‌های جهانی و ایران گفت: من شما را به بیانیه روز گذشته تروئیکای اروپایی در شورای حکام ارجاع می‌دهم. در رابطه با برجام، هدف ما مشخص و با دیگر شرکای تروئیکای اروپایی، شرکت‌کنندگان در برجام و همچنین ایالات متحده یکسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هدف بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهداتش ذیل توافق می‌باشد.
وی افزود: ما انتظار ازسرگیری مذاکرات وین در تاریخ ۲۹ نوامبر را داریم تا پیشرفت فوری در جهت رسیدن به اهداف براساس آنچه که در شش دور مذاکرات تا پیش از ۲۰ ژوئن مذاکره شده بود، ممکن شود.
به گزارش ایسنا، انگلیس، آلمان و فرانسه شامگاه چهارشنبه بیانیه‌ای مشترک خطاب به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منتشر کردند و در آن به تکرار ادعا‌ها درخصوص ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان پرداختند.

این سه کشور در ابتدای بیانیه خود از جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همچنین کار به گفته آنها، بی طرفانه آژانس در انجام وظایفش مبنی بر نظارت و راستی آزمایی در ایران قدردانی کردند.

آن‌ها در ادامه با طرح این ادعا که ایران طی دو سال گذشته به "تنش زایی نظام‌مند هسته ای" ادامه داده است مدعی شدند که تهران با توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای خود جامعه جهانی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

تروئیکای اروپا مدعی شدند: ایران هیچ توجیه غیرنظامی برای غنی سازی ٢٠ و ٦٠ درصد ندارد و همچنین تولید اورانیوم با غنای بالا برای یک کشورِ بدون تسلیحات هسته‌ای بی سابقه است. به علاوه، اقدام اخیر ایران در نصب زیرساخت‌های سانتریفیوژ‌های پیشرفته تحولی نگران‌کننده است و این رویداد می‌تواند غنی‌سازی در سطوح بالاتر را برای ایران آسان‌تر کند.

آن‌ها به علاوه خواستار بازگرداندن دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به مجتمع کرج شدند تا بررسی کند که آیا تولید لوله‌های روتور سانتریفیوژ و بیلوز‌ها از سر گرفته شده است، یا خیر و دوربین‌های جایگزین را نیز نصب کند.

انگلیس، فرانسه و آلمان در بخش پایانی این بیانیه به از سرگیری مذاکرات برجامی در وین اشاره کرده و آورده اند: ما به عنوان تروئیکای اروپا با حسن نیت به این مذاکرات بازمی گردیم و بر این باوریم که امکان دستیابی به یک تفاهم و اجرای آن به گونه‌ای که موجب بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام و بازگشت ایالات متحده به این توافق شود، وجود دارد. ما متقاعد شده ایم که به نفع تمام طرف هاست که هرچه سریعتر این کار انجام شود. در حقیقت بازگشت به اجرای کامل برجام در راستای امنیت ملی همگان، از جمله ایران است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه وزارت خارجه فرانسه تعهدات برجام تروئیکای اروپایی زلزله جنوب ایران هفته بسیج یوسف نوری آلودگی هوا پتروشیمی امیرکبیر جمعه سیاه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد