Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دولت پکن روز جمعه اعلام کرد که زنان اکنون می توانند ۱۵۸ روز که ۳۰ روز بیشتر از مدت زمان پیشین است از مرخصی زایمان استفاده کنند.

مقامات شانگهای نیز تغییرات مشابهی را برای تشویق به فرزدند آوری اعلام کردند.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد که در استان ژجیانگ شرقی، مادران با زیایمان فرزند دوم یا سوم اکنون می توانند در مجموع از ۱۸۸ روز مرخصی بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مقررات فعلی کشور چین، مادران حق دارند ۹۸ روز مرخصی زایمان با حقوق دریافت کنند.

مرخصی زایمان برای پدران نیز در شهرهایی مانند پکن و ژجیانگ ۱۵ روز و در شهرهایی مانند شانگهای ۱۰ روز است.

چین در سال ۲۰۱۶ «سیاست تک فرزندی» را تغییر داد و به زوج‌ها اجازه داشتن دو فرزند را داد و در سال جاری نیز به سیاست سه فرزندی نیز تغییر تعمیم یافت.

میانیگن تولد در ازای هر ۱۰۰۰ زوج نفر در چین ۸.۵۲ نوزاد است که پایین ترین رقم از زمان شروع آمار سالانه در سال ۱۹۷۸ است.

برچسب‌ها فرزند آوری چین پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرزند آوری چین پکن فرزند آوری چین پکن مرخصی زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟

اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

پستانداران، به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می‌شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می‌کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسو‌ها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می‌کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل‌ها می‌توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آن‌ها نهنگ ها، می‌توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می‌توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می‌شود، می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰،۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام‌ها ۶۲ درصد، انسان‌ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می‌دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰،۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی