Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 سیدجواد ساداتی‌ نژاد شامگاه جمعه در یادواره شهدای جهادگر منطقه شمال استان اصفهان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: جهاد سازندگی نه تنها یک حرکت بلکه یک رسم بزرگ در کشور‌ما بوده و در تمام دنیا نمونه‌ای از این اقدام کمتر وجود دارد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه کاشان در عرصه و فضای ایران نمونه و ممتاز بوده است، افزود: کاشان در عرصه دفاع مقدس نیز کاشان در حوزه پشتیبانی ید بلندی دارد و این یادواره شهید به یاد شهدای جهادگر منطقه شمال استان اصفهان است در حالی‌که هرچه برای شهدا انجام بدهیم نمی‌توانیم دِین خود را ادا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صدای بلدوزر رزمندگان جهادگر برای دیگر رزمندگان آرامبخش بود، ابراز داشت: برخی اقدامات مهندسی در دفاع مقدس برای نخستین بار انجام می‌شد و از احداث کانال تا دیگر اقدامات پیشرفته توسط رزمندگان جهادگر ساخته می‌شد که در آن شرایط از معجزه‌های دفاع مقدس بود.

وی ضمن اشاره به شعار جهاد سازندگی گفت: بسیاری از آنان محرومیت‌زدایی در گرو این شعار جهاد سازندگی است و یکی از رسالت‌های احیای این شعار جهاد سازندگی بود و ادغام جهاد سازندگی در جهاد کشاورزی انتقاد‌هایی را به دنبال داشت چراکه اصل این موضوع کمرنگ می‌شد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه برای احیای کشاورزی و امنیت غذایی به شعار "همه با هم" نیاز داریم، تصریح کرد: امروز کشاورز نه تنها تولیدکننده غذا بلکه تولیدکننده قدرت برای کشور ما است و تفاوتی با سلاح نظامی ندارد و نبود کشاورزان ما را در حوزه غذا با چالش مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه ایران جایگاه اقتدار غذایی در دنیا را دارد، اما از آن برخوردار نیستیم، تاکید کرد: ما امروز بارقه‌هایی از این تفکر جهادی را در جهاد کشاورزی می‌بینیم و تحویل پنج میلیون دز واکسن به وزارت بهداشت با بالاترین فناوری دنیا گواه بر این مطلب است و تا سال آینده تا مرز ۱۰۰ میلیون دوز امکان تولید وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به تولید واکسن‌های دام و طیور توسط متخصصان وزارت جهاد کشاورزی افزود: یکی از کار‌هایی که با تفکر جهادی پیگیری می‌کنیم تامین غذا با قیمت مناسبت و کافی است، اما مردم امروز در تامین غذا درگیر قیمت هستند و از این رو باید مواد غذایی تولید شود و بعد از آن در مورد تجارت و رفع دلال‌ها صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید تنها راه ارزان سازی چیست؟، ابراز داشت: باید تولید به عنوان یک خط تولید حفظ شود و تنها راه کاهش قیمت افزایش بهره‌وری است و این بهره‌وری با علم و فناوری محقق می‌شود و در حوزه تولید باید علم و فناوری ورود پیدا کند.

ساداتی نژاد ضمن اشاره به زحمات بسیار کشاورزان در حوزه تولید محصولات گفت: کاری که امروز در حوزه تولید و وزارت جهاد پیگیری می‌شود افزایش بهره‌وری است و بخش دوم بازار است به نحوی که باید در توزیع از لحاظ سنتی خارج شود تا دست دلالان قطع شود.

وی با بیان اینکه برای اینکه قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسد باید در توزیع ورود پیدا کنیم، تصریح کرد: هوشمندسازی توزیع یکی از اقدامات است که اخیرا آغاز شده است و استفاده از پلتفرم‌ها یکی از اقدامات است که به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده و سپس در اصفهان اجرا و سپس در کل کشور اجرایی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این سیاست با دستور رئیس جمهور و با نگاه چهارگونه به پیش می‌رود، تاکید کرد: غذا مورد تهدید دشمن نیز است چراکه آمریکا ورود مرغ اجداد به ایران را ممنوع کرد و اگر مرغ اجداد آرین نداشتیم مشکلات متعددی برای کشور ایجاد می‌شد و از این رو امنیت غذایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشاورزان قشر خیر و نه مظلوم هستند، افزود: کشاورزان امروز غیرتمندانه برای تامین غذا تلاش کردند و باید همواره دستان کشاورزان را بوسید چراکه در عرصه امنیت غذایی تلاش می‌کنند و برای کشور قدرت آفرینی می‌کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صراط وزیر جهاد کشاورزی حوزه تولید جهاد سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

ایسنا/فارس استاندار فارس بر ضرورت برخورد با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، در این استان تأکید کرد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳، با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، گفت: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده‌ایم؛ امحا کشت‌هایی که از آب‌های غیرسالم استفاده می‌کند، برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.

وی با بیان اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالان این حوزه نیز وجود دارد، ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب به جایگزینی زمین‌های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت‌های غیر مثمر و احداث جنگل‌کاری و همچنین ایجاد صنایع چوبی مساعدت می‌شود.

ایمانیه همچنین بر ارزیابی مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: همه فرمانداران و رؤسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه‌های کشاورزی  و تولید محصولات ارگانیک به‌صورت مستمر پایش شوند.

استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولان ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه‌های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده‌ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.

وی در ادامه خواستار اعلام برنامه عملیاتی در حوزه جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شد و افزود: برنامه عملیاتی مدنظر را برای دانش‌بنیان شدن حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری ارائه دهید.

ایمانیه استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کردن تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی را اقدامی ارزشمند در حوزه جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شود؛ علی‌رغم اینکه شاید این علم جدید مشکلاتی داشته باشد اما در زمینه جهاد کشاورزی، مصرف سوخت، دامداری و دامپروری، اصلاح الگوی کشت قطعا موثر و راهگشاست و می‌توان از این طریق تناسب بین کاشت محصولات زراعی و میزان تقاضا را رعایت کرد.

وی در ادامه از مشارکت مردم در جهش تولید سخن گفت و با اشاره بر اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه‌های برتر را دارد، افزود: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند