Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@12:02:01 GMT

استقبال آمریکا از اقدام ضد حزب‌الله استرالیا

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۱۳۶۳

استقبال آمریکا از اقدام ضد حزب‌الله استرالیا

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از قصد استرالیا برای قراردادن حزب‌الله لبنان در فهرست سازمان‌های اصطلاحاُ «تروریستی» استقبال کرده است.

دولت استرالیا پس از فشارهای رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه (۲۴ نوامبر/ ۴ آذر) اعلام کرد تمامیت گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما از قصد استرالیا برای اعلام تمامیت حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی به موجب قوانین مجرمانه آن کشور استقبال می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه حزب‌الله، جداسازی شاخه نظامی این گروه پرنفوذ لبنانی از دیگر شاخه‌های این سازمان را «اشتباه» دانسته و اقدام استرالیا در اعلام تمام بخش‌های حزب‌الله را «گامی مهم رو به جلو» خوانده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش تلاش‌هایی را برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان آغاز کرده‌اند. در همین راستا، واشنگتن کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این اقدامات در حالی اتخاذ می‌شوند که حزب‌الله، یکی از مهمترین و محبوب‌ترین احزاب سیاسی لبنان است. اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

علی‌رغم این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه بامداد شنبه از حزب‌الله لبنان به عنوان «یک سازمان خطرناک تروریستی» یاد کرده و مدعی شده این گروه ایمنی جامعه بین‌المللی را به خطر انداخته و حاکمیت لبنان را تضعیف می‌کند.

مخالفت‌های آمریکا با حزب‌الله به ویژه بعد از موفقیت این گروه در مبارزه با گروه‌های تروریستی، از جمله داعش در عراق و سوریه شدت گرفت.  /فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا استرالیا ضد حزب الله وزارت خارجه آمریکا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی


 به گزارش تابناک، دولت فدرال سومالی اعلام کرد: طی چند هفته اخیر ۱۰۰ تن از تروریست‌های وابسته به گروه الشباب در مناطق مختلف کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

در بیانیه دولت موگادیشو آمده است: ده‌ها تن تروریست وابسته به الشباب در ایالت‌های گلمدگ، هیرشبیلی، جوبالند، موگادیشو و مناطق جنوب غربی کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، در این بیانیه با اشاره به عفو عمومی رئیس جمهور سومالی تصریح شده است: این عفو بستری را فراهم می‌آورد تا افراد مسلح با کنار گذاشتن اقدامات خشونت آمیز به جامعه بازگردند و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

دولت سومالی با استقبال از جدا شدن افراد مسلح از گروه‌های تروریستی تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و تروریست ادامه خواهد داشت تا ثبات و امنیت بر کشور حاکم شود.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال ۲۰۰۴ شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل سومالی توانست مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک