Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سمیه رسولی جمعه شب در برنامه شب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرگناوه که به همت انجمن هوای تازه این شهرستان به صورت مجازی برگزار شد، افزود: ۲۳ مرکز کانون پرورش فکری کودکان به صورت ثابت، سیار و پستی در استان بوشهر فعالیت دارند.

وی اظهارداشت: پرورش فکر و کشف استعداد در بین کودکان و نوجوانان استان بوشهر برای ساختن آینده ایران از اهداف کانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی به محورهای گوناگون فعالیت کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان پرداخت و بیان کرد:  شالوده کانون بر پایه آینده ایران بنا شده که در دستان کوچک کودکان امروز است و از این رو کانون برای تک‌تک کودکان برنامه‌ای هدفمند دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: مقوله کتاب و کتابخوانی در کانون از فعالیت‌های اصلی است و کتابخانه‌های تخصصی کودکان و نوجوانان توسط مارکز این کانون معرفی شده است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز گناوه  به سیر تاریخچه تاسیس کانون در گناوه پرداخت و اظهار داشت: کانون مرکز گناوه در خرداد سال ۷۰ و همزمان با میلاد امام رضا (ع) به عنوان دومین مرکز کانون استان بوشهر افتتاح شد.

فاطمه ارشادی گفت: فعالیت‌های فرهنگی سطح شهر تا قبل از افتتاح کانون فقط محدود به پایگاه‌های مساجد بود اما با افتتاح کانون کودکان و نوجوانان، تعداد زیادی برای عضویت در کانون پیشقدم شدند و استقبال به حدی بود که برای برگزاری کلاس‌ها در حیاط مرکز صندلی می‌چیدیم.
وی اضافه کرد: در کتابخانه کانون گناوه باید روی هر صندلی دو نفر از بچه‌ها می‌نشستند و برای تحویل کتاب صفی بزرگ شکل می‌گرفت و هر روز دو ساعت فقط صرف ثبت کتاب‌هایی می‌شد که اعضا به امانت می‌گرفتند.

                                                                                                                  
ارشادی گفت:  فعالیت‌های کانون چنان اثرگذار بوده است که اکنون اعضای قدیمی آن،  فرزندان خود را در این مرکز ثبت‌نام می‌کنند.
وی افزود:  تمام تلاش ما در کانون  فراهم کردن بهترین شرایط و ایجاد فضایی دلنشین برای پاسخگویی به این حجم از علاقه است و هدف ما رشد بچه‌ها برای شناخت خود و دنیای پیرامون‌شان است، چرا که آینده این سرزمین در دست آنهاست.
وی  بیان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی کانون توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
ارشادی افزود:  در کانون با شیوه‌های مختلف و خلاقانه همکاران در مرکز سعی می‌کنیم کودکان را به این سمت سوق داده و بین کودکان با کتاب و کتابخوانی انس و الفت برقرار کنیم و این سنت را به یک عادت تبدیل کنیم. 

                                                                                       
مسئول روابط عمومی انجمن هوای تازه گناوه  اظهار داشت: در ادامه سلسله شب‌های فرهنگی‌هنریِ انجمن هوای تازه بندرگناوه، شصت و هشتمین شب به مناسبت گرامیداشت روز جهانیِ کودک به شب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه» اختصاص یافت که فیلم برنامه در سایت آپارات  anjomanehavayhtazeh وجود دارد.
اسما علامه گفت: در این شب  سمیه رسولی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، فاطمه ارشادی مدیر کانون گناوه، یلدا سالمی مربی ادبی کانون گناوه و جمعی از کودکان کانون گناوه به عنوان مهمان حضور یافتند.
وی افزود: ماحصل فعالیت کانون گناوه در آن سال‌ها تعداد کثیری از هنرمندان حال حاضر گناوه هستند که در زمینه‌های مختلف هنر، از جمله هنرهای نمایشی، شعر و داستان و هنرهای تجسمی به فعالیت حرفه‌ای مشغول شدند.

برچسب‌ها بوشهر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان بوشهر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان گناوه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر کانون گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری