Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:40:43 GMT

انگلیس: روسیه جدی ترین تهدید موجود است!

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۱۸۹۳

انگلیس: روسیه جدی ترین تهدید موجود است!

به گزارش خبرگزاری مهر، «نیک کارتر» فرمانده ارتش انگلیس در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» مدعی شد که از دید وی، روسیه جدی ترین تهدید علیه امنیت ملی بریتانیا تلقی می شود.

کارتر در ادامه این ادعا افزود: در تابستان ۲۰۱۴ فرمانده ارتش شدم و در آن زمان بحث درباره این بود که تهدیدها از جانب افراط گرایان مهم تر است یا از جانب دولت روسیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن مقطع، اولویت را به تهدیدهای ناشی از افراط گرایی دادیم حال آنکه در سال ۲۰۱۸، حمله به خانواده «سرگئی اسکریپال» [جاسوس دوجانبه انگلیسی- روسی] را داشتیم و از آن به بعد با این حقیقت انکارناپذیر روبرو بودیم که روسیه جدی ترین تهدید علیه انگلیس است.

کارتر همچنین مدعی شد که تهدیدهای ناشی از روسیه و چین غیرمتعارف هستند و در «محدوده خاکستری» اتفاق می افتند که در حیطه آن دشمن به جهان به دید یک میدان رقابت دائمی نگاه می کند و به خود حق می دهد که از همه ابزارهای قدرت، مادامیکه نبرد به صحنه جنگ علنی کشیده نشده، استفاده کند.

فعالیت های انجام گرفته در محدوه خاکستری (grey-zone) به اقدامات خصمانه یک کشور علیه کشور دیگر گفته می شود که ماهیتی جنگ طلبانه دارند اما به طور رسمی به آنها برچسب اقدام جنگی زده نمی شود. جنگ هیبریدی یا ترکیبی نیز در این حیطه قابل ارزیابی است.

ادعاهای کارتر در حالی مطرح می شود که وی پیشتر هم گفته بود از زمان جنگ سرد به این سو، غرب و روسیه هیچگاه تا این اندازه با خطر آغاز درگیری ناخواسته مواجه نبوده اند.

این در حالی است که آمریکا و ناتو همواره از روسیه به عنوان تهدید قریب الوقوع در مقایسه با چین به عنوان چالش بلندمدت نام می برند. به همین بهانه، طی سال های گذشته شاهد افزایش حضور ناتو در کشورهای اروپای شرقی همجوار با روسیه بوده ایم.

در حال حاضر، غرب از جابه جایی نظامیان روسیه در قلمرو سرزمینی این کشور به عنوان تهدیدی علیه اوکراین نام می برد حال آنکه مسکو می گوید قصدی برای حمله به هیچ کشوری ندارد و این کی یف است که با برخورداری از حمایت بیگانگان سودای آن را دارد که تنش ها در منطقه دونباس را با جنگ خاتمه دهد.

کد خبر 5361460 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس روسیه نیک کارتر جنگ هیبریدی تهدید امنیتی ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی ایران فلسطین سوریه اتحادیه اروپا اوکراین فرانسه مسکو افغانستان بلاروس مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان