Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالحمید نارویی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چابهار  اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چابهار در ۲ بخش خواهران و برادران آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان جویای مهارت و تکمیل مهارت براساس گروه‌های هدف است.

وی بیان کرد: علاوه بر ۲ مرکز ذکر شده، ۲ مرکز دیگر نیز در حال ساخت است که مرکز ۲ منظوره در روستای کُمب و یک مرکز جوش در منطقه مرادآباد است که بیش از ۷۰درصد مراحل ساخت و ساز آن انجام شده و در نخستین فرصت تکمیل و افتتاح خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با افتتاح این ۲ مرکز متقاضیان مهارت آموزی دغدغه‌ای برای آموزش‌ها نخواهند داشت و علاوه بر مراکز یاد شده ۱۷ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته‌های فناوری اطلاعات، معماری، مراقبت زیبایی، امو باغی، هتل‌داری، گردشگری، صنایع تغذیه‌ای، صنایع پوشاک، صنایع چوب، صنایع تزئینی، هنر‌های تجسمی و امور شیلات دایر است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چابهار گفت: تعداد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی شامل هشت مرکز بین کارگاهی و چهار مرکز جوار کارگاهی در (هلدینگ توسعه پتروشیمی نگین مکران، مجتمع فولاد مکران، هتل لیپار و نیروگاه برق) در شرف تاسیس و به زودی افتتاح خواهند شد. «هلدینگ به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از شرکت‌ها، از لحاظ مدیریتی زیر نظر آن فعالیت می‌کنند»

نارویی با اشاره به عملکرد آموزشی از ابتدای سال‌جاری تاکنون، اظهار داشت: آموزش به زنان سرپرست خانوار در محل سکونتگاه‌های غیر رسمی به تعداد ۱۷۹ نفر، آموزش ۵۸ نفر در بخش ساکنان مناطق روستایی، آموزش در بخش دانشگاه به تعداد ۸۰ نفر، آموزش در محیط واقعی کار ۱۰۵ نفر، آموزش به اهالی سکونتگاه‌های غیر رسمی ۸۵ نفر، آموزش ۶۹۲ در بخش ثابت شهری، آموزش در بخش سیار شهری ۴۲ نفر، آموزش معتادان بهبود یافته زندان ۳۰ نفر، کمپ ترک اعتیاد نِگور ۱۶ نفر، آموزش سربازان نیرو‌های مسلح ۱۴۵ نفر، آموزش در محیط کار واقعی ویژه سربازان نیرو‌های مسلح ۸۵ نفر انجام شده است.

۱۵ گروه هدف برای مهارت آموزی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

نارویی با بیان اینکه گروه‌های هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ۱۵ گروه هستند، خاطرنشان کرد: دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه، زندانیان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده و اعضای خانواده‌هایشان، آسیب دیدگان اجتماعی از اعتیاد، ساکنان مناطق روستایی و عشایری، متقاضیان مهارت آموزی، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، زنان خانه‌دار، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، مشمولان بیمه بیکاری برای تکمیل مهارت، کودکان کار و خیابان، پناهندگان و اتباع خارجی از جمله گروه‌هایی هستند که در حوزه‌های مختلف، آموزش‌های فنی حرفه‌ای را فرامی‌گیرند.

۱۲ کارگاه آموزشی

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان چابهار ادامه داد: صنایع خودرو، صنایع دیزلی و دریایی، فناوری اطلاعات، برق صنعتی و ساختمان، تاسیسات، کارآفرینی، صنایع دستی دوخت‌های سنتی، صنایع فرش و چرم، صنایع بافت، صنایع دستی چوب فلز و سفال، صنایع پوشاک کارگاه شماره یک و شماره ۲، صنایع هنر‌های تجسمی و تزئینی از جمله کارگاه‌های فعال آموزشی هستند.

نارویی بیشتر کارآموزان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه آزاد به کارآفرینی و تولید شغل می‌پردازند و با هماهنگی‌های انجام شده با صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون می‌توانند از تسهیلات با نرخ چهار درصد برای تشکیل تعاونی و ایجاد اشتغال اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسین منافی در مراسم تجلیل از اساتید اهل‌سنت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مسئله تقوا برای طلاب از همه چیز ضروری‌تر است و آنها باید به تهذیب نفس توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم آموزشی حوزه، حجره‌محور است برای همین اخلاق، منش و رفتار استاد بر روی طلبه‌ها تاثیر فراوانی دارد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بی‌تردید علم به مقام حقیقی قرآن بدون طهارت نفس امکان‌پذیر نیست و با وجود اینکه مقام حقیقی طهارت نزد اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ع) است، اگر تقوا و طهارت نفسی وجود نداشته باشد این علم بلای خانمان‌سوزی است که امروز در آمریکا و اروپا و اسرائیل مشاهده می‌کنیم و تسلیحاتی که رژیم صهیونیستی امروز مردم را با آن قتل‌عام می‌کند حاصل علم است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته در بحث آموزش و پژوهش سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که مبلغ یک میلیارد و 600 هزار تومان آن صرف بسته ارزاق طلاب و اساتید شد.

حجت الاسلام منافی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک کتابخانه مرجع تفسیر علوم قرآنی در مرکز تحصصی راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت‌های امسال معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی، توانمندسازی طلاب و اساتید است که براین اساس، کارگاه روش تدریس جدید دو روزه در مهاباد برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود چون آنان کتاب‌های متعددی تدوین کرده‌اند که در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری شده و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود