Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پژوهشگر مسائل بین‌الملل گفت: مذاکرات باید موجب تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران با دنیا شود و بتوانیم ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی طرفین دریافت کنیم.

وحید محمدزاده در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برخی از اظهارات درخصوص حضور کشورهای منطقه در مذاکرات وین، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت در مذاکرات، منطق گفت‌وگوپذیری کشورمان و تمایل به برقراری روابط صلح‌آمیز در منطقه و تلاش برای ایجاد صلح و دوستی در منطقه یکی از اهدافی است که کشورمان در عرصه سیاست خارجی دنبال می‌کند.

این پژوهشگر مسائل بین‌الملل، اضافه کرد: در مقابل برخی کشورهای عربی نه تنها نتوانسته‌اند مشکلات داخلی خودشان را حل کنند، بلکه با نابخردی کامل به کشورهای دیگر آتش گشوده‌اند و موجب بر هم ریختن نظم منطقه شده‌اند. شورای همکاری خلیج فارس بهتر است به جای پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای و حاشیه‌سازی برای مذاکرات در حال انجام، به وظایف خود عمل کند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با این قصد وارد مذاکرات شده است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه کشورمان را لغو کند، گفت: به عبارت دیگر این مذاکرات باید موجب تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران با دنیا شود و بتوانیم ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی طرفین دریافت کنیم.

محمدزاده اضافه کرد: دور قبلی مذاکرات و خروج یک جانبه آمریکا از برجام ثابت کرد که در تعامل با دنیا مخصوصاً جایی که شیطان بزرگ در آن دخیل است باید بیشتر هوشیار باشیم و طوری رفتار و عمل کنیم که بتوانیم از آن بهره‌مند شویم و نتیجه مذاکرات، عوض شدن شرایط موجود و لغو تحریم‌های ظالمانه باشد.

دولت بایدن که قبلاً مخالف خروج ترامپ از برجام بود، به‌رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین و نقض برجام از سوی کشورش، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده و صرفا اعلام کرده که به مسیر دیپلماسی معتقد است؛ اما در عمل هیچ همان مسیر ترامپ را در پیش گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران در این دور از مذاکرات به طرف‌های گفت‌وگو اعلام کرده است که هدفش از مذاکره، فقط مذاکره نیست و مذاکره باید به نتایج ملموسی برسد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که فقط در صورت لغو تحریم‌های ظالمانه، به برجام برخواهیم گشت و این یک مطالبه اصولی است؛ چراکه آمریکا قبلاً نشان داده است که ناقض عهدهای خود است و این لغو تحریم‌ها باید برای ایران قابل راستی‌آزمایی باشند.

بنابراین می‌توان گفت نتیجه ملموسی که وزیر خارجه کشورمان بارها از آن استفاده کرده‌اند، لغو تحریم‌ها و بهبود روابط اقتصادی و تجاری کشورمان با دنیا است.

 

بیشتر بخوانید: خطیب‌زاده: تمام تحریم‌های آمریکا باید یک‌جا برداشته شود

 

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات وین برجام وزارت امور خارجه علی باقری امیرعبداللهیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مذاکرات وین برجام وزارت امور خارجه علی باقری امیرعبداللهیان جمهوری اسلامی ایران لغو تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح دوشنبه در همایش روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امنیتی و دفاعی در برد جهانی و بین‌المللی بسیار دارای اهمیت است.

وی به پیشرفت‌های ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه شاهد دستیابی به دستاوردهای بسیار بزرگی در عرصه نظامی و دفاعی هستیم و رینگ دفاعی ایران اسلامی تقویت شده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: ایران اسلامی در زمین، هوا، دریا، فضا و… دارای اقتدار و امنیت بسیار بزرگی است و هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین اقدامی علیه امنیت کشور ما انجام دهد با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه خلیج فارس برای دنیا دارای اهمیت است و هر حادثه‌ای در خلیج فارس رخ دهد بر اقتصاد دنیا تأثیرگذار است و هرچقدر امنیت بیشتری در خلیج فارس برقرار شود باعث افزایش امنیت جهانی می‌شود.

سردار رزمجو بیان کرد: تاکنون این امنیت به خوبی در خلیج فارس برقرار شده است و ترانزیت و حمل و نقل به خوبی در خلیج فارس انجام می‌شود و امیدواریم شاهد تداوم این امنیت باشیم.

کد خبر 6091936

دیگر خبرها

  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود