Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:49:32 GMT

بانک اطلاعاتی مجرمان متواری راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۲۳۸۸

بانک اطلاعاتی مجرمان متواری راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاظمی فرد در جلسه‌ای با حضور سردار دولت خواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی که در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری ناجا و زحمات معاونت فناوری در زمینه راه اندازی و پیشبرد «پروژه ارتباط با ناجا» گفت: در برخی از استان‌ها پرونده‌ها به صورت دستی و فیزیکی از کلانتری به دادسرا و یا بالعکس ارسال می‌شود که باید با تجهیز کلانتری یا دادسرا و آموزش‌های لازم این مشکل برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: ما یک بستر واحد در بحث ارتباط تصویری در سراسر دستگاه قضا ایجاد کرده ایم به طوری که ۷۰ درصد تحقیق از زندانی‌ها را در داخل زندان و به صورت مجازی انجام می‌شود که البته در برخی از استان‌ها با تجهیز اتاق قاضی و باجه زندان این عدد به ۹۴ درصد نیز می‌رسد و حتی بزودی ملاقات خانواده زندانی با زندانی نیز در این بستر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سند تحول قضائی در بحث مجرمان متواری گفت: با همکاری ناجا تا پایان سال سرویس بانک اطلاعات مجرمان متواری راه اندازی خواهد شد تا از ارائه خدمات به این مجرمان جلوگیری شود.

کاظمی فرد در پایان با توجه به تاکید ریاست محترم قوه قضائیه در مورد اطلاع رسانی به افرادی که از کشور ممنوع الخروج می‌شوند افزود: در این زمینه نیز سرویسی ایجاد خواهد شد که به محض ممنوع الخروج شدن فرد با ارسال پیامک، این مهم به وی اطلاع داده شود.

سردار دولت خواه: بیش از ۷۵۰ کلانتری ارتباط برخط الکترونیکی دارند

در این جلسه سردار دولت خواه گفت: با توجه به همکاری و همدلی قوه قضائیه و نیروی انتظامی در زمینه الکترونیکی کردن خدمات، زیرساخت‌ها و زیربناهای خوبی ایجاد شده که با سرعت بخشیدن به کارها رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود در پروژه ارتباط بر خط الکترونیکی بین ناجا و قوه قضائیه، بیش از ۷۵۰ کلانتری متصل و بیش از ۱۰۰۰ مقر تجهیز شده است که امیدواریم با کمک مرکز آمار و فناوری اطلاعات مشکلاتی که در اجرای این طرح وجود دارد هرچه زودتر برطرف شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی با اشاره به ارتباط تصویری ایجاد شده بین قاضی و متهم افزود: ما برای انتقال متهم به دادگاه جهت بازجویی، چندین شهید فقط در خود تهران بزرگ داده ایم که با الکترونیکی و مجازی شدن این فرآیند از بسیاری خطرات و خسارات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 5361521 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی دستگاه قضا سند تحول قضایی شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی آلودگی هوا قوه قضاییه هفته بسیج ترافیک بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت مترو تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی مدیریت بحران وضعیت معابر فناوری اطلاعات قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی