Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری بلاروس با حضور در مرز این کشور با لهستان، به مهاجران گفت که اگر آن‌ها بخواهند به کشورهایشان بازگردند، به آن‌ها "کمک" می‌کند، اما "اجباری" در کار نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در اولین حضور خود در مرز کشورش با لهستان از آغاز بحران مهاجران، در انباری که به پناهگاه تبدیل شده است، با مهاجران ملاقات کرده و به آن‌ها گفت که آزادند به انتخاب خود، به خانه‌هایشان برگردند یا به غرب بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران مهاجر در مرز شرقی اتحادیه اروپا سردرگم‌ مانده‌اند. این اتحادیه، شرایط فعلی را یک بحران "مهندسی شده از سوی مینسک" می‌داند که با صدور ویزا در خاورمیانه، این پناهجویان را به بلاروس آورده و "مجبور" به عبور از مرز می‌کند.

الکساندر لوکاشنکو اما گفت این اتحادیه اروپاست که عامدانه به یک بحران انسانی دامن زده است و این مسئله باید حل و فصل شود. او به مهاجران گفت که سرنوشتشان را درگیر بازی‌های سیاسی نمی‌کند.

در این پناهگاه، یک دختر نوجوان عراقی به رئیس جمهوری بلاروس گفت که نمی‌تواند به خانه بازگردد و امیدوار است به اروپا برسد. لوکاشنکو در پاسخ گفت: ما فقط امیدوار نیستیم، بلکه در کنار هم تلاش می‌کنیم تا به تحقق رویای تو کمک کنیم.

لوکاشنکو تأکید کرد که هیچکس را مجبور به انجام کاری نخواهد کرد.

او در میان تشویق مهاجران، گفت: اگر بخواهید به سمت غرب (اتحادیه اروپا) ‌بروید، ما شما را بازداشت نخواهیم کرد و مورد ضرب و جرح قرار نخواهیم داد. به خودتان بستگی دارد، عبور کنید! بروید!

وی افزود: ما تحت هیچ شرایطی شما را بازداشت نخواهیم کرد و به اجبار شما را به خانه‌هایتان نخواهیم فرستاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلاروس لهستان بحران پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان اتحاديه اروپا آلکساندر لوکاشنکو بلاروس لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بار دیگر بر پایبندی مقاومت به سه خواسته اصلی در هر توافق آتش‌بس تاکید کرد هرگز از این خواسته‌های اساسی کوتاه نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش حماس اعلام کرد : هیئتی از حماس روز شنبه برای تکمیل مذاکرات در سایه تماسهای  اخیر با میانجیگران در مصر و قطر راهی قاهره می شود.

اشغالگران نتوانستند مانع از پوشش اخبار غزه به جهانیان شوندالاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس

حماس  افزود بر روح مثبتی(انعطاف پذیری) که هنگام بررسی پیشنهاد آتش بس که اخیرا دریافت کردیم، تاکید می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد حماس و گروههای مقاومت دیگر مصمم هستند توافقی به دست آید که توقف تجاوزات و عقب نشینی اشغالگران و بازگشت آوارگان را محقق کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان
  • حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • پول چینی‌ها تصمیم ستاره جنجالی والیبال را تغییر داد