Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر باز هم کمبود سیلندر گاز در بوشهر موجب گلایه و نارضایتی مردم شده است به طوری که برای تهیه یک سیلندر گاز پُر و تعویض آن با سیلندر خالی باید گاهی ۳ تا ۴ بار به مراکز توزیع کپسول مراجعه می‌کنند و دست خالی برمی‌گردند.

البته برای مردم استانی همچون بوشهر به عنوان قطب تولید گاز کشور و ظرفیت‌های کم‌نظیرش در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کمبود و گاهی نبود یک سیلندر گاز پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها معتقدند صنایع نگاه خاصی به این استان داشته باشند و حداقل نیازهای این استان در حوزه تامین نفت و گاز برآورده شود.

یکی از اهالی روستاهای شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کمبود سیلندر گاز اظهار کرد: ما به شبکه سراسری گاز متصل نیستیم و برای آبگرمکن و پخت و پز از سیلندر گاز استفاده می‌کنیم. چند روز است در به در به دنبال یک کپسول هستم. دیروز یکبار به شهر بوشهر آمدم امروز نیز یکبار دیگر تا بالاخره بعد از مراجعه به چند مرکز توزیع کپسول موفق به پیدا کردن سیلندر لیان شده‌ام.

وی ادامه داد: نمی‌دانم عسلویه چه منفعتی برای ما دارد؟. وقتی ما لَنگ یک کپسول گاز هستیم دیگر لقب پایتخت انرژی کشور برای چیست؟.

کپسول برخی شرکت‌ها نیست!

یکی دیگر از اهالی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نه اینکه همه سیلندرها موجود نباشد بلکه چند مارک نایاب شده‌اند. برای مثال همسایه ما کپسول بوتان استفاده می‌کنند و به راحتی آن را شارژ و تعویض می‌کند اما ما که ایران گاز استفاده می‌کنیم هنوز موفق به پیدا کردن کپسول مورد نیازمان نشده‌ایم.

یکی از عاملین فروش سیلندر گاز هم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عاملین فروش حق ندارند کپسول‌های شرکت‌ها را با یکدیگر جایگزین و یا تعویض کنند. اما متاسفانه اینکار با توجه به رقابتی که بین ما فروشنده‌ها وجود دارد، اتفاق می‌افتد. 

وی بیان کرد: باتوجه به فروش سیلندرها با قیمت بیشتر به خودروداران، عاملین فروش اینکار را اگر چه خلاف قانون است، انجام می‌دهند.

بیش از سه برابر نیاز استان گاز مایع وارد می‌کنیم

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال‌هاست ماهیانه ۵هزار تن گاز مایع به استان و شرکت‌های موزع گاز مایع داده می‌شود. در برخی ماه‌ها این رقم بیشتر هم می‌شود در حالی که نیاز خانوارهای استان هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع است.

مهرداد بیوکی با بیان اینکه اکنون حدود ۹۸درصد استان بوشهر از نعمت گاز برخوردار هستند، اضافه کرد: شرکت‌های موزع گاز موظفند تنها سیلندرهای گاز برای مصرف خانگی به دست مردم برسانند 

وی تصریح کرد: شرکت ملی پخش تنها تامین کننده شرکت‌های موزع گاز از مبداء هستند، اینکه کپسول‌های کاز کجا، به چه کسی، به چه قیمتی و برای چه مصرفی فروخته می‌شود در حوزه اختیارات ما نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر بیان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود و همچنین ثبتنام‌های الکترونیکی انجام شده قرار شده است توزیع به صورت الکترونیکی و از طریق کارت‌های عضو شتاب بانکی انجام بگیرد و ما موظف هستیم نیاز گازی افراد ثبتنام را تامین کنیم.

بیوکی گفت: برای تامین گاز مشکلی وجود ندارد و تا کنون سهمیه استان بوشهر به‌طور کامل دریافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده نیاز هر خانوار به گاز مایع ماهیانه ۳۵ کیلو است. در مناطق سردسیر کشور ماهیانه ۲ کپسول به خانوار تعلق میگیرد اما در بوشهر باتوجه به اینکه پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شویم ماهیانه ۳ کپسول برآورد شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر در خصوص کمبود سیلندر برخی شرکت‌ها عنوان کرد: ۶ شرکت توزیع‌کننده گاز در استان بوشهر وجود دارد و عمده کمبودها مربوط به شرکت لیان است.

بیوکی تاکید کرد: شرکت لیان باید روزانه ۳۰هزار لیتر گاز مایع در استان بوشهر توزیع شود، اگر این میزان کمتر است شرکت باید نظارت و بررسی‌های لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: با اشاره به اینکه برخی از خودروهای گازسوز از سیلندرها استفاده می‌کنند، سیلندرهای گاز مایع به جای اینکه اجاق خانه‌ها را روشن کند روانه باک برخی خودروها می‌شود.

کپسول‌های گاز خوراک خودروها می‌شوند

از وقتی قیمت بنزین بالا رفت برخی افراد به دنبال جایگزین کردن سوخت مصرقی خودرو به جای بنزین از گاز مایع استفاده می‌کند که این مصرف باعث شده تا شاهد کمبود سیلندر گاز در استان بوشهر باشیم.

به گزارش ایسنا، به‌تازگی استاندار بوشهر در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور خواستار افزایش سهمیه گاز مایع استان شده بود که نایاب شدن سیلندر در مرکز استان نشان از بی نتیجه بودن آن داشته است اما باید توجه داشت در کنار افزایش سهمیه نیاز است نظارت کافی بر توزیع سیلندرهای گاز صورت گیرد تا گازی که سهم مردم است، ابتدا وارد خانه‌ها شود و سهمیه مازاد به خودروهای گازسوز برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلندرهای گاز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت وگو با ایسنا کمبود سیلندر استان بوشهر سیلندر گاز گاز مایع شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست

یوسف رحیمی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با تعرفه ترجیحی پرستاران در مناطق محروم اظهار کرد: تعرفه ترجیحی با هدف نگه داشت پرستار در مناطق محروم ایجاد شده است. در این طرح تعرفه پرستاران با توجه به میزان محرومیت منطقه‌ای که در آن حضور دارند افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مناطق محروم تعرفه خاص خودشان را دارند و همه به یک شکل نیستند. تعرفه‌های پزشکی براساس محرومیت شهرها و میزان برخورداری آن ها با یک دیگر متفاوت است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور افزود: بخشی از نیرو‌های مناطق محروم را نیرو‌های بومی تشکیل می‌دهند، اما قالب ارائه دهندگان خدمت سلامت در این مناطق بومی نبوده و به صورت اجباری، برای گذراندن طرح یا به صورت اختیاری در آن مناطق حضور دارند. بنابراین وزارت بهداشت برای نگه داشت پرستاران درمناطق محروم باید جذابیت‌های لازم را ایجاد کند که طرح تعرفه ترجیحی مناطق محروم، یکی از همین جذابیت‌ها است.

رحیمی با بیان اینکه بیمارستان‌های مناطق محروم ضریب اشغال کمی دارند افزود: منظور از ضریب اشغال تعداد بیمارانی است که در یک ماه بستری می‌شوند؛ باتوجه به این موضوع اگر به پرستاران این مناطق تعرفه ترجحی هم اضافه شود باز هم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.

وی تصریح کرد: در مناطق کمبرخوردار تجهیزات پزشکی به اندازه لازم وجود ندارد بنابراین مردم به شهر‌های بزرگ‌تر رفته تا خدمات درمانی دریافت می‌کنند در نتیجه تعداد بیماران بیمارستان‌های مناطق محروم کم و سپس تعرفه نیز کاهش می‌یابد اکنون اگر تصور کنیم که تعرفه‌های ترجیحی در همه جا ۱۰۰ درصد افزایش داشته باشد بازهم پاسخگوی هزینه‌زندگی پرستاران نیست. ضریب اشغال در بیمارستان‌های تهران بیشتر از ۷۰ یا ۸۰ درصد است درحالی که همین آمار در مناطق محروم به ۳۰ یا ۴۰ درصد می‌رسد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: طرح تعرفه ترجیحی مناطق محروم یک طرح خوب و روبه جلو است؛ اما به عقیده بنده تاثیر مثبتی در جهت حفظ و نگه داشت پرستار در مناطق محروم نخواهد داشت. البته که الان برای قضاوت قطعی بسیار زود است و باید صبر کرد تا نتیجه خروجی سامانه‌های پرداخت مشخص شود.

رحیمی با اشاره به اسکان پرستاران در مناطق محروم یادآور شد: طبق قانون باید اسکان نیروی طرحی با محل کار باشد؛ اما قالباً این قانون اجرا نشده و پرستار مجبور است خانه‌ای اجاره کرده و هزینه اسکان را پرداخت کند. یکی از اقداماتی که می‌تواند ماندگاری پرستار را در مناطق محروم بیشتر کند اسکان است.

وی در پایان به معضل اسکان در شهر تهران اشاره کرد و گفت: حتی در مناطق برخوردار مانند تهران، معضل اسکان وجود دارد. اکنون تعداد پرستاران تهران هم پاسخگوی نیاز این کلانشهر نیست. اگر بخواهیم از شهر‌های دیگر پرستار جذب کنیم، حتما باید به فکر اسکان آنها باشیم. یکی از دلایل کمبود پرستار همین موضوع اسکان است، زیرا تامین مسکن در شهر‌های بزرگ بسیار سخت است، زیرا نسبت به شهر‌های کوچک‌تر اجاره خانه بیشتری را باید پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی