Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از انعقاد«تفاهم‌نامه سه جانبه ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان» خبر داد و گفت: این تفاهمنامه به منظور افزایش بار ورودی ریلی از کشور قزاقستان به ترکمنستان و از آنجا به ایران منعقد شد.

به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی افزود: در نشست مشترک نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان و قزاقستان که ظهر امروز( جمعه- پنجم آذر) در حاشیه نشست سران کشورهای عضو اجلاس اکو برگزار شد، سند همکاری ریلی فیمابین سه کشور به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این تفاهم‌نامه در ادامه توافق یک ماه قبل بین من و «آزاد آتامرادوف» رئیس راه آهن ترکمنستان انجام شد. 

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در تفاهم‌نامه پنجم‌ آبان ماه، توسعه صادرات و ترانزیت، افزایش دو برابری مبادله و پذیرش واگن از مرز ریلی سرخس، شروع مجدد فعالیت مرز آرتیق - لطف آباد، برگزاری جلسات مشترک بین نمایندگان راه آهن دو کشور در قالب سند همکاری فیمابین ایران و ترکمنستان مورد توافق قرار گرفته بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: همچنین به منظور افزایش بار ترانزیتی به کشور از مرزهای ریلی با کشور ترکمنستان و استفاده مناسبتر از ظرفیت خطور ریلی ایجاد شده، مذاکراتی نیز با کشور قزاقستان انجام شد و پیرو آن، امروز و در طلیعه اجلاس اکو، تفاهم‌نامه سه جانبه ریلی  بین سه کشور جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان و قزاقستان (KTI) به منظور افزایش بار ورودی ریلی از کشور قزاقستان به ترکمنستان و از آنجا به ایران منعقد شد.

صالحی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که کارگروه مشترکی بین سه کشور تشکیل شود تا اهداف تفاهم‌نامه و رشد عبور بار از این مسیر ترانزیتی را پیگیری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به اهمیت ژئوپلوتیکی ایران، امضای این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه حمل و نقل ریلی و ترانزیت می‌تواند منجر به افزایش فعالیت کریدور شمال - جنوب و استفاده از ظرفیت این کریدور برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی از یکسو و افزایش درآمدهای غیرنفتی کشور از سوی دیگر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی قزاقستان ترکمنستان تین معاون وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل ترکمنستان قزاقستان حمل و نقل ریلی راه آهن ترکمنستان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ترکمنستان و قزاقستان بین سه کشور تفاهم نامه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر حسن نجفی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌ها جلب مشارکت، همکاری و همراهی مردم در تصمیم سازی، تصمیم گیری، نظارت و اجرای برنامه‌های حوزه سلامت می‌باشد. وی اظهار داشت: این تفاهم نامه‌ها با حلقه میانی و گروه مردمی قرارگاه تحول اجتماعی، مدرسه تشکیلاتی اسلامی مضمار، انجمن حقوق شهروندی ندای رسای عدالت، شورای مردمی منطقه صفائیه، شرکت فناور آتی سلامت ایساتیس، شورای مردمی محله محمودآباد، قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی، شورای مردمی محله صدرآباد و قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه الله (عج) به امضاء رسید. دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به منظور مردمی سازی سلامت، تا کنون با ۱۸ حلقه میانی و گروه‌های مردمی تفاهم نامه منعقد کرده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود