Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@16:49:43 GMT

روز خونین ارزهای دیجیتالی

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۸۲۷۷۵

روز خونین ارزهای دیجیتالی

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نوشت: به دنبال تصمیم جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای ایجاد چارچوب‌های جدید گزارش دهی صرافی‌های ارزهای دیجیتالی، قرار است یک صرافی بزرگ آمریکا از سال آینده دسترسی کاربران خود به بسیاری از ارزهای دیجیتالی از جمله کاردانو را لغو کند. از زمان صدور دستورالعمل جدید کارگروه ویژه اقدام مالی برای سختگیری بیشتر روی تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها با هدف جلوگیری از پولشویی، سختگیری دولت ها نیز در این زمینه بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق بین‌المللی پول پس از آن که رئیس جمهور السالوادور از برنامه‌ریزی برای راه اندازی نخستین شهر بیت‌کوینی جهان در این کشور خبر داد، بار دیگر به این کشور هشدار داده است که چنین اقدامی عواقب بدی برای ثبات مالی خواهد داشت. السالوادور تنها کشور جهان محسوب می شود که  بیت کوین  را به عنوان واحد رسمی پول خود معرفی کرده و آینده نظام مالی و بانکی خود را به ارزهای دیجیتالی گره زده است.

در حالی که منابع خبری پیشتر از احتمال ممنوعیت ارزهای دیجیتالی تنها در بخش پرداخت در هند خبر داده بودند، حالا از مجلس این کشور خبر می رسد یک پیش نویس در حال آماده شدن است که در صورت تصویب، فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها را در این کشور ممنوع اعلام می‌کند. این لایحه تنها یک روز پس از آن به جریان افتاد که نخست وزیر هند گفت ارزهای دیجیتالی باعث گرفتن وقت جوانان کشور می شوند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۴۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۹۵ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.      

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۴ هزار و ۵۶۱.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۷۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۱۳۵.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۱۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۸ درصد کاهش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۳.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۶۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۲۷ درصد کاهش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۹۵.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۶۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۰۲ درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۱.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۳۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۹۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۷۹ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۵.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۲۸ درصد کاهش

۹ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۹۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۵۱ درصد کاهش

کد خبر 639690 برچسب‌ها رمزارز اینترنت - بلاکچین دوج کوین ارز دیجیتال اتریوم بیت‌کوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمزارز اینترنت بلاکچین دوج کوین ارز دیجیتال اتریوم بیت کوین ۰ ۰۱ درصد افزایش ارزهای دیجیتالی کوین قیمت بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟