Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط‌عمومی سازمان بازرسی‌کل آذربایجان‌غربی، سجاد ده‌ده‌جانی با اشاره به بازدید خود از انبارهای گمرک ارومیه و اموال تملیکی اظهار داشت: به دنبال دستور رئیس سازمان بازرسی‌کل کشور مبنی بر اعمال نظارت مضاعف به منظور تسریع در تعیین تکلیف کالاهای متروک و رسوبی در انبارهای گمرکات و اموال تملیکی، امروز علل و عوامل رسوب کالاها در انبارهای ارومیه مورد بازرسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست بازرسی‌کل آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این راستا برخی کالاها به دلیل ناتوانی و ناآگاهی دستگاه‌های متقاضی توقیف کالا در فروش آنها بوده به طوری که پس از توقیف کالاها دستگاه‌های متقاضی بر نحوه فروش و جری تشریفات قانونی آن ناآشنا بوده‌اند.

وی گفت: همچنین برخی کالاهای متروکه بهداشتی و درمانی نیز به دلیل عدم پاسخگویی به موقع از سوی مراجع مستعلم مبنی بر امحا یا قابل مصرف بودن کالاها بوده و برخی دیگر به دلیل طرح آنها در مراجع قضایی و انتظار برای صدور رای است.

ده‌ده‌جانی افزود: از سوی دیگر برخی کالاها به دلیل قیمت‌گذاری بالای کالاها از سوی کارشناسان رسمی بوده است به طوری که با وجود چندین مرتبه برگزاری مزایده، اما مورد اقبال مزایده‌گران واقع نشده و کالاها همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی دیگر نیز به دلیل ارزش پایین کالاها بوده است که جابجایی و انتقال آنها مستلزم صرف هزینه‌های قابل توجه برای دولت بوده و از سویی کمبود نیرو در اموال تملیکی و نبود مکان برای نگهداری کالاها بر شدت مشکلات افزوده است.

وی ادامه داد: اما در نهایت با توجه به اینکه قانونگذار برای تمامی ایرادهای وارده مذکور راهکاری تبیین کرده است، فهرست تمامی کالاهای متروکه از گمرکات استان اخذ و با تعیین فرجه زمانی مقرر شد تا اموال تملیکی نسبت به تعیین تکلیف بخش عمده‌ای از کالاها که قابلیت تعیین تکلیف دارند اقدام و سازمان بازرسی نیز به عنوان بالاترین مرجع نظارتی بر حسن جریان امور نظارت کند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: گمرک بازرسی کل کشور فارس ارومیه ارومیه تراکتور دریاچه ارومیه اموال تملیکی تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه

فرمانده مرزبانى استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه طی ایست بازرسی در محور مرزی سرو به ارومیه، به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و سریعاً آن را متوقف کردند.

سردار محمد احمدی گفت: مرزبانان در بازرسی از خودروی توقیفی موفق به کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که در بخش های مختلف خودرو جاسازی شده بود، شدند.

وی افزود: راننده خودرو از محل متواری شد و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهم و سایر متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان