Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی، گفت: سومین هفته متوالی است که تهران شهر قرمز نداشته است و عمدتا رنگ شهرهای تهران زرد بوده است. البته شهرهای ملارد و بهارستان هم رنگ آبی دارند. در طول ۳ هفته اخیر رنگبندی کرونایی در تهران تغییر محسوس نداشته و از ابتدای ۳ هفته گذشته تهران فاقد شهر قرمز بوده و شهرهای نارنجی تهران هم طی ۱۶ روز گذشته به رنگ زرد تبدیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به جز یک افزایش مختصر در یکی از شهرهای شرقی استان تهران مابقی شهرهای استان کاهش آمار را نشان می‌دهد و در حال حاضر میزان بستری بیماران در استان تهران نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۲ درصد کاهش داشته است که این کاهش در مراجعان سرپایی ۱۷ درصد بوده است. در مورد میزان بستری در مجموع تهران کاهش حدود ۱۴.۵ درصد در بخش‌های مراقبت ویژه را تجربه می‌کنیم.

زالی ادامه داد: اکنون شرایط تهران با ثبات تلقی می‌شود اما همانطور که استحضار دارید کماکان باید با توجه به پیچیدگی‌هایی که در تهران وجود دارد، بحث ناپایداری و شکنندگی شرایط را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به شکلگیری جهش‌های جدید کرونا در دنیا اظهار کرد: بویژه با شکلگیری امواج جدید شبه طغیانی در اروپای شرقی و مرکزی و بخصوص در مناطق غرب و شمال غرب ایران که ارتباط تنگاتنگ با اروپا دارند باید مراقبت‌های بیشتری اعمال شود؛ چون تجربه آلمان و اتریش نشان داد که گرچه واکسیناسیون اثر کارا و مهمی در کاهش مرگ و میر و عوارض بیمارستانی دارد ولی با عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ساده انگاری می‌تواند منجر به شبه طغیان‌هایی شود که این تجربه تلخ می‌تواند فراسوی ما باشد که با جدی گرفتن پروتکل‌ها و واکسیناسیون می‌توانیم از این خطر دورتر باشیم.

او درخصوص میران واکسیناسیون تهرانی‌ها، تصریح کرد: تا صبح امروز ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار واکسن مجموعا در استان تهران تزریق شده است که بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن دز اول و ۸ میلیون هم هر دو دز را دریافت کردند. ۸۶ درصد جمعیت هدف استان دز اول و نزدیک ۷۴ درصد هم هر دو دز را دریافت کردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!