Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا کاکاوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ۹ شهرستان تنها ۶ ایستگاه هواشناسی خودکار دارد که یکی از این ایستگاه ها تحقیقات کشاورزی است.

وی تاکید کرد: تکمیل ایستگاه خودکار هواشناسی شهرستان باشت که ساختمان آن ایجاد  و بخشی از تجهیزات آن خریداری شده مدت هاست نیازمند اعتبار برای راه اندازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش بینی طرح های ایجاد ایستگاه های خودکار هواشناسی در شهرستان های مارگون و لنده ابراز داشت: این طرح ها نیز نیازمند اعتبار برای اجراست.

کاکاوند بیان کرد: همچنین جابجایی ایستگاه هواشناسی شهر دوگنبدان به داخل فرودگاه نیاز دیگری است که زمین آن تامین شده و در انتظار اعتبار برای تحقق است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با توجه به نزدیک بودن شهرستان های گچساران و لنده به استان خوزستان و تجربه پدیده گرد و خاک راه اندازی ایستگاه های غبارسنجی در این مناطق ضرورت دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار هواشناسی استان در سال جاری یک میلیارد ریال است گفت: این بودجه پاسخگوی نیازهای کهگیلویه و بویراحمد نیست.

کاکاوند با اشاره به اینکه پیش بینی تغییر و ناپایداری جوی در بخش های گوناگون نقش اثرگذاری در تصمیم سازی های  مسوولان در جلوگیری از بروز حوادث طبیعی دارد و داده های علم هواشناسی در صنعت ترابری هوایی، دریایی، جاده ای، ریلی، کشاورزی و محیط زیست کاربرد فراوانی دارد تاکید کرد: توجه به تقویت زیرساخت هواشناسی به توسعه استان کمک می کند.

در حالی که کهگیلویه و بویراحمد ۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و ۱۱ هزار کیلومتر آب راه همواره در معرض خسارت های ناشی از سیلاب است تقویت تجهیزات مدیریت بحران و پیش بینی هواشناسی را  ضروری تر کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد گچساران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد گچساران سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گچساران سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر خبر داد.

آرش مصلح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان افزود: پیش بینی میزان بارش‌ها طی سامانه بارشی پیش رو ۸۰ تا ۱۲۰ میلی متر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه  سه سد در حال بهره‌برداری در استان داریم، اظهار کرد: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خروجی سد کوثر را از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۶۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش داده ایم.

مصلح تصریح کرد: سد کوثر ۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارد که پیش‌بینی می‌شود که طی بارش های اخیر ۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شود.

وی ادامه داد: سد چم شیر گچساران ۷۰۵ میلیون مترمکعب هم اکنون ذخیره دارد که ۱۶۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد و ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در سد شاه قاسم ذخیره شده که هم اکنون یک میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت سیزدهم در راستای ساماندهی ۱۸ طرح اجرا کرده‌ایم که پس از اجرای این طرح‌ها تاکنون هیچ خسارتی ناشی از رودخانه‌ها نداشته‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد