Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، سرپرست شبکه دامپزشکی بانه اظهار داشت: با تلاش پرسنل بهداشت عمومی این شبکه ۳ دستگاه وانت حامل ماهی غیر بهداشتی و بدون مجوز حمل در سطح شهرستان بانه شناسایی و توقیف شد.

علی سور افزود: در چند روز گذشته اکیپ های بهداشت عمومی این شبکه سه دستگاه خودرو وانت حامل ماهی غیر قابل مصرف غیر بهداشتی و بدون گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای در حال عرضه را با همکاری عوامل نیروهای انتظامی توقیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از آنجا که محموله‌های یاد شده فاقد معیارهای بهداشتی و تاییدیه‌های حمل بهداشتی قرنطینه ای بود، مراتب با تشکیل پرونده به مراجع قضایی برای تصمیم گیری ارسال شد.

سور گفت: مقام قضایی با تشخیص تهدید آشکار علیه بهداشت عمومی، دستور معدوم‌سازی ماهی‌های غیر قابل مصرف را صادر کرد که با حضور نماینده دادستان و کارشناسان این شبکه در محل کشتارگاه دام به شکل بهداشتی معدوم شد.

توقیف سه دستگاه خودرو حمل مرغ زنده در بیجار

رییس شبکه دامپزشکی بیجار از توقیف سه دستگاه خودروی حامل مرغ زنده فاقد مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای حمل خبر داد.

هادی اسکندری اظهار داشت: پس از آگاهی از خروج محموله­‌های مرغ زنده، با همکاری نیروهای انتظامی و حضور اکیپی از کارشناسان این شبکه سه دستگاه وانت نیسان حامل مرغ زنده فاقد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای که به صورت غیر مجاز حمل قصد خروج از شهرستان را داشت، شناسایی و توقیف شد.

وی افزود: سه نفر با مستندات و تشکیل پرونده به مرجع قضایی برای تصمیم قانونی ارجاع شدند.

کشف و ضبط ۲۸۴ قلم داروی دامی تاریخ مصرف گذشته در مریوان

سرپرست شبکه دامپزشکی مریوان اظهار داشت: ۲۸۴ قلم داروی دامی تاریخ مصرف گذشته از چند داروخانه دامپزشکی در مریوان کشف و ضبط شد.

مسعود خاتمی گفت: در راستای برنامه طرح رصد و پایش تامین تا توزیع داروهای دامپزشکی، اکیپی از کارشناسان این شبکه برای نظارت از مراکز بخش خصوصی و داروخانه های دامپزشکی شهرستان بازدید و این اقلام را کشف کردند.

کردستان دارای سه میلیون واحد دامی است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس آن گوسفند و بز، ۲۳۰ هزار راس بز و بزغاله، ۲۳۰ هزار راس گاو و گوساله و ۱۲ هزار و ۳۰۰ راس تک سمیان است.

حدود ۶۰ هزار بهره بردار بطور مستقیم در امر پرورش دام مشغول بکار هستند. هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها اقلام دارویی کردستان ماهی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلام دارویی کردستان ماهی اقلام دارویی کردستان ماهی بهداشت و سلامت حمل بهداشتی قرنطینه ای سه دستگاه مرغ زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مسعود سرگلزائی گفت: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی برای ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی انجام می‌شود.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور نظارت بهداشتی شده است.
سرگلزایی تاکید کرد: در نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای محصولات تحت نظارت دامپزشکی از نظر وضعیت ظاهری، نشانه گذاری، دارا بودن وضعیت بهداشتی استاندارد از محل تولید فرآورده، شرایط بهداشتی خودروی متقاضی حمل، دمای مناسب محصول در طی مسیر از مبداء تا مقصد، تطابق محصول با گواهی بهداشتی صادره توسط اداره دامپزشکی مبدا و درصورت لزوم انجام نمونه برداری صورت می‌پذیرد؛ پس از تائید همه شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای اجازه بارگیری، حمل، تخلیه و مصرف محصولات مرتبط با دامپزشکی داده خواهد شد.
وی تاکیدکرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان، استانی مرزی در همسایگی دو کشور پاکستان و افغانستان و در ارتباط با آب‌های آزاد جهان است؛ بنابراین نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای در زمینه واردات، صادرات و ترانزیت کالا به منظور حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان