Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شفافیت اقتصادی در تمامی زمینه‌ها تاثیر می‌گذارد که از جمله آن‌ها افزایش اعتماد عمومی و از سوی دیگر رونق تولید و در نتیجه افزایش رفاه و اشتغال برای جوانان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، با توجه به اهمیت شفافیت اقتصادی در جامعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز همانند دولت موافق بحث شفافیت بوده و معتقد هستند که این موضوع آثار مثبتی در تولید و اشتغال خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایندگان مجلس و کارشناسان امر معتقد هستند که شفافیت اقتصادی سبب کاهش اختلافات طبقاتی،هدف‌مندی واقعی یارانه‌ها و افزایش خدمات‌رسانی به محرومان جامعه می‌شود.

شفافیت اقتصادی رفاه و اشتغال را در جامعه به وجود می‌آورد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی، به مشکل معیشت و اقتصاد در کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به یک اقتصاد سالم و پویا باید ضمن دوری از رانت‌خواری، رفاه و اشتغال فراوان را در جامعه به وجود آورد.

شفافیت عقود بانکی در احیای واحدهای تولیدی راکد استان آذربایجان غربی نقش مهمی دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید سلمان ذاکر تصریح کرد: با توجه به آغاز شفاف‌سازی دولت در موضوع اقتصادی، می‌توان آثار مثبت آن را در آینده در موضوع تولید و اشتغال مشاهده کرد.

شفافیت اقتصادی سبب استفاده یارانه‌ها به صورت هدفمند می‌شود

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با تسنیم، با تاکید بر اینکه شفافیت در تمامی زمینه‌ها باعث می‌شود که مردم شناخت خوبی نسبت به آن فرد پیدا کرده و سپس تصمیم لازم را بگیرند تصریح کرد: در این راستا نیز مجلس به طور کامل با شفافیت اقتصادی موافق است و از اینکه مردم عملکردش را مانند آیینه مشاهده کنند هیچ ابایی ندارد.

محمدطلا مظلومی گفت: همچنین شفافیت با رعایت مسائل مملکت می‌تواند به بحث سالم‌سازی محیط کمک مناسبی را داشته باشد.

وی با اشاره به نقش شفافیت در کاهش اختلاف طبقاتی افزود: در این رابطه نیز هیچ کس نمی‌تواند از موقعیت شغلی و مسئولیتی و رانت استفاده کرده و از موقعیت تریبون و دسترسی به اسناد و اطلاعات بهره ببرد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه موضوع شفافیت اقتصادی بر کاهش فرار مالیاتی کاملا تاثیر می‌گذارد گفت: از سوی دیگر نقش شفافیت در هدفمندی واقعی یارانه‌ها این است که یارانه‌ها در جاهای صحیح و هدفمند استفاده شده و به افراد ذی‌نفع می‌رسد.

شفافیت اقتصادی باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود

در همین زمینه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی، گفت: اگر شفافیت اقتصادی در جامعه وجود داشته باشد هیچ کس به خود اجازه نمی‌دهد که خارج از قانون و ضابطه درآمدزایی کند.

سید هادی طباطبایی افزود: شفافیت اقتصادی باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود چون حرف و حدیث‌هایی که پشت سر برخی سیستم‌ها و ادارات به وجود می‌آید سبب سلب اعتماد مردم به آن سیستم می‌شود و یک مسئول از یک خدمتگذار به یک پول‌خوار تبدیل می‌شود و بنابراین اگر مردم نسبت به سیستم بی‌اعتماد شدند سرمایه اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: فاصله طبقاتی یک معلول اقتصادی است که خود را در مسائل اجتماعی مانند حاشیه‌نشینی و فقر نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: شفافیت اقتصادی یک مقوله اقتصادی است اما می‌تواند خود را در بالا بردن اعتماد عمومی نشان دهد و زمانی که از شفافیت اقتصادی سخن به میان می‌آید یعنی هیچ کس نمی‌تواند به خود اجازه بدهد که خارج از سازو کار تعریف شده قانونی فعالیت اقتصادی کند.

وی افزود: زمانی که تصمیم به شفافیت در یک سیستم می‌شود، اعتماد مردم نسبت به آن افزایش یافته و همه می‌دانند که امکان انجام جرم‌های کلان اقتصادی در آن وجود ندارد چون همه چیز شفاف است و مالیات به موقع پرداخت می‌شود.

طباطبایی با تاکید بر اینکه همه سرمایه‌های جامعه، اقتصادی نیست بیان کرد: یکی هم سرمایه اجتماعی بوده که شاخصه آن، اعتماد عمومی است و مردم می‌دانند که در جامعه‌ای که زندگی می‌کنند همه همتراز هستند و هیچ کس به خاطر اینکه حاشیه امن دارد نمی‌تواند از دادن حقوق عمومی خود سرباز زند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه درآمد دولت از مالیات است، اگر به موقع پرداخت شود می‌تواند خدمات‌رسانی خود را در بحث محرومان جامعه و افراد کمتربرخوردار بیشتر کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی افزایش اعتماد عمومی شفافیت اقتصادی آذربایجان غربی یارانه ها هیچ کس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • خرید و فروش خودرو به زودی آنلاین می‌شود؛ شفافیت و امنیت بیشتر با حذف واسطه‌ها
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟