Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، علیرضا پیمان پاک در نشست امروز خود با اعضای تشکل‌های بخش خصوصی اظهار کرد: امروز همه مسایل و مشکلات مربوط به صادرات مشخص است و باید وارد مراحل عملیاتی شد. بخشی از این مشکلات قبلا به وجود آمده که حل آن نیازمند وقت بیشتری است. برای مثال می‌توان به موضوع تعدد بخشنامه‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد اکسپو بنای عمل اشتباه گذاشته شد، به همان شکل در مورد تجارت و صادارت هم بناهای غلطی مانند بازگشت ارز وجود دارد. مشکلات باید حالت پروژه به خود گرفته و در یک برنامه عملیاتی اجرا شود.

وی افزود: موضوع مهم دیگر برنامه صندوق مدیریت عوارض صادرات است. وزیر صمت تاکید دارند که باید به جای خام فروشی به سمت زنجیره ارزش حرکت کرد اینکه از صنایع بالادستی گرفته شود و خرج بودجه دولت شود اشتباه است، فاطمی امین پیگیر هستند که درآمدها باید صرف زنجیره‌سازی شود. بخش‌هایی هم با بانک مرکزی و گمرکات در ارتباط است که در این مورد مانند انجمن خشکبار را به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم تا به بانک مرکزی ثابت شود محدودیت باعث کمبود منابع ارزی می‌شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد:‌ در مورد نمایشگاه‌ها اولین گام همکاری با اتاق تعاون است رویکرد نمایشگاهی ما پیش از این این بود که غرفه فروشی انجام می‌شود این روند باید اصلاح شود. نمایشگاه یک ابزار برای رویدادهای تجاری است بنابراین رویداد تجاری مهمتر از نمایشگاه بوده و باید بتوانیم از این ابزار به خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ممنوعیت صادراتی کاملا غلط است تجارت به معنای آزاد بوده و هر کشوری که در این حوزه درست کار کرده روی صادرات ممنوعیت نگذاشته است. بخشی را در سامانه جامع تجارت تعریف کرده‌ایم تا اظهار صادراتی انجام و حقوق مکتسبه محاسبه شود. وزارتخانه مخالف دستورالعمل‌های خارج از ضابطه است اما اگر چنین شرایطی به وجود آید با این مقدمات کالایی که برای صادرات آماده شده مشمول این دستورالعمل‌ها نشود.

پیمان پاک ادامه داد: دو تا سه ماه است که درگیر موضوع تجهیزات پزشکی هستیم فرصت خوبی در این مورد وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد اما از طرف سازمان غذا و دارو همکاری ضعیف است.  باید محدودیت‌ها اصلاح شود اما وزارت خارجه همکاری خوبی با ما دارد ما در زمینه تجهیزات پزشکی مذاکرات جدی با عمان داشتیم تا در تجهیز بیمارستان‌ای این کشور وارد شویم.

وی افزود: مذاکراتی انجام شده تا از هواپیماهای ارتش برای تجارت استفاده شود تلاش می‌کنیم که این پتانسیل را فعال کنیم.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به صادرات لوازم خانگی گفت: در حوزه لوازم خانگی به دنبال همکاری و برند مشترک با قزاقستان و پاکستان هستیم و می‌توانیم از این ظرفیت برای تهاتر استفاده کنیم. تراز تجاری پاکستان منفی است، صحبت کردیم که ذخایر معدنی خود را در اختیار ما بگذارند.

 وی در مورد تجارت با سوریه بیان کرد: کشوری مانند سوریه پولی ندارد و وضعیت ارزی آنها از ما بدتر است طرف سوری اجازه خروج یک دلار از کشورش را نمی‌دهد. ما باید خود ایجاد ثروت کنیم برای مثال می‌توان از زمین‌های سوریه استفاده کرد و وارد کشت فراسرزمینی و تولید پنبه شد با توجه به اینکه ما سالانه ۱۵۰ هزار تن واردات پنبه داریم این مورد می‌تواند کمک کننده باشد.

وی اضافه کرد: در مورد پاکستان می‌توانیم از صادرات قطعاتی که به این کشور داریم استفاده کنیم. در مورد قزاقستان نیز باید از ظرفیت‌های اتحادیه اوراسیا استفاده کرد. صادراتی که ما به قزاقستان داشته باشیم می‌تواند به دیگر کشورهای این اتحادیه نیز برود. سوریه قطعا به اتحادیه عرب باز خواهد گشت ما باید از این فرصت استفاده کنیم و با راه‌اندازی خطوط تولید، بتوانیم از ظرفیت‌های ایجاد شده بعد از بازگشت سوریه به این اتحادیه بهره ببریم.

کد خبر 639725 برچسب‌ها لوازم خانگی تجارت خارجی پاکستان قزاقستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی تجارت خارجی پاکستان قزاقستان استفاده کنیم لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد